Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok, että etä antaa 7v lapsen nukkua vieressä joka yö?

Vierailija
08.02.2020 |

Lähivanhemman luona lapsella oma huone sänky, lapsen kanssa joka ilta vääntöä nukkumaan menosta parikin tuntia per ilta. Ensin etä sanonut, ettei hänen luona ole ongelmia. Sitten lapsi on kertonut, että toisen luona nukkuu aina vieressä koska oma sänky on täynnä tavaraa ja saa tahtonsa läpi kun ei tahdo nukkua omassa. Lähi taas haluaa lapsen nukkuvan omassa sängyssään normaalisti, paitsi tietenkin jos näkee pahaa unta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää, miksi sinä et halua nukkua lapsesi vieressä, jos hän ollut etävanhemman luona ja poissa kotoa, kun luulisi olevan molemminpuolinen ikävä, jota helpottaa läheisyys, jota vieressä nukkuminen helpottaa.

Ja tottakait etävanhemmalla voi lapsella olla eri säännöt, ihan samalla tavalla kuin päiväkodissa, mummolassa tai jos olette kylässä. Et kait sinä odota samoja sääntöjä lapselta kylässä, kuin olisitte kotona.

Vierailija
22/24 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvatko eläinten pennut tai poikaset omissa koloissaan? Eivät, vaan emojensa vieressä. Mutta niistä ei tulekaan tunnevammaisia, koska eläin hoitaa vaistoillaan, joita suurella osalla ihmisistä ei enää ole. Läheisyys lapsena tuo turvallisuudentunnetta. Ja jos lapsi sitä kaipaa, se sille kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joskus tympi kun terveydenhoitaja totesi jo 2-vuotiaasta että kyllä pitäisi jo siirtää omaan sänkyyn, meinasitteko aikuiseen asti pitää vieressä?

No, lapsi nukkui kuitenkin 8-vuotiaaksi asti meidän vieressä, halusi terveydenhoitaja tai ei. Siinä vaiheessa oli valmis omaan huoneeseen. Ihan normaali poika, pärjää hyvin koulussa ja kavereita on.

Lapset on yksilöitä. Meillä toinen nukkui jo 1-vuotiaana omassa huoneessa mutta toisella kesti ”muutama” vuosi pitempään. Mitä sen on väliä kunhan kaikille nukkumisjärjestelyt sopii.

Vierailija
24/24 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vauvani on jo 9v mutta kerronpa silti nukkumishistoriamme ja -nykyisyyden. Itse nukuin äitin ja isän keskellä varmaan 10v saakka. Omaa vauvaani nukutin pinnasängyssä oman pedin vieressä, en uskaltanut nukkua vauva iholla. 1v muutti pinnasängystä lasten sänkyyn mutta edelleen samassa huoneessa nukuttiin, välkmatkaa nyt 1-2 m. 5v halusi omaan huoneeseen, jonne muuttikin eikä koskaan ole tullut viereen nukkumaan (tai ehkä pari kertaa näiden 4v aikana, jos on nähnyt pahaa unta). Silloin tällöin menen lapsen parven alle vieraspatjalle nukkumaan tai lapsi tulee minun sängyn viereen patjalle, jos on jotain pikkusairautta tai pahaa mieltä tai muuten läheisyyden tarvetta. Ja se on ihan ok.

Lapsentahtisuus nukkumisjärjestelyissä ja lapsen läheisyyden kaipuun tyydyttäminen. Ne on ne avainasiat. Mieledtäni etällä vieressä nukkumisen on täysin ok ja jopa suotavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi