Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teitä kiinnostaa matkailu niin paljon?

Vierailija
07.02.2020 |

Joka tunti joku ketju lomakohteesta.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomeen verrattuna monessa paikassa on edullisempaa, voi hyvällä mielellä syödä ulkona. Ilmasto on miellyttävämpi. Ja usein kulttuuri on tutustumisen arvoista.

Siinäpä ne syyt.

Vierailija
42/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.. Jotenkin näistä matkailuvihaajista tai reppureissaajien vihaajista tulee sellainen fiilis, että siksi he vihaavat matkaajia, koska eivät itse uskalla sitä tehdä (reppureissata) tai eivät jostain syystä pysty tekemään muutakaan matkailua (ei ole varaa mennä hyvään hotelliin tms). Siksi on helpompi vihata, kuin myöntää oma vajavaisuutensa, ettei itse siihen pystyisi tai ei ole varaa tms.

Ilmastolliset asiat ovat sitten erikseen miksei esimerkiksi matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusien paikkojen näkeminen, eri kulttuureihin tutustuminen, upeat maisemat, erilainen ruoka, aurinko ja lämpö, lämpimät uimavedet, vaihtelu arkeen, perheen kanssa laatuaika, uusiin ihmisiin tutustuminen, seikkailunhalu. Siinä muutama syy itselläni, miksi matkailu on ihanaa ja avartavaa.

Talo on talo, mänty on mänty ja kivi on kivi. Siinä ne nähtävyydet. Ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia, joten yhtä hyvin voit tutustua naapuriisi. Maisemia näkee Googlesta, aurinko on sama kaikilla, uimahallin vesi on uimakelppoista. Vaihtelua arkeen saa haistattelemalla prätkäjengiläiselle. Ja mikä vika perheessäsi on, jos et pidä heistä kotona? Mitä tulee seikkalunhaluun ja uusiin ihmisiin tutustumiseen, suosittelen jälleen prätkäjengiläiselle haistattelua.

Tämäpä outo viesti. Ei kai kukaan vertaa googlen kuvia itse koettuun. Tai uimahallia lämpimään mereen. Ihmiset kaikkialla samanlaisia? Niin?

Toi prärkäjengivertaus on kyllä typeryyden huippu.

Kuulostaa ihmiseltä, jolle mikään ei ole mitään, kun maailmassa kaikki on jo nähty. Masentava elämänkatsomus. Miksi tehdä yhtään mitään!

Tehdä voi vaikka ja mitä, mutta mitä eroa on sillä tekeekö sitä Turussa vai Tokiossa?

Siinä on paljon eroa! Tykkään kyllä kaupunkimatkoista Suomessakin.

Mitä eroa?

Vaikea selittää ihmiselle, jolle on ihan sama missä on.

Luulenpa, että se, jolle sinun on vaikea asiaa selittää, olet sinä itse.

Eipä suinkaan. Tiedän täysin, että eri kohteissa on erilaista ja tykkään käydä mahdollisimman monissa. Minulle ei ole samantekevää missä olen.

Jos sinulle on, ei siinä mitään!

Vierailija
44/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma kotona menee jotenkin hukkaan. Tulee katsottua työasioita tai notkuttua palstalla. Ei oikein saa tehtyä mitään, vaikka lähiseudullakin voisi tehdä monia asioita. Vaikkapa kierrellä museoissa.

Matkalla tulee tehtyä aktiivisesti asioita, kuerreltyä nähtävyyksissä ja käytyä hyvissä ravintoloissa. Käyn samoissakin kohteissa yhä uudestaan, esim Krakova, Lissabon, Rooma ja Nizza. Varmaan jonkin ihanan tunnelman takia. Sitten etsin myös uusia kohteita.

Hyviä muistoja on paljon.

Vierailija
45/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten ainoana oikeana matkailuna pidetään ulkomailla matkailua? Ketään ei kiinnosta mun matkat Lappiin tai Raumalle.

Vierailija
46/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut, että ihmiset ei voi ymmärtää, että matkailu ei niin erikoisesti kiinnosta mua. Ihan samalla tavalla kuin ei kiinnosta vaikka jääkiekon pelaaminen tai sisustaminen. Sitten pohditaan mun vajavaisuuksia ja tylsää elämää :D

Vierailija
47/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut, että ihmiset ei voi ymmärtää, että matkailu ei niin erikoisesti kiinnosta mua. Ihan samalla tavalla kuin ei kiinnosta vaikka jääkiekon pelaaminen tai sisustaminen. Sitten pohditaan mun vajavaisuuksia ja tylsää elämää :D

Tuskinpa ketään sun tylsä elämä kiinnostaa.

Vierailija
48/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusien paikkojen näkeminen, eri kulttuureihin tutustuminen, upeat maisemat, erilainen ruoka, aurinko ja lämpö, lämpimät uimavedet, vaihtelu arkeen, perheen kanssa laatuaika, uusiin ihmisiin tutustuminen, seikkailunhalu. Siinä muutama syy itselläni, miksi matkailu on ihanaa ja avartavaa.

No siinäpä se tuli. Komppaan!

Vierailija
49/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimpia ei kiinnosta tippaakaan pidätkö matkailusta vai et, usko pois. Ihmiset puhuvat matkailusta, koska useimmat pitävät siitä, mutta ei se mikään sosiaalinen pakko ole, että matkustelee. Tai katsoo jääkiekkoa.

Vierailija
50/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimpia ei kiinnosta tippaakaan pidätkö matkailusta vai et, usko pois. Ihmiset puhuvat matkailusta, koska useimmat pitävät siitä, mutta ei se mikään sosiaalinen pakko ole, että matkustelee. Tai katsoo jääkiekkoa.

Ok :D silti mua pyydetään perustelemaan tätä matkustamattomuuttani välillä niin tutuille kuin tuntemattomillekin. Onhan se selvästi oletettu normi, että kaikki haluaa matkustella. Eikä ole kyse siitä, ettenkö koskaan olisi käynyt missään.

Vierailija
51/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta enkä matkaile juurikaan (työmatkoja pakko tehdä jkv) mutta tunnistan että se on sosiaalinen NORMI että pitää matkustaa. Heti small talkissa kysellään missä oot reissanut ja mikä on suosikkimesta?

Jos et reissaa luullaan että on köyhä tai syrjäytynyt tai kummallinen.

Olen hyvätuloinen eli siitä ei ole kiinni, mutta stressiherk, ääniyliherkkä ja unihäiriöinen. Reissut on piinaa kun en saa nukuttua, stressaan ja ahdistun kun melua/ääniä/liikaa vaihtuvia osia.

Oon siis kummallinen sit varmaan. En siis matkustaisi juurikaan vaikka saisin 100ke lahjkortin sitä varten.

Sen sijaan eri paikoista olen kiinnostunut ja etsin tietoa ja kuvia netistä ja luen paljon historiaa.

Nyt kun luin tän oman tekstin niin tajusin että nelikymppisenä kuulostan jo satavuotiaalta kihtiseltä ja kärttyisältä mummolta! XD

En tunnista tuollaista normia. Omissa työkavereissani on sellaisia, jotka eivät matkustele, ja heidän kanssaan keskustellaan aina ihan eri aiheista. Sama pätee kaikkiin muihin tilanteisiin. Jos ihmistä ei tunne entuudestaan, niin tottakai pitää yrittää löytää yhteistä "kosketuspintaa" ja silloin matkailu on yksi, mitä tulee kokeiltua. Jos toinen vastaa, ettei matkustele/ole siitä kiinnostunut, niin sitten aletaan etsiä seuraavaa; kulttuuri, liikunta, jokin muu, mistä löytyisi yhteinen puheenaihe. Ei se sen kummempi asia ole.

Minua kiinnostaa matkailu siksi, että maailmalla on niin paljon kohteita, joista olen lapsesta saakka (ainakin 45 vuotta) haaveillut. Eikä mielipiteeni tule muuttumaan tämän palstan irvailijoista huolimatta. Tälle keväälle on yksi reissu ostettu (lennot ostettu ja majoitus varattu) ja kaksi muuta suunnitteilla. Kesälomareissua en ole vielä edes suunnitellut.

Vierailija
52/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on talo, mänty on mänty ja kivi on kivi. Siinä ne nähtävyydet. Ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia, joten yhtä hyvin voit tutustua naapuriisi. Maisemia näkee Googlesta, aurinko on sama kaikilla, uimahallin vesi on uimakelppoista. Vaihtelua arkeen saa haistattelemalla prätkäjengiläiselle. Ja mikä vika perheessäsi on, jos et pidä heistä kotona? Mitä tulee seikkalunhaluun ja uusiin ihmisiin tutustumiseen, suosittelen jälleen prätkäjengiläiselle haistattelua.

Tämäpä outo viesti. Ei kai kukaan vertaa googlen kuvia itse koettuun. Tai uimahallia lämpimään mereen. Ihmiset kaikkialla samanlaisia? Niin?

Kuulostaa ihmiseltä, jolle mikään ei ole mitään, kun maailmassa kaikki on jo nähty. Masentava elämänkatsomus. Miksi tehdä yhtään mitään!

Tehdä voi vaikka ja mitä, mutta mitä eroa on sillä tekeekö sitä Turussa vai Tokiossa?

Siinä on paljon eroa! Tykkään kyllä kaupunkimatkoista Suomessakin.

Mitä eroa?

Vaikea selittää ihmiselle, jolle on ihan sama missä on.

Luulenpa, että se, jolle sinun on vaikea asiaa selittää, olet sinä itse.

Mitä eroa on sillä, onko Turussa vai Tokiossa? Kysyt ihan vakavissasi? En ole Tokiossa käynyt, mutta muutama ystäväni on, ja kuulemani mukaan se eroaa aika paljon Turusta. Jo Tokion metron käyttäminen on ihan erilainen haaste kuin Turun metro ;-)

Tokio ei ole omalla Bucket Listillani, mutta toki sinnekin lähtisin, jos saisin esimerkiksi palkintomatkan.

Vierailija
53/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta enkä matkaile juurikaan (työmatkoja pakko tehdä jkv) mutta tunnistan että se on sosiaalinen NORMI että pitää matkustaa. Heti small talkissa kysellään missä oot reissanut ja mikä on suosikkimesta?

Olen hyvätuloinen eli siitä ei ole kiinni, mutta stressiherk, ääniyliherkkä ja unihäiriöinen. Reissut on piinaa kun en saa nukuttua, stressaan ja ahdistun kun melua/ääniä/liikaa vaihtuvia osia.

Oon siis kummallinen sit varmaan. En siis matkustaisi juurikaan vaikka saisin 100ke lahjkortin sitä varten.

Sen sijaan eri paikoista olen kiinnostunut ja etsin tietoa ja kuvia netistä ja luen paljon historiaa.

Nyt kun luin tän oman tekstin niin tajusin että nelikymppisenä kuulostan jo satavuotiaalta kihtiseltä ja kärttyisältä mummolta! XD

En tunnista tuollaista normia. Omissa työkavereissani on sellaisia, jotka eivät matkustele, ja heidän kanssaan keskustellaan aina ihan eri aiheista. Sama pätee kaikkiin muihin tilanteisiin. Jos ihmistä ei tunne entuudestaan, niin tottakai pitää yrittää löytää yhteistä "kosketuspintaa" ja silloin matkailu on yksi, mitä tulee kokeiltua. Jos toinen vastaa, ettei matkustele/ole siitä kiinnostunut, niin sitten aletaan etsiä seuraavaa; kulttuuri, liikunta, jokin muu, mistä löytyisi yhteinen puheenaihe. Ei se sen kummempi asia ole.

Minua kiinnostaa matkailu siksi, että maailmalla on niin paljon kohteita, joista olen lapsesta saakka (ainakin 45 vuotta) haaveillut. Eikä mielipiteeni tule muuttumaan tämän palstan irvailijoista huolimatta. Tälle keväälle on yksi reissu ostettu (lennot ostettu ja majoitus varattu) ja kaksi muuta suunnitteilla. Kesälomareissua en ole vielä edes suunnitellut.

Minusta se on selvästi normi. Joka paikasta tuputetaan matkailua.

Ehkä omalla kohdalla normi voisi lähipiirissä olla vahvempi, kun suurin osa ystävistäni ja lähisuvusta on matkustellut paljon ja asunut ulkomailla (kuten minäkin)... En kuitenkaan osaa kuvitella, että ystäväni olisivat poikkeuksia väestössä.

Vierailija
54/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on selvästi normi. Joka paikasta tuputetaan matkailua.

Ehkä omalla kohdalla normi voisi lähipiirissä olla vahvempi, kun suurin osa ystävistäni ja lähisuvusta on matkustellut paljon ja asunut ulkomailla (kuten minäkin)... En kuitenkaan osaa kuvitella, että ystäväni olisivat poikkeuksia väestössä.

No, jos sellaisia ihmisiä kohdallesi osuu, niin parasta että kohautat henkisesti olkapäitäsi ja toteat mielessäsi heidän olevan törppöjä. En minä heille mitään voi. Yhtä lailla itse tapaan edelleen, joskin nykyisin enää hyvin harvoin, ihmisiä jotka alkavat ruokapöydässä kysellä, miksi en syö lihaa. En silti syytä kaikkia lihansyöjiä siitä, että jotkut eivät hallitse käytöstapoja.

Vierailija
55/55 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sillä eroa, mutta toki kannattaa tehdä ensin Turussa ja jos se alkaa kyllästyttää, niin sitten Tokiossa, tai mielummin Torinossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän