Romahdus kunnossa ja ulkonäössä 38-41v välillä
En enää saa itseäni millään samaan kuntoon kuin pari vuotta sitten olin. Ulkonäöstä puhumattakaan. Olen vain väsynyt. Urheilu tuntuu raskaalta ja väkisintekemiseltä. Ehkä kerran kuukaudessa juoksu kulkee hyvin. Miten tästä suosta pääsee ylös?
Kommentit (34)
Salilla käynti ilman horppaa on sama kuin kävisi töissä ilman palkkaa.
Joo ja tukka ohenee ihan sikana :( mikään ei auta tuohon, pakko olla joku hormonijuttu.
Onko ruokavalio kunnossa? Suosittelen tutustumaan tulehdusta estävään ruokavalioon.
Mulla sama ja olen kolmekymppinen. Surettaa seurata vierestä niin sanotusti oman kehon ja naaman rappeutumista. En tunnista edes itseäni enää peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ruokavalio kunnossa? Suosittelen tutustumaan tulehdusta estävään ruokavalioon.
Kerro tuosta ruokavaliosta lisää?
Ulkonäkö muuttuu väistämättä, mutta se ei ole normaalia, että kunto heikkenee selvästi, ellet sitten ole ollut huippu-urheilija tai lopettanut kuntoilua. Minä aloitin kuntoilun 43-vuotiaana. Muutaman kuukauden harjoittelun jälkeen juoksin puolimaratonin (aika noin 2 h 17 min) ja Cooperin testissä 2600 metriä. Eivät nämä tietenkään mitään huipputuloksia ole, mutta jos ap:n kunto on selvästi huonompi pitkään jatkuneesta kuntoilusta huolimatta, kannattaa selvittää, missä on vika.
Onko muu elämä niin kuormittavaa, että kokonaisrasitus nousee liian suureksi? Jos tällaista syytä ei löydy, niin sitten kannattaa hakeutua lääkärin puheille tarkempia tutkimuksia varten.
Jossain kohtaa muutos voi tapahtua suht' nopeastikin. Itse jouduin nelikymppisenä rukkaamaan kuntoilu-, ruokailu- ja unitottumuksia uuteen uskoon. Noin 37-38 -vuotiaaksi asti meni ihan hyvin tiettyä kaavaa noudattaen, muutama vuosi myöhemmin olo oli uupunut ja olemus rupsahtanut. Laitoin kuvion uusiksi ja nyt taas menee hyvin, on energiaa ja olo hyvä. Joudun vaan tekemään paljon enemmän töitä hyvinvoinnin eteen nyt kuin viisi vuotta sitten.
Mä olin elämäni kunnossa 40 vuotiaana. Itseasiassa vanhenemisen merkit alkoivat kun täytin 50. Nyt 55 vuotiaana täytyy pitää välipäiviä urheilusta ja huonosti nukuttu yö näkyy kasvoissa. Hiukset on edelleen hyvässä kunnossa kiitos terveellisen ruokavalion. Hoikka olen mutta nyt pitää miettiä mitä suuhun laittaa ettei paino ala nousta. Muuten hyvä ikä. Olen tyytyväinen siihen miltä näytän ja elämä on ihanaa.
Olen 38v ja niin väsynyt että nukun istulleen. En ole vuosiin saanut yöllä nukuttua ja pienet lapset vie viimeisetkin voimat. Naama uurteinen ja paino vaan laskee.
Huomaan itsekin, että nyt 39v ei enää jaksa samalla tavalla, koska kehon palautumiskyky on hidastunut. Muutama vuosi sitten tein 6krt/vko salitreenin ja jaksoin hyvin painaa aina kevennettyyn viikkoon asti. Nyt on ollut pakko tiputtaa kovan treenin määrää 4krt/vko, koska ei vain yksinkertaisesti keho jaksa enempää.
Ikääntyminen ei voi olla näkymättä kehossa ja naamassa. Se on tietysti luonnollista, mutta joskus itse kaipaan niitä päiviä, jolloin kehosta sai liikunnassa enemmän irti, olin nopeampi ja joustavampi eikä krapulakaan tuntunut missään.
Minusta tuntuu, että tämän aiheuttaa intohimon ja ihokontaktin puute.
Katkaisin erään pitkån päälle panttivankisuhteen, jonka aikana intohimo räiskyi ja liikunta maistui.
Lopettamisesta lähtien olen muuttunut yhä enemmän voimattomaksi keski-ikäiseksi ektoplasmaksi.
Jos harrastaa liikuntaa, ei se kunto mihinkään romahda. Liikkumattomuus alkaa näkyä tuossa iässä. Olen 55 ja juuri lähdössä noin 20 kilsan lenkille. Ja erittäin hyvässä kunnossa olen.
Raudanpuutteen oireet.