Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun miehen ajankäyttö suututtaa?

Vierailija
07.02.2020 |

On yrittäjä ja töissä helposti 12 tuntia päivässä. Meillä on 2 pientä lasta. Kun tulee kotiin, avaa puhelimensa ja rupeaa pelaamaan jotain taistelupeliä. Haluaa rentoutua kuulemma pitkän päivän jälkeen. Tämän ymmärrän mutta miten lapset? Olisi itsellekin kiva että olisi edes hetken läsnä oikeasti meille kaikille. Ei se mullekaan helppoa ole olla aina päivät täysin kiinni lapsissa.

Olenko kohtuuton kun suutuin kunnolla ja sanoin että pelin voisi heittää h*lvettiin edes hetkeksi. Ja juu yrittäjäksi ryhtyi vasta viime vuonna, ennen teki töitä vähemmän jolloin muullekin jäi aikaa. Nyt on prioriteettina työ, pelit ja sitten ehkä lapset (jotka itse halusi).

Vastaus häneltä on että emme pärjää taloudellisesti ilman hänen työpanostaan joten ilmeisesti en saisi valittaa? Töihin en vielä voi mennä kun toinen lapsista vauva.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sitten ehkä lapset (jotka itse halusi)."

Tässä on todellinen ongelma.

Vierailija
22/72 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe että minun työssäkäyntini muuttaisi tilannetta. Mies olisi varmaan töissä silti saman verran. Haluan itse hoitaa vauvaani kotona, ja kyllä minun mielestäni vauvan pitää alusta saakka tutustua isään jotta isä ei jää vanhempana "sivuosaan". Se on huoleni, että lapset turvautuvat aina minuun ja isä on kuin joku sivullinen tai vieras :(

ap

Voisit vedota siihen, että otat taloudellista vastuuta perheestä ja että mieskin voisi välillä relata esim. olemalla lasten kanssa. Ruuista, kotitöistä ja kaikesta muusta taidatkin olla yksin vastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen yrittäjyys ja peliaddiktio eivät olleet tiedossasi ennen kuin hankitte lapsia? 🤔

Sori en lukenut aloitusta loppuun asti ensin. Oliko tuo miehen pelaaminen jo kuitenkin entuudestaan tiedossa? Voin sanoa, että harvemmin ne miehet muuttaa tapojaan, vaikka lapsia siunaantuu.

Vierailija
24/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette sopimuksen, että pelata saa vasta kun lapset nukkumassa. Järjestäkää rentoiluhetkiä lasten kanssa lattialla, kun isi tulee töistä. Siinä ei tarvitse tehdä mitään, ainoastaan olla läsnä.

Vierailija
25/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin rentoilu on ok, muuta en "vaadi". Lapset tarvitsevat pienestä asti tunteen että isäkin on heistä kiinnostunut, muuten isä ei kelpaa heille ja sellaista tilannetta en halua.

Tuo lenkki-idea on hyvä. Sitä alan toteuttaa mahdollisimman pian. Alan lähteä hetkeksi omiin menoihin jotta isän on sitten tavallaan pakko kohdata lapsensa.

Mies ei tajua että yhtälailla kuin hän, minäkin olen väsynyt. Vauva herättä useita kertoja yössä joten eihän kotonaolo mullekaan "lomaa" ole, päivät silti oltava skarppina kun eivät nämä lapset oikein nuku päivälläkään.

ap

Vierailija
26/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies pelaa tietokonepelejä...jotenkin mä en vaan voi ymmärtää. Ehkä mä oon sitten vaan vanha ja kalkkeutunut.

Ja toisen kerran...EN YMMÄRRÄ. ( myötähäpeä).

Vierailija
27/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset kerran ovat menossa nukkumaan melkeinpä heti isän tullessa töistä, niin ilman muuta isä auttaa lapsia iltatoimissa ja laittaa nukkumaan. Sillä välin äiti voi tehdä jotain omaa juttuaan. Isä voi pelata sen jälkeen, kun lapset jo nukkuvat. Peliaddiktiostakin tosin pääsee eroon, jos jaksaa nähdä vaivaa.

Vierailija
28/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi nyt vähintään viikonloppuihin koko perheen yhteistä aikaa ilman häiriötekijöitä. Lähdette vaikka pois kotoa, jos kotona ollessa muut asiat vetävät enemmän puoleensa.

Vierailija
29/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään ymmärrä :D Mielestäni pelit kuuluvat pikkupojille. Itse en jotenkin voisi kuvitella olevani 12 tuntia pois kotoa ja kotiintullessa ensimmäinen asia olisi puhelin tai pelit, ei sen kotona lapsia hoitaneen tukeminen edes jollain tavalla.

ap

Vierailija
30/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies viettää mieluummin aikaa pelin kanssa kuin että edes vähän siitä pienestä ajasta, jonka on kotona, iloitsisi että voi viettää omien lasten kanssa.

Lapset kasvavatkin niin nopeasti!

Minun mies tekee 12h päivää myös ja pelaa jotain kännykkäpeliä, mutta se peli jää aina toiseksi ja kyllä osoittaa, että perhe on se josta hän iloitsee, kun tulee kotiin.

Voisiko sinun miehellä olla ihan järkyttävä stressi, joka vähän kuin "lamaannuttaa" hänet? Yrityksen perustaminen on kuitenkin tosi raskasta, varsinkin jos siihen liittyy myös taloudellista epävarmuutta. Auttaisiko häntä, jos hän pääsee puhumaan jollekin työstressistä?

Vierailija
31/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton. Todellakaan.

Tuossa tilanteessa en osaisi katsoa hiljaa vierestä moista meininkiä, vaan ottaisin miehen kunnon puhutteluun. Jos ei halua viettää vapaa- sikaansa minun kanssani eikä lasten kanssa, alkaisin puhumaan miehelle erosta.

Sitten saisi pelata sydämensä kyllyydestä ilman häiriötä

Vierailija
32/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että ei jaksa paljon mitään jos on ollut 12h töissä, ja lähinnä joku aivoton viihde kiinnostaa siinä vaiheessa. Ongelma onkin pikemminkin siinä, että perheellinen ihminen tekee jatkuvasti 12h työpäiviä. Se ei ole kestävä tahti kenellekään eikä etenkään pikkulasten vanhemmalle, jonka pitäisi jaksaa touhuta niiden lastenkin kanssa. Työmäärää siis vähemmäksi vaikka yrittäjä olisikin.

Vierailija
33/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että ei jaksa paljon mitään jos on ollut 12h töissä, ja lähinnä joku aivoton viihde kiinnostaa siinä vaiheessa. Ongelma onkin pikemminkin siinä, että perheellinen ihminen tekee jatkuvasti 12h työpäiviä. Se ei ole kestävä tahti kenellekään eikä etenkään pikkulasten vanhemmalle, jonka pitäisi jaksaa touhuta niiden lastenkin kanssa. Työmäärää siis vähemmäksi vaikka yrittäjä olisikin.

Aivoton viihde tarkoittaa tässä tapauksessa muusta perheestä eristymistä. Ei se lasten kanssa oleminen nyt sellaista työtä voi olla, ettei sitä jaksaisi, varsinkin jos toinen hoitaa ruuat, vaatteiden vaihdot ja kaiken sen kulluisan metatyön.

Vierailija
34/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on selvästi ajatellut, että sinun ollessa kotona hän voi keskittyä täysillä uuteen firmaan. Ja että sinä teet kiltisti kaikki perhejutut, kun mies paiskii hullun lailla töitä ja palaa kaikkensa antaneena kotiin. Vaatiiko teidän taloudellinen tilanteenne todella mieheltä 12 h päiviä?

Mies todennäköisesti luulee tekevänsä oikein ja odottaa sinulta kiitosta ja ylistystä ahkeruudesta. Ja ärtyy, jos kehtaat ehdottaa että hänen pitäisi tehdä kotihommiakin. Miehen käytöksen perusteella myös lapset ovat kotihommia - hän saattaa kiinnostua niistä tulevaisuudessa tai sitten ei.

Vierailija
35/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on selvästi ajatellut, että sinun ollessa kotona hän voi keskittyä täysillä uuteen firmaan. Ja että sinä teet kiltisti kaikki perhejutut, kun mies paiskii hullun lailla töitä ja palaa kaikkensa antaneena kotiin. Vaatiiko teidän taloudellinen tilanteenne todella mieheltä 12 h päiviä?

Mies todennäköisesti luulee tekevänsä oikein ja odottaa sinulta kiitosta ja ylistystä ahkeruudesta. Ja ärtyy, jos kehtaat ehdottaa että hänen pitäisi tehdä kotihommiakin. Miehen käytöksen perusteella myös lapset ovat kotihommia - hän saattaa kiinnostua niistä tulevaisuudessa tai sitten ei.

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä yrittämisestä? 

Anna kun arvaan... olet töissä julkisella sektorilla, joku joka neuvoo...?

Vierailija
36/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap menet töihin ja lapset hoitoon, teet yhtä pitkää päivää kuin ukko jonka jälkeen voit iloisena leikkiä lasten kanssa yhdessä miehesi kanssa jos jaksat.

V*ttu kun sylettää kun joku makaa himassa ja sit vinkuu kun toinen haluaa vähän rentoutua kun pääsee himaan. Kai muistat raivota kun hän ei siivoa jälkiäsi?

Vierailija
37/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Yrittäminen ja pienet lapset on mahdoton yhtälö, jos puoliso kotona. Epäilen, että miehesi on loppuunpalanut.

Ei 12 tuntia ole ylivoimaisen pitkä työpäivä. Ja mitä olen yrittäjien työntekoa seurannut, niin se on paljon rennompaa kuin työntekijällä. Surffataan netissä huvikseen, tuntien lounastaukoja... Ja toki saavat niin tehdä. Mutta huvittaa joskus kuunnella sitä valitusta pitkistä päivistä. Jos joutuisivat tekemään töitä koko päivän kuten palkkatyössä olevat, päivä olisi tavallisen pituinen.

Olen aivan varma, että aloittajan mies pelailee töissäkin. Tuntikausia.

Vierailija
38/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan selvää pässinlihaa: Mies ei rakasta sinua ja lapsia.

Kyllä perheelle aikaa riittää, jos he olisivat tärkeitä ja rakkautta olisi heitä kohtaan.

Mies on mukavuudenhaluinen, on kiva tulla kotiin, vaimo hoitaa siellä kyllä kaiken.

Ala vaan pullikoimaan ja vaatimaan miestä huomioimaan itsesi ja lapset....huomaat olevasi pian jätetty nainen.

Sori, oli julmasti kirjoitettu, mutta noinhan se menee.

Vierailija
39/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mäkään ymmärrä :D Mielestäni pelit kuuluvat pikkupojille. Itse en jotenkin voisi kuvitella olevani 12 tuntia pois kotoa ja kotiintullessa ensimmäinen asia olisi puhelin tai pelit, ei sen kotona lapsia hoitaneen tukeminen edes jollain tavalla.

ap

Se, mitä mies tekee sen 12 tuntia, on kotona lapsia hoitaneen tukemista. Hän hankkii teidän perheellenne toimeentulon. Yrittäminen on huomattavasti stressaavampaa kuin vieraalla töissäkäynti, joten tajuan ihan täysin, että haluaa työpäivän jälkeen nollata aivot pelaamalla. 

Vierailija
40/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan selvää pässinlihaa: Mies ei rakasta sinua ja lapsia.

Kyllä perheelle aikaa riittää, jos he olisivat tärkeitä ja rakkautta olisi heitä kohtaan.

Mies on mukavuudenhaluinen, on kiva tulla kotiin, vaimo hoitaa siellä kyllä kaiken.

Ala vaan pullikoimaan ja vaatimaan miestä huomioimaan itsesi ja lapset....huomaat olevasi pian jätetty nainen.

Sori, oli julmasti kirjoitettu, mutta noinhan se menee.

Mukavuudenhaluinen ihminen ei perusta yritystä ja tee 12-tuntisia työpäiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä