Työllistymissuunnitelma työkkärille
Täällä pitää selittää heille, että mistä etsin avoimia työpaikkoja - voi jehna sentään...
Kommentit (102)
Niin ja mitä ihmeellistä siinä on? Kirjoitat, mitä aiot tehdä ja odotat, meneekö läpi.
Tarkoitat nyt siis sitä nettiversiota joka tehdään työttömäksi ilmoittautuessa? Se on ihan yksi lysti käytännössä mitä siihen laittaa, koska se on pelkkä ehdotus ja todellinen työllistymissuunnitelma tehdään sitten työkkäritädin toimesta, kun tulee kutsu työkkäriin.
Minä sanelin suunnitelmaan, että etsin töitä omien verkostojeni kautta, seuraan oman alani firmojen ilmoittelua avoimista työpaikoista heidän kotisivuillaan, jätän firmoihin avoimia hakemuksia heidän reksysovellustensa kautta. Lisäksi seuraan aktiiviseti MOL:n ja muiden välitysfirmojen työpaikkatarjontaa.
Hyvin kelpasi.
Kirjoitat siihen, että katsot työpaikkoja työkkärin sivuilta ja yksityisiltä työpaikkasivuilta.
Valmistaudut työkkärin käyntiin huolellisesti ottamalla koulutodistukset ja työtodistukset mukaan ja jos työtodistuksessa ei lue työsuhteen päättymisen syytä, otat irtisanomisilmoituksen mukaan. Muuten sinut tulkitaan ilman syytä irtisanoutuneeksi ja saat selvityspyynnön ja/tai karenssia.
Käynnin jälkeen vastaat jokaiseen saamaasi hakukäskyyn (ovat nimeltään työhönosoitus, mutta siinä todellakin vaan vaaditaan hakemaan vaikka sitä kaupan kassan paikkaa, koska sinulla on "kaupallinen koulutus" yliopistosta, kauppa kuin kauppa!) ja haet omatoimisesti niitä paikkoja, mihin todennäköisesti voisit työllistyä. Myös kaikkiin kurssiosoituksiin on pakko suostua.
Mitään apua et työkkäristä tule saamaan, mutta todennäköisesti et sitä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat siihen, että katsot työpaikkoja työkkärin sivuilta ja yksityisiltä työpaikkasivuilta.
Valmistaudut työkkärin käyntiin huolellisesti ottamalla koulutodistukset ja työtodistukset mukaan ja jos työtodistuksessa ei lue työsuhteen päättymisen syytä, otat irtisanomisilmoituksen mukaan. Muuten sinut tulkitaan ilman syytä irtisanoutuneeksi ja saat selvityspyynnön ja/tai karenssia.
Käynnin jälkeen vastaat jokaiseen saamaasi hakukäskyyn (ovat nimeltään työhönosoitus, mutta siinä todellakin vaan vaaditaan hakemaan vaikka sitä kaupan kassan paikkaa, koska sinulla on "kaupallinen koulutus" yliopistosta, kauppa kuin kauppa!) ja haet omatoimisesti niitä paikkoja, mihin todennäköisesti voisit työllistyä. Myös kaikkiin kurssiosoituksiin on pakko suostua.
Mitään apua et työkkäristä tule saamaan, mutta todennäköisesti et sitä tarvitsekaan.
Ei työkkäriä kiinnosta nykyään työtodistukset, paitsi poikkeustapauksissa.
Niin ja ne ovat "työtarjouksia" eivätkä "työhönosoituksia" nykyään.
Kuulostaa siltä, että olet ollu työttömänä viimeksi joskus 90-luvulla tms.
Vierailija kirjoitti:
Ap kaiketi kaipaa apua suomalaisen järjestelmän kanssa. Missä maassa tehdään osoituksia ja pitää selvittää kaikkien työsuhteiden päättymiset?
Joo ne pyytää nykyään parin kuukauden välein noita, kirjoita mitä olet hakenut /aioit hakea tai toiveita esim työvoimakoulutus
Vierailija kirjoitti:
Minä sanelin suunnitelmaan, että etsin töitä omien verkostojeni kautta, seuraan oman alani firmojen ilmoittelua avoimista työpaikoista heidän kotisivuillaan, jätän firmoihin avoimia hakemuksia heidän reksysovellustensa kautta. Lisäksi seuraan aktiiviseti MOL:n ja muiden välitysfirmojen työpaikkatarjontaa.
Hyvin kelpasi.
Onpa tosi vanha esimerkki. Mollin sivuja ei ole ollut vuosikausiin.
Kirjoita vaan, että netistä. Mulle aikoinaan soitti sit virkailija suunnitelman päivittämistä varten eikä se kuunnellut yhtään mitä sanoin. Laittoi sitten työllisyyssuunnitelmaan, että työelämäkokeilusta kiinnostunut. Luuriakaan ei voi korvaan iskeä eikä ilkeästi sanoa.
Kirjoitat sinne totuuden, ettet etsi etkä vastaanota töitä.
Mä kirjoitin etsiväni töitä työkkärin sivujen kautta ja piilotyöpaikkoja firmojen omien kotisivujen kautta.
On mennyt joka kerta läpi ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kelpasi.
Toimii!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat nyt siis sitä nettiversiota joka tehdään työttömäksi ilmoittautuessa? Se on ihan yksi lysti käytännössä mitä siihen laittaa, koska se on pelkkä ehdotus ja todellinen työllistymissuunnitelma tehdään sitten työkkäritädin toimesta, kun tulee kutsu työkkäriin.
Koskas tällainen kutsu tulee? t. 2v työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita vaan, että netistä. Mulle aikoinaan soitti sit virkailija suunnitelman päivittämistä varten eikä se kuunnellut yhtään mitä sanoin. Laittoi sitten työllisyyssuunnitelmaan, että työelämäkokeilusta kiinnostunut. Luuriakaan ei voi korvaan iskeä eikä ilkeästi sanoa.
Missä kunnassa tuollainen työelämäkokeilu on? Kuulostaa kummalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kelpasi.
Toimii!
Eihän nuo ole mitkään mollin sivut vaan te-palvelut. fiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas tällainen kutsu tulee? t. 2v työttömänä
Mulle ne ainakin vain soittaa, ei ole aikoihin tarvinnut käydä työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne tarjosi työkkäristä palvelua, jonka tarjoaa kaupunki eikä työkkäri?
Toisaalta suunnitelma on voimassa vasta sitten, kun sinä olet sen oma asioinnissa hyväksynyt. Ja vaikka suunnitelmassa ei olisi valmennusta, on sinne mentävä, jos työkkäri niin tulkitsee.
Mutta on tässä hyvääkin: työllisyyspalvelut siirtyvät kunnille ja ne saa sitä enemmän rahaa mitä vähemmän väki on työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnassa tuollainen työelämäkokeilu on? Kuulostaa kummalliselta.
Mennyt jollakulla sekaisin nykyinen työkokeilu ja sitä edeltänyt työelämävalmennus.
Mä olen vastannut siihen, että netistä.