Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylitunnolliset naiset työpaikalla

Vierailija
08.02.2020 |

Argh!! Haluan avautua johonkin ja herättää keskustelua, olen siis töissä paikassa missä on niin naisia kuin miehiäkin. Työaika vaihtelee usein niin, että jos työt saadaan valmiiksi vaikka tunti aikaisemmin niin silloin lähdetään kotiin ja tokikaan palkkaa ei makseta tuolta viimeiseltä tunnilta.
Työaika merkataan itse, eli jos lähdet kotiin klo.16 merkkaat sen lähtöajaksi, puolentunnin tarkkuudella. Jos lähdet 16.29 saat vain 16.00 saakka palkkaa.
Sitten itse asiaan: Miehille yleisesti hyväksytty tapa on jäädä juoruamaan vaatteiden vaihdon yhteydessä ja merkata vasta tämän jälkeen vuotonlopetus, kun sen sijaan naiset juoksevat ensimmäisenä tietokoneelle ja vasta tämän jälkeen PALKATTOMALLA ajalla siistivät työpistettä ja vaihtavat työvaatteita pois (niitä ei siis viedä kotiin, ovat yhteiskäytössä)
Se miksi tämä vaikuttaa minuun, niin ylempi esimieheni on nainen joka merkkaa kaikkien yhtäaikaa poistuvien työajan. Miesten taas merkkaa mies, joka kuuluu näihin pahimpiin vitkuttelioihin.
NIIN.ÄRSYTTÄVÄÄ.
Yritin kerran sanoa että no jos kello on nyt 16.29 niin voisiko siihen kuitenkin merkata 16.30?
Esimies nainen katsoi minua hölmistyneenä ja sanoi ”ai niinkuin huijata lisää rahaa??” 🤦🏼‍♀️

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Don't hate the player, hate the game kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29=30 kirjoitti:

Jonkun pitäisi nyt ensin opettaa teille, mitä pyöristäminen puolen tunnin tarkuudella oikein tarkoittaa. Ehkä joku mies kertoo, jos pyydätte kiltisti?

Voi anteeksi väärä sanavalinta. TÄYSIEN puolituntisten mukaan saa palkkaa.

Ap

Jotenkin tyypillistä naisille, että siedätte täysin typeriä sääntöjä ja syytätte sitten jopa työtovereitanne, jotka pelaavat peliä kuten pitääkin. Joko vaaditte, että teille maksetaan liksaa siltä ajalta, jonka oikeasti teette töitä tai alatte käyttämään tyhmää systeemiä hyväksenne, kuten teitä fiksummat jo tekevätkin.

Kerrotko vielä miten minä voin toimia eritavalla kun esimieheni sanoo että kyseinen tapa on huijaamista ja niin ei toimita?

Ap

Esimiehesi on idiootti. Lopetatte miesten kadehtimisen, keräätte siskot kokoon ja muutatte ton systeemin. Täysin järjenvastainen käytäntö, joillaista ei ole varmaan missään muualla. 

Vierailija
22/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset itkien kusee ja nielee banaania samaan aikaan, miehille maksetaan tuntitolkulla viikossa enemmän palkkaa. Jotain rajaa näihin provoihinkin. 

En itkemisestä tiedä mutta noin se suurinpiirtein meillä menee. Laskepa siitä jos vaikka 5 päivänä viikossa naiset lopettavat työt 16.29 ja miehet 16.35 niin monta tuntia siitä tulee naisille takkiin? 2,5h viikossa, 10h kuukaudessa, meidän palkalla n.130e kuukaudessa. Itse istun tauolla just niin kauan kuin rauhassa syömiseen menee, mutta samaan aikaan tauolle tulleet naiset ryntäävät takaisin viimeistään 8min päästä, ettei jää työt seisomaan!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvaatteiden vaihdon voi vielä laskea omaksi ajaksi, mutta työpisteen siivoamista ei. Kaikille samat säännöt. Nosta kissa pöydälle. Varmasti saat muista naisista tukea.

Siis ongelma on se että tämä esimies nainen on sitä mieltä että tuo hänen toimintansa on moraalisesti oikein, mutta hän ei puutu muiden tekemisiin kunhan itse toimii oikein. Ja ei ole mahdollista minun merkata erikseen omaa lopetustani, lähin esimies merkitsee ne aina.

Ap

Esimies on esimies tai tässä tapauksessa nainen, koska hänelle maksetaan puuttumisesta. Se on hänen tehtävä. Hänen pitäisi ottaa asia esille sen miesten esimiehen kanssa ja samat säännöt koko porukalle.

Ellei puututa syntyy juuri sitä juoruamista kahvipöydissä. Kun on selkeetbohjeet ja sävelet, niin ei ole mistä naputtaa. Toki turhasta voi aina juoruta, muttei työpaikan ole syytä antaa siihen aihetta erilaisilla säännöillä toisille.

Ei ole isosta jutust kyse, mutta voi Paisua isoksi, jos tulee muitakin ongelmia työpaikalla. Hyvä olisi puuttua heti.

Vierailija
24/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset itkien kusee ja nielee banaania samaan aikaan, miehille maksetaan tuntitolkulla viikossa enemmän palkkaa. Jotain rajaa näihin provoihinkin. 

En itkemisestä tiedä mutta noin se suurinpiirtein meillä menee. Laskepa siitä jos vaikka 5 päivänä viikossa naiset lopettavat työt 16.29 ja miehet 16.35 niin monta tuntia siitä tulee naisille takkiin? 2,5h viikossa, 10h kuukaudessa, meidän palkalla n.130e kuukaudessa. Itse istun tauolla just niin kauan kuin rauhassa syömiseen menee, mutta samaan aikaan tauolle tulleet naiset ryntäävät takaisin viimeistään 8min päästä, ettei jää työt seisomaan!

Ap

Niin naisetko PAKOTETAAN lopettamaan työt 16.29? 

Ja naisetko PAKOTETAAN nielemään banaania kusemisensa aikana? 

Vierailija
25/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) pyydä siirtoa miesesimiehen alle tai

b) valitus miehistä ylempään johtoon tai

c) vaihda työpaikkaa

Meillä on jaettu sukupuolittain ryhmät ihan käytännön syistä, vaikea kertoa enempää mutta mies ei voi esimerkiksi lain takia hoitaa kaikkia asioita joita me hoidamme ja toisinpäin. Ja b siitähän kiva tunnelma tulee, kun minun takiani miehet joutuvat luopumaan eduistaan :D pakko varmaan vaihtaa työpaikkaa.

Ap

Vierailija
26/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos lukisit aloituksen niin ei tarvisi kysellä typeriä. MINUN ESIMIEHENI Merkkaa minun lopetusaikani.

Ap

Vierailija
27/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos lukisit aloituksen niin ei tarvisi kysellä typeriä. MINUN ESIMIEHENI Merkkaa minun lopetusaikani.

Ap

Etkö voisi lopettaa joka kerta niin että kello on varmasti yli puolen?

Eri

Vierailija
28/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Etkö voisi lopettaa joka kerta niin että kello on varmasti yli puolen?

Eri

En tiedä miten se käytännössä onnistuu kun koko ryhmä siirtyy yhtäaikaa sosiaalitiloihin ja heti kun sinne saavumme miedän esimies vilkaisee kelloa ja merkitsee sen ajan mitä kello silloin on. Miehet siirtyvät pukuhuoneeseen jossa jaarittelevat ja vaihtavat vaatteita, vasta tämän jälkeen kun muut ovat poistuneet heidän esimiehensä siirtyy koneelle merkitsemään loputusajan joka on usein 20min meidän Lopetuksemme jälkeen, vaikka töitä teimme ihan yhtä kauan.

Ap

Vierailija
29/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa niin keksityltä sadulta, ettei tosikaan.

Vierailija
30/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulostaa niin keksityltä sadulta, ettei tosikaan.

Hyvä ettet sinä ole huomannut että toiset noudattavat jämptisti sääntöjä ja toiset menevät sieltä mistä aita on matalin.

Ap

Vierailija
31/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et odottanut sitä minuuttia ennenkuin lähdit?

Vierailija
32/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti voi olla niin typerää ihmistä, joka tekee töitä 16.29 asti ja merkkaa silti klo 16 asti??!! :D Aivan järjetöntä, nyt äkkiä joku roti! Kaiken järjen mukaan tuon ei pitäisi laillisesti olla mahdollista...

Vierailija
33/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et odottanut sitä minuuttia ennenkuin lähdit?

ESIMIES MERKITSEE MINUN LOPETUSAIKANI. Ei auta että jään pyörimään pukuhuoneeseen minuutiksi, lopetusaikani on se minkä hän merkitsee.

Ap

Vierailija
34/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti voi olla niin typerää ihmistä, joka tekee töitä 16.29 asti ja merkkaa silti klo 16 asti??!! :D Aivan järjetöntä, nyt äkkiä joku roti! Kaiken järjen mukaan tuon ei pitäisi laillisesti olla mahdollista...

Ei, vaan hän merkitsee 16.29 ja palkka lasketaan täysien puolituntisten mukaan. Eli siltä päivältä saa palkkaa 16 saakka. Tietokone laskee ne tunnit tuon mukaan.

Ap

Vierailija
35/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan ottanut tämän epäkohdan esiin henkilöstöpalavereissa?

Vierailija
36/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Don't hate the player, hate the game kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29=30 kirjoitti:

Jonkun pitäisi nyt ensin opettaa teille, mitä pyöristäminen puolen tunnin tarkuudella oikein tarkoittaa. Ehkä joku mies kertoo, jos pyydätte kiltisti?

Voi anteeksi väärä sanavalinta. TÄYSIEN puolituntisten mukaan saa palkkaa.

Ap

Jotenkin tyypillistä naisille, että siedätte täysin typeriä sääntöjä ja syytätte sitten jopa työtovereitanne, jotka pelaavat peliä kuten pitääkin. Joko vaaditte, että teille maksetaan liksaa siltä ajalta, jonka oikeasti teette töitä tai alatte käyttämään tyhmää systeemiä hyväksenne, kuten teitä fiksummat jo tekevätkin.

Kerrotko vielä miten minä voin toimia eritavalla kun esimieheni sanoo että kyseinen tapa on huijaamista ja niin ei toimita?

Ap

Mutta miksi ihmeessä tuntilistoja pitäisi pyöristää mihinkään suuntaan, kun palkanlaskenta on kuitenkin erikseen, jossa huomioidaan mahdolliset pyöritykset.

Ja toisekseen, kyllä tulo- ja lähtöaika, jos sitä vaaditaan työntekijältä, niin pitää olla oikea, eikä pyöritellä mihinkään suuntaan. On paljon muitakin asioita, kuin palkanlaskenta esim. työturvallisuus, mihin se vaikuttaa, ketä on paikalla tai kuka ei.

En ymmärrä, mikä siinä oikean ajan ilmoittamisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
37/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hän merkitsee 16.29 ja palkka lasketaan täysien puolituntisten mukaan. Eli siltä päivältä saa palkkaa 16 saakka. Tietokone laskee ne tunnit tuon mukaan.

Ap

Mikä sinun sovittu työaika? Onko se klo 16 vai 16.30?

Vierailija
38/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan ottanut tämän epäkohdan esiin henkilöstöpalavereissa?

En ole koskaan kuullut mistään henkilöstöpalaverista? Esimiehet pitävät keskenään palavereja ja heille saa ilmoittaa asioista joita haluaa läpi käytävän. Olen sanonut tästä lähimmälle esimiehelle jonka sanat olivat ”kuule, minä merkitsen nämä tunnit niinkuin ne kuuluu enkä ala sinne valehtelemaan mitään. Joku toinen toimii oman moraalinsa mukaan ja se ei minulle kuulu.”

Ap

Vierailija
39/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä sinun sovittu työaika? Onko se klo 16 vai 16.30?

Kirjoitin jo aloitukseen... lopetus on joustava, ei saada palkkaa loppuajalta jos lähdetään aikaisemmin.

Ap

Vierailija
40/62 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvaatteiden vaihdon voi vielä laskea omaksi ajaksi, mutta työpisteen siivoamista ei. Kaikille samat säännöt. Nosta kissa pöydälle. Varmasti saat muista naisista tukea.

Siis ongelma on se että tämä esimies nainen on sitä mieltä että tuo hänen toimintansa on moraalisesti oikein, mutta hän ei puutu muiden tekemisiin kunhan itse toimii oikein. Ja ei ole mahdollista minun merkata erikseen omaa lopetustani, lähin esimies merkitsee ne aina.

Ap

Suuri osa naispomoista onkin paskantärkeitä pilkunnu****ta. Mun parhaat pomot ovat aina olleet miehiä. Ärsyttää joskus kun vouhotetaan että naisten pitäisi hakeutua pomoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä