Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä ennakkojännittäjä?

Vierailija
08.02.2020 |

Minä asianajaja ja ratsastuksen harrastaja. Olen hermoilijatyyppi.

Asianajajuuteen liittyvä:
- olen ollut alalla valmistumisen jälkeen jo 23 vuotta valmistumisen jälkeen. Edelleen hermoilen oikeuteen menemistä ja oikeudessa esiintymistä. Tämä hermoilu kohdistuu edelliseen iltaan, yöhön ja aamuun. En saa välttämättä nukuttua.
Hermoilu katoaa täysin viimeistään, kun menen oikeussaliin sisään. Silloin tulee olo, että tämän osaan. Tämä mun hanskassa.
Mutta se ennakkohermoilu.

Ratsastus:
- joka ratsastuskertaa hermoilen. Edellinen ilta ja aamu. Harrastanut vasta 1,5 vuotta.
Katoaa kun pääsen hevosen selkään. Teen mitä osaan ja enempää en voi.
Mutta taas se ennakkohermoilu. Pelkään jotain, mitä en osaa määritellä. En pelkää siis hevosta, vaan kyse taas omasta osaamisesta ja sitä kautta jotain idioottimaista ajattelua omasta osaamisesta.
En tietenkään osaa. Siksi tunneilla käyn.

Jos esiintymistilanne, hermoilen jälleen. Itsevarmuus ja luottamus itseensä löytyy vasta, kun siinä konkreettisessa tilanteessa. Mutta tämä ennakkohermoilu ottaa päähän rajusti.

Oletteko samasta ongelmasta kärsijät löytäneet jotain keinoa helpottaa sitä kohdallanne?

F

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap, et ole ainoa. Jo pienestä pitäen olen ollut kova ennakkojännittäjä.

Jos on vaikkapa joku tärkeä tapaaminen, työtehtävä tai vaikka nuorempana koe, niin saattaa olla ettei uni tule millään edeltävänä yönä ja se jää sellaiseksi parin tunnin koiranuneksi.

Yleensä sitten kun itse juttu alkaa niin olen kylmäpäinen ja pystyn suoriutumaan olosuhteiden puitteissa hyvin. Aika raskasta, mutta olen yrittänyt hyväksyä sen osana luonnettani. Onhan niitä huolettomia huithapeleita jotka eivät jännitä mitään, mutta surevat sitten jälkikäteen kun homma meni puihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän