Miksihän yksi asiakas nauroi mulle päin naamaa?
Olen töissä siis sellaisessa paikassa jossa ei kauheasti vitsiä väännetä, esim. Kela, pankki, terveyskeskuksen ilmoittautumispiste jne. Asiakas kumartui tiskiäni kohti, katsoi tiukasti silmiin asiaansa selvittäessään ja piteli koko ajan pokkaa, loppuajasta repesikin leveään hymyyn. Tuohon tilanteeseen ei missään nimessä kuulunut millään tavalla huumori, varsinkaan asiakkaan kannalta siis. Hän oli nainen kuten minäkin mutta mua vanhempi ettei pitäisi mitään teinimeininkiä olla jos vaikka ulkonäössäni olisikin ollut jotain naurettavaa tai ruokaa rinnuksilla tms mitä ei ollut.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mt-tapaus
Joko AP tai asiakas. En tiedä kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-tapaus
Joko AP tai asiakas. En tiedä kumpi.
Eiköhän näitä kokemuksia olisi useampia jos minä olisin ollut meistä kahdesta se hullu. Asiakkaita virtaa tiskilläni viikossa satoja eikä kukaan toinen ole koskaan aikaisemmin käyttäytynyt noin, ne oikeasti hullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-tapaus
Joko AP tai asiakas. En tiedä kumpi.
Eiköhän näitä kokemuksia olisi useampia jos minä olisin ollut meistä kahdesta se hullu. Asiakkaita virtaa tiskilläni viikossa satoja eikä kukaan toinen ole koskaan aikaisemmin käyttäytynyt noin, ne oikeasti hullutkaan.
Kiitos, vain seinähullu selventää vauvapalstalla.
Tapaus käsitelty.
Ehkä asia olisi selvinnyt paremmin jos olisit kysynyt häneltä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä asia olisi selvinnyt paremmin jos olisit kysynyt häneltä?
No ei, tilanteesta olisi tullut vielä absurdimpi jos olisin tullut pois työminästäni ja kysellyt asiakkaalta asiaankuulumatonta.
No mitä tuossa oli?
Joillakin on tapana hymyillä tai nauraa erilaisissa tilanteissa.
Ehkä hän sanoi jotain sarkastista huumoria, jota sinä itse et ymmärtänyt.
Ja mikä helvetin tosikko sinä oikein olet?
Tottahan noissa mainitemissasi paikoissa saa nauraa ja hymyillä, vai pitäisikö niissä sinun mielestä olla, kuin totinen torvensoittaja ja esiintyä kuin hautajaisissa?
Asiakaspalvelussa työskentelevä ihminen näkee ja tapaa mitä erilaisempia tyyppejä ja ihmisiä. Se kuuluu asiakaspalvelu työn luonteeseen.
Aivan selkeästi näkee, että olet väärällä alalla, vaihda pikaisesti ammattia, tai tulet ennenpitkää henkisesti sairaaksi.
Voi olla joku sisäpiirivitsi, joka tuli mieleen jostain mitä sanoit. Mulle saattais riittää, jos vaikka annettaisiin seuraavaksi käyntiajaksi viis yli viis, tai 5.55.
Mt tapaus. Turha sen enempää miettiä. Moni on nykyaikana sekasin. Voi olla myös et oli aineissa
Vierailija kirjoitti:
No mitä tuossa oli?
Joillakin on tapana hymyillä tai nauraa erilaisissa tilanteissa.
Ehkä hän sanoi jotain sarkastista huumoria, jota sinä itse et ymmärtänyt.
Ja mikä helvetin tosikko sinä oikein olet?
Tottahan noissa mainitemissasi paikoissa saa nauraa ja hymyillä, vai pitäisikö niissä sinun mielestä olla, kuin totinen torvensoittaja ja esiintyä kuin hautajaisissa?
Asiakaspalvelussa työskentelevä ihminen näkee ja tapaa mitä erilaisempia tyyppejä ja ihmisiä. Se kuuluu asiakaspalvelu työn luonteeseen.
Aivan selkeästi näkee, että olet väärällä alalla, vaihda pikaisesti ammattia, tai tulet ennenpitkää henkisesti sairaaksi.
Itse asiassa tilanne nimenomaan liittyi kuolemaan. En kirjoittanut oikeaa paikkaa tuossa vaan vastaavia. Ja olen ihan oikealla alalla, ollut jo monia vuosia.
Ei välttämättä liity sinuun yhtään mitenkään, itse asiassa varsin todennäköisesti ei liity sinuun. On voinut juuri tapahtua hänelle joku hauska juttu tai tullut mieleen jotain, jota ei ole saanut pois mielestään. Eikö itsellesi ole käynyt koskaan niin? Etkö ole ikinä revennyt nauruun esim. kadulla tai kaupassa tai työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tuossa oli?
Joillakin on tapana hymyillä tai nauraa erilaisissa tilanteissa.
Ehkä hän sanoi jotain sarkastista huumoria, jota sinä itse et ymmärtänyt.
Ja mikä helvetin tosikko sinä oikein olet?
Tottahan noissa mainitemissasi paikoissa saa nauraa ja hymyillä, vai pitäisikö niissä sinun mielestä olla, kuin totinen torvensoittaja ja esiintyä kuin hautajaisissa?
Asiakaspalvelussa työskentelevä ihminen näkee ja tapaa mitä erilaisempia tyyppejä ja ihmisiä. Se kuuluu asiakaspalvelu työn luonteeseen.
Aivan selkeästi näkee, että olet väärällä alalla, vaihda pikaisesti ammattia, tai tulet ennenpitkää henkisesti sairaaksi.
Itse asiassa tilanne nimenomaan liittyi kuolemaan. En kirjoittanut oikeaa paikkaa tuossa vaan vastaavia. Ja olen ihan oikealla alalla, ollut jo monia vuosia.
Ellet tiedä, niin moni käyttäytyy varsin epärationaalisesti suru- ja shokkitilanteissa. Ei ole mitenkään tavatonta, että suru-uutisen kuollessaan tai onnettomuuspaikalle joutuessaan joku alkaa ensiksi nauraa ennen surua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tuossa oli?
Joillakin on tapana hymyillä tai nauraa erilaisissa tilanteissa.
Ehkä hän sanoi jotain sarkastista huumoria, jota sinä itse et ymmärtänyt.
Ja mikä helvetin tosikko sinä oikein olet?
Tottahan noissa mainitemissasi paikoissa saa nauraa ja hymyillä, vai pitäisikö niissä sinun mielestä olla, kuin totinen torvensoittaja ja esiintyä kuin hautajaisissa?
Asiakaspalvelussa työskentelevä ihminen näkee ja tapaa mitä erilaisempia tyyppejä ja ihmisiä. Se kuuluu asiakaspalvelu työn luonteeseen.
Aivan selkeästi näkee, että olet väärällä alalla, vaihda pikaisesti ammattia, tai tulet ennenpitkää henkisesti sairaaksi.
Itse asiassa tilanne nimenomaan liittyi kuolemaan. En kirjoittanut oikeaa paikkaa tuossa vaan vastaavia. Ja olen ihan oikealla alalla, ollut jo monia vuosia.
Ellet tiedä, niin moni käyttäytyy varsin epärationaalisesti suru- ja shokkitilanteissa. Ei ole mitenkään tavatonta, että suru-uutisen kuollessaan tai onnettomuuspaikalle joutuessaan joku alkaa ensiksi nauraa ennen surua.
Kyllä mä tämän ymmärrän mutta sanoin jo aikaisemmin että vaikka asioin viikottain satojen ihmisten kanssa samoissa merkeissä kuin tämän naisenkin, kukaan toinen ei kaikkien näiden työvuosieni aikana ole käyttäytynyt vastaavalla tavalla. Vaikka se teille muille näköjään on ihan tuikitavallista, vastauksista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tuossa oli?
Joillakin on tapana hymyillä tai nauraa erilaisissa tilanteissa.
Ehkä hän sanoi jotain sarkastista huumoria, jota sinä itse et ymmärtänyt.
Ja mikä helvetin tosikko sinä oikein olet?
Tottahan noissa mainitemissasi paikoissa saa nauraa ja hymyillä, vai pitäisikö niissä sinun mielestä olla, kuin totinen torvensoittaja ja esiintyä kuin hautajaisissa?
Asiakaspalvelussa työskentelevä ihminen näkee ja tapaa mitä erilaisempia tyyppejä ja ihmisiä. Se kuuluu asiakaspalvelu työn luonteeseen.
Aivan selkeästi näkee, että olet väärällä alalla, vaihda pikaisesti ammattia, tai tulet ennenpitkää henkisesti sairaaksi.
Itse asiassa tilanne nimenomaan liittyi kuolemaan. En kirjoittanut oikeaa paikkaa tuossa vaan vastaavia. Ja olen ihan oikealla alalla, ollut jo monia vuosia.
Ellet tiedä, niin moni käyttäytyy varsin epärationaalisesti suru- ja shokkitilanteissa. Ei ole mitenkään tavatonta, että suru-uutisen kuollessaan tai onnettomuuspaikalle joutuessaan joku alkaa ensiksi nauraa ennen surua.
Kyllä mä tämän ymmärrän mutta sanoin jo aikaisemmin että vaikka asioin viikottain satojen ihmisten kanssa samoissa merkeissä kuin tämän naisenkin, kukaan toinen ei kaikkien näiden työvuosieni aikana ole käyttäytynyt vastaavalla tavalla. Vaikka se teille muille näköjään on ihan tuikitavallista, vastauksista päätellen.
Niin, entä sitten? Eihän ne todennäköisyydet sillä tavalla mene, että kerran vuodessa juuri sinä kohtaat peräti ihan nauravan asiakkaan. Joku voi kohdata 5 kertaa yhtenä vuonna, toisena ei lainkaan, joku ei kohtaa ehkä koskaan, joku ehkä usein. Relaapa nyt hyvä ihminen. Ihmisillä on tapana ajatella kaikkea aina vain itsensä kautta, kuin olisi jokin erikoisempi kuin oikeasti on. Todellisuudessa ihmisiä kuitenkin yleensä kiinnostaa vain se oma elämänsä ja omat asiansa, ei jonkun random-asiakaspalvelijan asiat.
Jotkut nauraa hautajaisissakin. Se on reaktio johon ei ole pakosta kontrollia. Tunteiden purkaus.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nauraa hautajaisissakin. Se on reaktio johon ei ole pakosta kontrollia. Tunteiden purkaus.
Niin. Monikaan sellaisista ei varmaan oikeasti halua nauraa, mutta ei vain voi mitään. Ihmiset reagoivat eri tavalla.
Mitä tulee ap:n juttuun, niin jo se että asiakas yritti pitää pokkansa, kertoo jostain. Jos asiakas olisi halunnut ihan tieten tahtoen ivailla työntekijälle, niin eiköhän olisi sen osoittanut tyyliin: "sinun paitasi onkin aika... heh hehh hehh heeh".
Mä en ymmärtänyt tuosta yhtään mitään.