Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän on haettava 4 eri työtä kuukaudessa??? Entä jos ei hae?

Ei valittamista
08.04.2023 |

Olen jäämässä työttömäksi lähitulevaisuudessa. En ole koskaan ollut työtön. Takana lähes 30 vuoden ura samassa työpaikassa.
Onko niitä töitä ihan pakko etsiä joka kuukausi????

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hae vaikka niin on käsketty niin sehän vaikuttaa sitten saamiisi tukiin.

Vierailija
2/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuista leikataan aluksi 20% ja jos ei vieläkään hae niin 40%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki voidaan lakkauttaa.

Vierailija
4/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tue valtion korruptiota jos on työttömänä mutta moni on niin kermaperse ettei pysty olemaan työtömänä.

Vierailija
5/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kaltaisen henkilön on pakko. Sinun odotetaan työllistyvän uudelleen nopeasti, siksi.

Itse en ole hakenut kolmeen vuoteen yhtään työtä, mutta olenkin ollut työtön 30 vuotta eikä kukaa odota minun työllistyvän minnekään.

Vierailija
6/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo muuten todistetaan että on hakenut 4 työpaikkaa?

Vierailija
7/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juu, toki voi olla yksilöllisiä joustoja jos esimerkiksi tekee osa-aikatyötä tai on muita syitä niin se voi olla vähemmänkin kuin tuo neljä.

Eikö se idea yleensäkin ole että työttömänä haetaan töitä. En näe siinä mitään ihmeellistä.

En tiedä kuinka tarkkaan tuota edes seurataan.

Aktivoinnista voi olla monta mieltä. Tai sen vaikutuksista. Järjestelmä on vähän pöhkö koska se vaan "pitää" tehdä eikä sitä seurata tekeekö jotain hupihakemuksia tai onko ylipäätään hakenut oikeasti niihin paikkoihin. Ja minulla esimerkiksi tuli sama käsky hakea neljää työpaikkaa kk vaikka haen opiskelemaan. Miten voisin ottaa työpaikan vastaan jos en tiedä olenko silloin opiskelemassa? Eli tällaista vähän näennäistä aktivointia.

Vierailija
8/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkkinä. Sillä ChatGTP tekoälyllä teetät vaikka 40 hakemusta päivässä. Ei tarvitse paljoa ponnistella.

Mielenkiintoista on HR:lläkin, jos kaikki käyttäisi tekoälyä. Samanlaisia tasapaksuja melko hyviä hakemuksia joka ukolta ja ajalta. Kuinkas vertailee? ;)

Vierailija
9/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen 4 duunia kuussa. No problem. Ei ole vielä haastatteluun kutsuttu. Oisko liian nuori ikä syynä kun olen vasta 58.

Vierailija
10/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko, mutta silloin et myöskään varmaan hae sitä avustusta, jonka ehtona tuo on...

Vierailija
11/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niillä on joku satunnaistarkastus. Yksi hakemus ehkä sadastatuhannesta tsekataan. Tuskin työnantajat edes haluaa vastailla jos työkkäri niiltä kysyy.

Vierailija
12/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä nettipalvelussa on lomake johon kirjaat mitä olet hakenut, jne. ja muista tallentaa kirjauksesi, taisi olla "seuraava" painikkeella. Kannattaa vielä varmistaa että se tosiaan tallentui, yleensä taitaa aueta seuraavaksi sitten vastaanottoilmoitus pdf:nä ruudulle, jonka voit kopioida omalle koneelle.

Kun 4 paikkaa on haettu määräaikaan mennessä, vielä ylimääräisenä vaiheena on silloin ruksata velvoite tehdyksi, ja sitten voi rueta täyttelemään seuraavan kuukauden velvoitehakuja.

Vierailija
13/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vinkkinä. Sillä ChatGTP tekoälyllä teetät vaikka 40 hakemusta päivässä. Ei tarvitse paljoa ponnistella.

Mielenkiintoista on HR:lläkin, jos kaikki käyttäisi tekoälyä. Samanlaisia tasapaksuja melko hyviä hakemuksia joka ukolta ja ajalta. Kuinkas vertailee? ;)

Sitten kaikki olisi hyvin tasavertaisia, eli kaikille menisi paremmin.

Vierailija
14/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä paikkaa kuukaudessa on kyllä niin vähän, että työpaikan saaminen voi kestää tosi pitkään. Oman työnhakukokemuksen pohjalta sanon, että kannattaa hakea enemmän, jos aikoo kohtuullisessa ajassa päästä töihin. Tutkitustihan töihin pääseminen on helpompaa, jos töissä, tai ollut työttömänä vain vähän aikaa. Mutta yli 6 kk:n työttömyyden jälkeen on jo selvästi vaikeampaa.

Vuoden työttömyyden jälkeen työllistyminen ei useimmilta enää onnistu omin neuvoin, vaan siihen tarvii jotain muita tukitoimia. 

Vierailija
15/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aloituksen vikasta lauseesta tulee käsitys että työnhaku olisi hankalaa kun ihan joka kk pitää tehdä. Kirjoitin eilen aamulla kolme työhakemus sen jälkeen kun olin etsinyt ne paikat. Meni noin kaksi tuntia aikaa, ei paljoa olisi vaatinut siihen päälle tehdä neljättä.

Vierailija
16/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä paikkaa kuukaudessa on kyllä niin vähän, että työpaikan saaminen voi kestää tosi pitkään. Oman työnhakukokemuksen pohjalta sanon, että kannattaa hakea enemmän, jos aikoo kohtuullisessa ajassa päästä töihin. Tutkitustihan töihin pääseminen on helpompaa, jos töissä, tai ollut työttömänä vain vähän aikaa. Mutta yli 6 kk:n työttömyyden jälkeen on jo selvästi vaikeampaa.

Vuoden työttömyyden jälkeen työllistyminen ei useimmilta enää onnistu omin neuvoin, vaan siihen tarvii jotain muita tukitoimia. 

Mulla on vain 1 hakuvelvoite koska täällä ei ole töitä mitä voisin tehdä.

Vierailija
17/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai töitä pitää etsiä ihan joka kuukausi jos töihin mielii päästä. Minä katson uudet paikat vähintään kerran viikossa ja hakemuksia laitan menenään huomattavasti enemmän kuin neljä. Moni ottaa hakemuksia vastaan noin kaksi viikkoa joten se kerran kuussa töiden hakeminen on omiin muroihin pissimistä.

Vierailija
18/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki voidaan lakkauttaa.

Moni joutuu silloin antautumaan.

Työkkäri on lähinnä kyykytystä.   Jonkinlainen vastikkeeton  "sohvaraha" saisi olla.  Sellainen, että joten kuten pärjää.  -Todellisen toimeentulon  ilman kyykytyksittä antava työ vähenee jatkuvasti.

Vierailija
19/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen 4 duunia kuussa. No problem. Ei ole vielä haastatteluun kutsuttu. Oisko liian nuori ikä syynä kun olen vasta 58.

Kuules, tuskin se on ikä. Mieti jotain muita syitä.

Minä olen 59. Pari vuotta sitten jäin työttömäksi, 57-vuotiaana. Viimeisen virallisen työssäoloviikon aikana minun ei tarvinnut enää olla työpaikalla, joten oli aikaa aloittaa työnhaku. Kirjoitin 2 hakemusta päivässä, samoin seuraavalla viikolla kirjoitin 2 hakemusta päivässä. Yhteensä 10 hakemusta. Sitten kolmannella viikolla alkoi ensimmäisistä hakemuksista tulla kaikenlaisia videontekopyyntöjä ja haastattelukutsuja, niin ei ollut enää aikaa kirjoittaa uusia hakemuksia. Kolmannella työnhakuviikolla (eli varsinaisesti toisella työttömyysviikolla siis) sain työpaikan, keskiviikkona aloitin. Seuraavana päivänä tuli parempi tarjous, niin  vaihdoin, ja perjantaina menin uuteen paikkaan. 

Oli aika rumbaa ja haipakkaa, mutta piristävä kokemus kyllä! Olen edelleen tuossa samassa työpaikassa. Tämä on hyvä työpaikka, parempi kuin se mistä alun perin jouduin pois, ja voin jatkaa hyvinkin eläkeikään asti ja ehkä vähän ylikin, jos terveyttä riittää. 

Vierailija
20/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo että on hakenut, vaikkei ole. Eivät pysty tarkastamaan, ei ole niin paljon henkilökuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän