Ylitunnolliset naiset työpaikalla
Argh!! Haluan avautua johonkin ja herättää keskustelua, olen siis töissä paikassa missä on niin naisia kuin miehiäkin. Työaika vaihtelee usein niin, että jos työt saadaan valmiiksi vaikka tunti aikaisemmin niin silloin lähdetään kotiin ja tokikaan palkkaa ei makseta tuolta viimeiseltä tunnilta.
Työaika merkataan itse, eli jos lähdet kotiin klo.16 merkkaat sen lähtöajaksi, puolentunnin tarkkuudella. Jos lähdet 16.29 saat vain 16.00 saakka palkkaa.
Sitten itse asiaan: Miehille yleisesti hyväksytty tapa on jäädä juoruamaan vaatteiden vaihdon yhteydessä ja merkata vasta tämän jälkeen vuotonlopetus, kun sen sijaan naiset juoksevat ensimmäisenä tietokoneelle ja vasta tämän jälkeen PALKATTOMALLA ajalla siistivät työpistettä ja vaihtavat työvaatteita pois (niitä ei siis viedä kotiin, ovat yhteiskäytössä)
Se miksi tämä vaikuttaa minuun, niin ylempi esimieheni on nainen joka merkkaa kaikkien yhtäaikaa poistuvien työajan. Miesten taas merkkaa mies, joka kuuluu näihin pahimpiin vitkuttelioihin.
NIIN.ÄRSYTTÄVÄÄ.
Yritin kerran sanoa että no jos kello on nyt 16.29 niin voisiko siihen kuitenkin merkata 16.30?
Esimies nainen katsoi minua hölmistyneenä ja sanoi ”ai niinkuin huijata lisää rahaa??” 🤦🏼♀️
Kommentit (62)
Minä en kyllä jaksa. Minä pelaan nykyään miesten säännöillä. Härskisti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Työvaatteiden vaihdon voi vielä laskea omaksi ajaksi, mutta työpisteen siivoamista ei. Kaikille samat säännöt. Nosta kissa pöydälle. Varmasti saat muista naisista tukea.
Siis ongelma on se että tämä esimies nainen on sitä mieltä että tuo hänen toimintansa on moraalisesti oikein, mutta hän ei puutu muiden tekemisiin kunhan itse toimii oikein. Ja ei ole mahdollista minun merkata erikseen omaa lopetustani, lähin esimies merkitsee ne aina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työvaatteiden vaihdon voi vielä laskea omaksi ajaksi, mutta työpisteen siivoamista ei. Kaikille samat säännöt. Nosta kissa pöydälle. Varmasti saat muista naisista tukea.
Mun kokemus naisista töissä näissä asioissa, että kahvipöydässä nuristaaan ja napistaan ja sitten kun palaverissa nostat asian esille niin ollaan suut kiinni eikä mistään olekkaan valittamista.
M37
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä jaksa. Minä pelaan nykyään miesten säännöillä. Härskisti vaan.
Niin minäkin haluaisin mutta kun en ole siinä asemassa että voisin itse niitä merkata.. sana toukojen kanssa, meillä ei ole mitään tiettyä taukoaikaa, eli siellä voi periaattessa olla niin pitkään kuin haluaa. Miehet syövät rauhassa ja juttelevat, käyvät tupakalla ja palaavat työpisteeseen joskus 30-45min kuluttua, eikä siitä ole koskaan mitään sanottu. Naiset hirveällä kireellä vetävät seisten jonkun banaanin kun samalla käyvät vessassa Ja juoksujalkaa takaisin töihin! En jaksa. Ja sitten ihmetellään miksi naisilla on pienempi palkka....
Ap
Jonkun pitäisi nyt ensin opettaa teille, mitä pyöristäminen puolen tunnin tarkuudella oikein tarkoittaa. Ehkä joku mies kertoo, jos pyydätte kiltisti?
Keksitty tarina. Naiset uhreja ja miehet vaan loikoilee
29=30 kirjoitti:
Jonkun pitäisi nyt ensin opettaa teille, mitä pyöristäminen puolen tunnin tarkuudella oikein tarkoittaa. Ehkä joku mies kertoo, jos pyydätte kiltisti?
Voi anteeksi väärä sanavalinta. TÄYSIEN puolituntisten mukaan saa palkkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehet jäävät juoruamaan?
Niin? ”Hehe näitkö sen viimeisen asiakkaan? Ei hitto mitä porukkaa ja hei kuule siitä ensi viikonlopusta Pera meillä on silloin BLAABLAA” samalla kun hitaasti otetaan vaatetta pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemus naisista töissä näissä asioissa, että kahvipöydässä nuristaaan ja napistaan ja sitten kun palaverissa nostat asian esille niin ollaan suut kiinni eikä mistään olekkaan valittamista.
M37
Se johtuu siitä, että naisia vähätellään.
Eikö se ole huijaamista, jos työnantaja vähentää 29 minuuttia jonkun ihme pyöristyssäännön takia.
Vierailija kirjoitti:
29=30 kirjoitti:
Ap
Jotenkin tyypillistä naisille, että siedätte täysin typeriä sääntöjä ja syytätte sitten jopa työtovereitanne, jotka pelaavat peliä kuten pitääkin. Joko vaaditte, että teille maksetaan liksaa siltä ajalta, jonka oikeasti teette töitä tai alatte käyttämään tyhmää systeemiä hyväksenne, kuten teitä fiksummat jo tekevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M37
Se johtuu siitä, että naisia vähätellään.
Jep. Jos mies nostaa esiin epäkohdan ajatellaan ”hieno mies, rohkea ja jämpti. Puuttuu asioihin ja ajaa oikeudenmukaisuutta.” Jos taas nainen ”taas se valittaa jostain. Ihme nalkutusta.”
Don't hate the player, hate the game kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29=30 kirjoitti:
Ap
Jotenkin tyypillistä naisille, että siedätte täysin typeriä sääntöjä ja syytätte sitten jopa työtovereitanne, jotka pelaavat peliä kuten pitääkin. Joko vaaditte, että teille maksetaan liksaa siltä ajalta, jonka oikeasti teette töitä tai alatte käyttämään tyhmää systeemiä hyväksenne, kuten teitä fiksummat jo tekevätkin.
Kerrotko vielä miten minä voin toimia eritavalla kun esimieheni sanoo että kyseinen tapa on huijaamista ja niin ei toimita?
Ap
Eli ongelma on se, että ap:n esimies noudattaa tiukasti sääntöjä, mutta miesten esimies on hövelimpi ja tämä aiheuttaa ap:lle kateutta ja katkeruutta asiasta? Ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko nostat asian esille ja vaadit käytäntöjen yhtenäistämistä kaikille tai olet hiljaa ja kärsit.
Meille on lähiaikoina tullut töihin nuoria maistereita. Ovat ihan huipputarkkoja työaikojen suhteen. Näin esimiehenä tulee itselle olo, että voisi sitä ihan omilla aivoillaankin ajatella, eikä olla niin pilkuntarkka. Työajanseuranta lähtee liikkeelle, kun kirjautuu sisään koneelle. Kysyvät, että pitääkö takki ottaa eka pois, vai voiko eka laittaa tietokoneen auki ja sitten ottaa takin pois. Entä jos käy hakemassa kahvia työpöydälleen, pitääkö merkitä miinusta? Jos soittaa 2 min yksityispihelun, pitääkö laittaa miinusta. Huoh!
Siis oikeasti siihen, että merkkaa sen miinuksen, menee jo se aika, mikä menee kahvikupin hakuun tai parin minuutin puheluun. Ihan hyväkin välillä nousta ylös ja jaloitella. Olen yrittänyt näyttää hyvää esimerkkiä löysästä käytöksestä. Saatan välillä tehdä miutaman punnerruksen, kyykyn tai keppijumpan. Ja välillä juoruta työkaverin kanssa. On työnteko sitten paljon kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelma on se, että ap:n esimies noudattaa tiukasti sääntöjä, mutta miesten esimies on hövelimpi ja tämä aiheuttaa ap:lle kateutta ja katkeruutta asiasta? Ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko nostat asian esille ja vaadit käytäntöjen yhtenäistämistä kaikille tai olet hiljaa ja kärsit.
Ehdottomasti aiheuttaa, minä saan monta Tuntia vähemmän palkkaa viikossa kun saman verran töitä tekevät miehet.
Ap
Naiset itkien kusee ja nielee banaania samaan aikaan, miehille maksetaan tuntitolkulla viikossa enemmän palkkaa. Jotain rajaa näihin provoihinkin.
a) pyydä siirtoa miesesimiehen alle tai
b) valitus miehistä ylempään johtoon tai
c) vaihda työpaikkaa