Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko täällä joku, jolta saisi neuvoja elämään?

Vierailija
07.02.2020 |

Mä oon 27, käyn töissä ja koulussa. Oon parisuhteessa, mulla ei oo ystäviä juuri. Tai on, mutta niitä muutamaa näen erittäin harvoin. Olo on jatkuvasti turha, ihan kuin mua ei olis olemassa. Kaipaisin niin jotain merkitystä elämääni. Liikunnan olen aloittanut, käyn salilla muutaman kerran viikossa - mieliala paranee ja näkee muita ihmisiä. Tuntuu, että oon syrjäytynyt, vaikken sitä nyt varsinaisesti olekkaan. Työni on aika hektistä, ei siellä ehdi juttelemaan kenenkään kanssa. Koulua ei ole joka viikko, vaan tosi paljon itsenäistä opiskelua. Jotenkin vaan elämältä puuttuu täysin merkitys. Saan ahdistuskohtauksia, usein itken töissäkin. Tämä yksinäisyys on niin pohjatonta. Se on kokoajan läsnä eikä sitä pääse karkuun.

Mitä neuvoisit mua tekemään? Minne voin mennä? Asun pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi treffejä? Lähde ulos tanssahtelemaan ja tapaa uusia ihmisiä.

Vierailija
2/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kriisipiste, sinne voit mennä ilman lähetettä. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö monipuolisesti, terveellisesti? D-vitamiini ja hyviä rasvoja?

Hienoa, että olet aloittanut liikunnan, jatkat sitä.

Nukutko riittävästi?

Voisit olla omalle terveysasemalle yhteydessä ja käydä juttelemassa terveydenhoitajan kanssa?

Helsingissä on paljon tekemistä, osa jopa ilmaista. Museot, näyttelyt, kansalaisopistoistoilla mielekkäitä kursseja.

Vierailija
4/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, musta tuntuu, että sulla on ongelmaa perusturvallisuudentunteen kanssa. Että se tekee ton olon. Ja, että olet lievästi yksinäinen. Mutta kuitenkin on ihmisiä ympärillä ja parisuhde.

Vierailija
5/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täysin normaalia. Elämä vaan on tuollaista nykyisin.

Vierailija
6/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jokin oma mielenkiinnon kohde? Sellanen voimaannuttava harrastus esim. valokuvaus, kuorolaulu tms. Sitä kautta voi saada ajan myötä ystäviä.  Kuulostaa myös rankalta tuo elämänvaihe kun käy töissä ja opiskelee.  Stressaantuneena voi olla vaikeaa huomata ihanat asiat ympärillä. 

Ehkä jonkinlainen maisemanvaihdos, hyvin nukkuminen, syöminen ja liikkuminen auttaisi jaksamaan. Hengitysharjoitukset ovat myös nopea tapa helpottaa stressiä. 

Olet vielä nuori ja elämään ehtii mahtua monenlaisia vaiheita, sekä hyviä että haastavampia aikoja. 

Vierailija
7/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene seurakuntaan, kirkkoon, tai muihin hengellisiin tilaisuuksiin, löydät elämän tarkoituksen.

Vierailija
8/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, musta tuntuu, että sulla on ongelmaa perusturvallisuudentunteen kanssa. Että se tekee ton olon. Ja, että olet lievästi yksinäinen. Mutta kuitenkin on ihmisiä ympärillä ja parisuhde.

Mitähän tuolle voisi tehdä?

Vierailija
9/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontosuhde puuttuu? Elämä tuntuu vain suorittamiselta. Ihminen ei ole biologisesti sopeutunut kaupunkielämään. Metsään ja puutarhoihin kävelemään, vaikka kasvitieteelliseen puutarhaan.

Vierailija
10/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen ystävien etsintä netistä, lemmikki ja vapaaehtoistyö jonkin ihmisryhmän hyväksi.

Ehkäpä jokin mielialaan vaikuttava ssri- lääkitys voisi olla kokeilun arvoinen.

Vierailija
11/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ihan itse miettiä se, mikä on sulle merkittävää ja mitä sinä itse haluat elämääsi.. ja sen jälkeen toteuttaa se. Ei sitä kukaan toinen voi kertoa. Jollekin on merkittävää mennä Afrikkaan lähetyssaarnaajaksi, jollekin on merkittävää olla mukana hyväntekeväisyydessä, jollekin hengellisyys, jollekin urheilu, jollekin oma kauneus, jollekin ystävät jne. Ihan itse sun on itsesi kanssa asiasta keskusteltava.

Vierailija
12/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen ystävien etsintä netistä, lemmikki ja vapaaehtoistyö jonkin ihmisryhmän hyväksi.

Ei kannata lääkkeellä lääkitä. Lääkkeisiin jää helposti koukkuun ja aiheuttavat sivuoireita. Ap tarvitsisi jotain kivaa ja hauskaa elämäänsä. Onko parisuhde kunnossa, vai onko siinä ongelmia? Onko tulevaisuudelle tavoitteita, haaveita, näkemystä?

Vierailija
13/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ihan itse miettiä se, mikä on sulle merkittävää ja mitä sinä itse haluat elämääsi.. ja sen jälkeen toteuttaa se. Ei sitä kukaan toinen voi kertoa. Jollekin on merkittävää mennä Afrikkaan lähetyssaarnaajaksi, jollekin on merkittävää olla mukana hyväntekeväisyydessä, jollekin hengellisyys, jollekin urheilu, jollekin oma kauneus, jollekin ystävät jne. Ihan itse sun on itsesi kanssa asiasta keskusteltava.

Ap kysyi neuvoja varmaan siksi, että ei tiedä. Vinkkejä, vaihtoehtoja, ideoita, keskustelua. On hyvä ajatus keskustella asiasta yhdessä eri ihmisten kanssa, eikä todellakaan vain itsekseen jumittaa umpikujassa...

Vierailija
14/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet sitä raporttia uudestaan ja uudestaan, että täällä asuu maaliman onnellisin kansa.

Zinc

Vierailija
15/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lääkkeellä lääkitä. Lääkkeisiin jää helposti koukkuun ja aiheuttavat sivuoireita. Ap tarvitsisi jotain kivaa ja hauskaa elämäänsä. Onko parisuhde kunnossa, vai onko siinä ongelmia? Onko tulevaisuudelle tavoitteita, haaveita, näkemystä?

Siis lääkkeet voisivat olla hyvä vaihtoehto toki. Ennen olin todella niitä vastaan, mutta enpä ollut silloin vielä kokenut mitään tällaista. Parisuhde on pitkä, ollaan oltu 10v yhdessä. En tiedä onko kunnossa. Päällisin puolin kai näyttää hyvältä, meillä ei vaan oo yhteyttä. Ollaan yleensä eri huoneissa, mies pelaa. Me ei juuri pussailla, mä nauran hänen jutuille mut hän ei minun. Harvemmin nauretaan yhdessä. Tää on mun eka parisuhde ja mitäs jos erottais, sitten olisin vielä enemmän yksin? Sit jos meen jonnekkin, esim. Salille, mies soittelee et millon tuut ja kun oon kotona ei ees puhuta mitään.

Tällä hetkellä en edes osaa suunnitella tulevaisuutta. En nää sitä itselleni. Onhan tuo parisuhdekin kahden kauppa, mun huono mieliala vaikuttaa tietysti siihen. Voi tietysti olla, että huono parisuhde masentaa?

Vierailija
17/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla Joo. Mitähän sille voisi tehdä, jokuhan kysyi sitä täällä. En luota helposti ihmisiin. Välillä tuntuu kuin olisin jonkun kuoren sisällä.

Vierailija
18/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene seurakuntaan, kirkkoon, tai muihin hengellisiin tilaisuuksiin, löydät elämän tarkoituksen.

Samaa suosittelen.

Vierailija
19/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lääkkeet voisivat olla hyvä vaihtoehto toki. Ennen olin todella niitä vastaan, mutta enpä ollut silloin vielä kokenut mitään tällaista. Parisuhde on pitkä, ollaan oltu 10v yhdessä. En tiedä onko kunnossa. Päällisin puolin kai näyttää hyvältä, meillä ei vaan oo yhteyttä. Ollaan yleensä eri huoneissa, mies pelaa. Me ei juuri pussailla, mä nauran hänen jutuille mut hän ei minun. Harvemmin nauretaan yhdessä. Tää on mun eka parisuhde ja mitäs jos erottais, sitten olisin vielä enemmän yksin? Sit jos meen jonnekkin, esim. Salille, mies soittelee et millon tuut ja kun oon kotona ei ees puhuta mitään.

Tällä hetkellä en edes osaa suunnitella tulevaisuutta. En nää sitä itselleni. Onhan tuo parisuhdekin kahden kauppa, mun huono mieliala vaikuttaa tietysti siihen. Voi tietysti olla, että huono parisuhde masentaa?

Itse lähtisin etsimään perimmäistä ongelmaa. Jos se on esim. huono parisuhde, ei se lääkitys sitä paranna. Just oli viikon sisällä ylellä uutinen, miten vaikeaa on, kun ei pääse mielenterveyslääkkeistä eroon. Tunnustele, mikä tai mitkä ovat perimmäisiä ongelmiasi.

Vierailija
20/36 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä sinun elämä kuulostaa tyhjältä, ahdistavalta, näköalattomalta ja elät ilman että olemassaolollasi olisi mitään tarkoitusta. Tuhlaat elämääsi. Saat jopa minut tuntemaan itseni etuoikeutetuksi suhteesi vaikka olen keski-ikäinen, parisuhteeton ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Sentään elämäni ei ole yhtä suossa kuin sinun. Olet syystäkin surkeana. Elät tyhjää elämää. Kannattaisi varmaan alkaa tehdä ja olla sitä mitä oikeasti haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi