Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallista, söin erään henkilön antaman omatekemän dallaspullan ja siitä lähtien ollut vatsa kipeä ja täynnä ilmaa

Vierailija
09.02.2020 |

En saa vatsaani rauhoittumaan millään, tällaista ei ole ennen tapahtunut.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo henkilö ei vihaa mua millään tavoin, joten ei varmaan mitään myrkkyäkään ole.

Vierailija
2/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo kolmas päivä, kun vatsa kipuilee ja on pinkeä kuin ilmapallo. Todella outoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että sairastat tietämättäsi esimerkiksi keliakiaa? Toivottavasti ei, mutta mahdollinen.

Vierailija
4/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla eräällä henkilöllä hygieniapassi?

Vierailija
5/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kotitekoisesta pullasta sama, oireet alkaa melkein heti syömisen jälkeen ja voi kestää monta päivää. Olen päätellyt sen johtuvan tuorehiivasta, pullataikinaan tulee paljon enemmän hiivaa kuin esimerkiksi sämpylätaikinaan, ja lisäksi sokeria, joka saa hiivan käymään tehokkaasti. Suolistossa se jatkaa käymistä, syntyy ilmaa, vatsa sattuu ja turvattaa.

Vierailija
6/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että se on piereskellyt taikinaan.

Vierailija
7/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee kotitekoisesta pullasta sama, oireet alkaa melkein heti syömisen jälkeen ja voi kestää monta päivää. Olen päätellyt sen johtuvan tuorehiivasta, pullataikinaan tulee paljon enemmän hiivaa kuin esimerkiksi sämpylätaikinaan, ja lisäksi sokeria, joka saa hiivan käymään tehokkaasti. Suolistossa se jatkaa käymistä, syntyy ilmaa, vatsa sattuu ja turvattaa.

Hyvä tietää - kiitos tästä tiedosta. Ap

Vierailija
8/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on hirveä mysteeri. Iso osa ihmisistä on niin epähygieenisiä, etten koskisi niiden kotikokkailuihin edes pitkällä tikulla. Kissa kävelee keittiöntasolla, taikinaa maistetaan suoraan lastasta/lusikasta, huonosti pestyt kulhot, väärin säilytetyt/vanhat ainekset, Mooseksen aikainen pesemätön tiskirätti, WC-käynnin jälkeen pesemättömät kädet suoraan taikinaan, lasten lähmivät leipomukset jne, jne, jne.

Vierailija
9/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla eräällä henkilöllä hygieniapassi?

On, koska on alalla.

Vierailija
10/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset päästä pahaa ilmaa pois? Anna pierun tulla rohkeasti, vaikka varren kanssa, se helpottaa.

Vierailija
11/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että sairastat tietämättäsi esimerkiksi keliakiaa? Toivottavasti ei, mutta mahdollinen.

Enpä usko, koska olen syönyt kaupan pullaa eikä siistä koskaan ole tullut mitään. Itse en leivo koskaan.

Vierailija
12/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset päästä pahaa ilmaa pois? Anna pierun tulla rohkeasti, vaikka varren kanssa, se helpottaa.

Sen olen tehnytkin, mutta silti vatsa on yhä pinkeä ja ilma pyörii vatsassa.

Olen muuten huomannut, että kun syön hiivatonta ruisleipää, olo on mitä mainioin.

Vierailija
13/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on hirveä mysteeri. Iso osa ihmisistä on niin epähygieenisiä, etten koskisi niiden kotikokkailuihin edes pitkällä tikulla. Kissa kävelee keittiöntasolla, taikinaa maistetaan suoraan lastasta/lusikasta, huonosti pestyt kulhot, väärin säilytetyt/vanhat ainekset, Mooseksen aikainen pesemätön tiskirätti, WC-käynnin jälkeen pesemättömät kädet suoraan taikinaan, lasten lähmivät leipomukset jne, jne, jne.

Totta varmaan puhut, mutta tämä henkilö on kokki ammatiltaan, joten jotenkin en uskoisi sellaista. Vaan mistäs tietää kotioloissa miten boheemisti käyttäytyy?

Vierailija
14/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla määrällä se hiiva kohoaa pullassa kuin sämpylöissäkin. Yksi tuorehiiva riittää hyvin puolta litraa kohden ja kahden litran taikinoihin saa kuohkeata sämpylää tai pullaa jo kolmella hiivalla, kun muistaa antaa hiivan käynnistyä. Hiiva jatkaa kohoamista, kun sekoittaa sinne mahdollisimman paljon ilmaa jo käynnistyessä ja joka välissä.

Tuorehiivan saa tapettua jo 42 asteisella vedellä, joten se ei varmasti enää paistamisen jälkeen jatka käymistä. Joku muu prosessi saa aikaan paistamisen jälkeiset ilmavaivat.

Vierailija
15/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,nythän  Natley,       puhuit,eräästä molottavasta,pottusuussa,ihmisryhmästä.

Vierailija
16/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsa oli totaalisen sekaisin niin kauan, kuin asuin UNKARILAISEN kämppiksen kanssa. Hän oli niin saastainen, että ripulini taisi olla pyskologista.

Vierailija
17/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena pystyin syömään mahan täydeltä tuoretta pullaa mutta nyt keski-ikäisenä tulee noita samoja vaivoja. Ja kaupan pulla on ihan eri asia.

Eikä siinä pullassa nyt mitään kuppaa ole, uunin kautta on kuitenkin käynyt.

Miksi ryhdyt hysteeriseksi siitä, että maha oikkuilee? Kerrankos sitä sattuu.

Vierailija
18/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vatsa oli totaalisen sekaisin niin kauan, kuin asuin UNKARILAISEN kämppiksen kanssa. Hän oli niin saastainen, että ripulini taisi olla pyskologista.

Stressi lisää kortisolin eritystä ja se yksinäänkin voi saada vatsan sekaisin. Kämppiksen aiheuttama ärsytys voi siis olla ainoakin syy ripulille.

Vierailija
19/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo henkilö ei vihaa mua millään tavoin, joten ei varmaan mitään myrkkyäkään ole.

Minkähänlaiset hygieniatavat tällä leipurilla mahtaa olla? Viitsiikö esim. pestä kätensä vessassa käynnin jälkeen ysm? Siinä pullassa on saattanut olla vaikka mitä urealin- ja kolibalteereita, että eipä ihme jos vatsasi on kipeä... Minua on aina ällöttänyt myös se, kun monet pitävät esim. sormuksiakin sormissaan leipoessaan/kokkaillessaan ja kaikkihan sen tietävät, että sormusten alla ne bakteerit vasta muhivatkin yöks...

Vierailija
20/25 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että tyyppi on kokki ammatiltaan, ei varmastikaan ole mikään tae hyvästä hygieniasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan