Miten oikea meikkivoide valitaan?
Kun luin Miia Johanssonin blogista että hieman tummempi kuin oma ihonsävy. Nyt itselläni tälläinen hieman tummempi meikkivoide ja näytän koko ajan väsyneeltä. Mikä vialla?katsottiin myyjän kanssa sävy oikein. Ikää 42v
Kommentit (49)
Ja siis vielä, voiko talvella olla pisamia? Itselläni niitä löytyy. Ja silmät siniharmaat, tummat. Silmien valkuainen myös sinertävä valkoinen. Pienenä oma hiustensävyni oli vaalea punertava. Isompana on tuntunut ettei se koskaan sopinut. Siksi olen värjännyt hiuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät siniharmaat jahiusten omaa väriä en tiedä. Vaaleat kuitenkin. Nyt sävytetty lämpimiksi. Ja iho tosiaan viileä. Suonet ranteessa siniset.
Ap
Oletko kokeillut viileää hiusten sävyä? Jotenkin kaikki muut värisi vaikuttava siltä että sellainen voisi sopia. Että saattaisit oikeasti värianalyysityypiltäsi ollakin joko joku kesä tai jopa vaalea talvi (jolloin esim platinanvaalea sopisi upeasti).
En ole kuullutkaan vaaleasta talvesta, onko sellainenkin tyyppi olemassa? Täytyy googlettaa...
Alkuperäisessä Color Me Beautiful systeemissä ei ollut. Itse olen käynyt toisen systeemin koulutuksen ja siinä tunnistetaan vaaleat talvet: heidät ryhmitellään joko Low-contrast Winter tai Bright Winter kategorioihin sen mukaan sopiiko isommat värikontrastit huiveilla vai pienemmät.
Osaatko sanoa mitä värejä kannattaa testata jos epäilee olevansa talvi vs kesä.
Ap
Viileä kesä vs viileä tai kirkas talvi varsinkin ovat aika haastavia, ei edes ratkea useinkaan minkään yksittäisen värin sopivuudella vaan vasta väriyhdistelmillä (käyttämässäni systeemissä on 4 värin yhdistelmiä joilla katsotaan, yksittäisten värien lisäksi).
Toisaalta käytännössä en usko että sillä on edes väliä: pääasia että kokeilemalla löytää sen sopiiko viileät vai lämpimät värit ja lisäksi sopiiko hyvin vahvat värikontrastit vai pehmeämmät yhdistelmät.
Värityyppi voi myös muuttua esim rusketuksen mukaan eikä siksikään ne ole niin ehdottomia. Esim itse olen talvisin High-Contrast Winter kun on kalpea kylmäsävyinen iho, mutta Deep Winter tai jopa Dark Autumn kesäaikaan koska rusketukseni on lämminsävyistä. Käyttelen sitten kesällä syksyn paletista värejä kontrastina klassisille talviväreille esim. Puhdas sininen ja kurpitsaoranssi tai terrakotta, tai musta ja kullankeltainen. Talvella tarvitsen kylmemmät sävyt, esim fuksia ja musta tai kylmä violetti ja jäänkeltainen toimii.
Linkki talvi vs kesä erottelussa vielä http://expressingyourtruth.blogspot.com/2014/11/cool-summer-vs-cool-win…
Vierailija kirjoitti:
Ja siis vielä, voiko talvella olla pisamia? Itselläni niitä löytyy. Ja silmät siniharmaat, tummat. Silmien valkuainen myös sinertävä valkoinen. Pienenä oma hiustensävyni oli vaalea punertava. Isompana on tuntunut ettei se koskaan sopinut. Siksi olen värjännyt hiuksia.
Ap
Voi olla. On mahdollista että olet ollut lapsena kevättyyppi ja iän myötä värit on siitä viilentyneet. Jos näin on niin voi olla että molemmatkin sopii mutta ei äärivärit kummastakaaan, ei kevään lämpimämmät eikä talven kylmimmät tai tummimmat värit. Clear Winter ja Clear spring erityisesti voivat olla yllättävänkin lähellä toisiaan.
Upitan vielä.
Kävin ostamassa loreal meikkivoiteen sävyssä C2 rose vanilla ja sävy on täydellinen.
Kysymys. Jos on punapohjainen iho niin pitääkö poskipunan olla viileä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Upitan vielä.
Kävin ostamassa loreal meikkivoiteen sävyssä C2 rose vanilla ja sävy on täydellinen.
Ap
Joko viileä tai suht neutraali. Korallit, lämpimät ruskehtavat ja oranssiin taittavat eivät näytä hyvältä yhdistettynä viileänsävyiseen ihoon.
Riippuu muista väreistä toimiiko aika puhdas pinkki, enemmän liila kanervansävy tai marjansävy, vai viileä ruskehtava jopa. Tuossa ylempänä suositeltu Max Factorin Gorgeous Berries sävy on aika hyvä yleissävy viileän värisille, ei ole kovin kirkas eikä äärikylmä väri vaikka selvästi viileä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upitan vielä.
Ap
Joko viileä tai suht neutraali. Korallit, lämpimät ruskehtavat ja oranssiin taittavat eivät näytä hyvältä yhdistettynä viileänsävyiseen ihoon.
Riippuu muista väreistä toimiiko aika puhdas pinkki, enemmän liila kanervansävy tai marjansävy, vai viileä ruskehtava jopa. Tuossa ylempänä suositeltu Max Factorin Gorgeous Berries sävy on aika hyvä yleissävy viileän värisille, ei ole kovin kirkas eikä äärikylmä väri vaikka selvästi viileä.
Kiitos Pitää kaupasta hakea. Oon vieläkin ihmeissäni siitä että ihoni onkin kylmä sävyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi olla. On mahdollista että olet ollut lapsena kevättyyppi ja iän myötä värit on siitä viilentyneet. Jos näin on niin voi olla että molemmatkin sopii mutta ei äärivärit kummastakaaan, ei kevään lämpimämmät eikä talven kylmimmät tai tummimmat värit. Clear Winter ja Clear spring erityisesti voivat olla yllättävänkin lähellä toisiaan.
Voiko näin muka tapahtua, että värit viilentyvät tai muuttuvat lämpimimmiksi iän myötä? Sori, mutta en usko. Totta kai muutosta voi tapahtua mutta eiköhän se tapahdu viileiden tai lämpimien värityyppien sisällä.
Osaatko sanoa mitä värejä kannattaa testata jos epäilee olevansa talvi vs kesä.
Ap