Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAUANTAI KOULUPÄIVÄ! Kenen etua tässä nyt ajetaa... OPETTAJIEN!

Vierailija
07.02.2020 |

Minulla huomenna vapaapäivä, mutta pitäisi raahautua kouluun, kun siellä kaikkea ohjelmaa, joihin vanhempien oletetaan osallistuvan. Kiitos, mutta ei kiitos. Vietän vapaapäiväni ihan kotona.

Tästä lauantai koulupäivästä saa siten helatorstain jälkeisen perjantain vapaaksi. Juu, lapset saa. Minä en. En voi haaveilla 4pv lomasta tuolloin. Eli menen töihin, vien pienimmän päiväkotiin ja koululaiset ovat keskenään kotona. Saako joku tuon perjantain muka vapaaksi? Muut kuin OPETTAJAT??

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutama tunti voi nyt noin iso ongelma olla.

Vierailija
2/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä olet lisääntynyt, jos et jaksa ottaa osaa lastesi elämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä korvataan jo vietetty vapaapäivä. Juu, en mee koululle, vaikka vanhemmilla mahdollisuus mennä sinne. juon nyt kaljaa.

Vierailija
4/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koulun ja kodin yhteistyö? 

Ei käy iltaisin kun työpäivä. Viikonloppuisin kun vapaapäivä.

Missä vaiheessa sitten sopis? Musta noi on ihania päiviä! Näkee lapsen kavereita ja niiden vanhempia. 

Ja tietty opettajia ja sitä, miten oma lapsi on koulussa. 

Vanhempi jo yläkoulussa ja ihan kauheeta kun ei enää pääse mukaan mihinkään.

Vierailija
5/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että opea varmasti ketuttaa kaikista eniten tulla lauantaina kouluun. Mahtava idea vanhempien osallistamisesta tulee uudesta opetussuunnitelmasta, joka ei ole opettajien vaan POLIITIKKOJEN päättämä juttu, ihan niinkuin inkluusio, jättiryhmät, tasoryhmien kieltäminen, häiriköiden paapominen, isot hallit opetustiloina ym p*ska millä peruskoulua ajetaan alas.

Vierailija
6/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntahan noista lauantaisista koulupäivistä päättää. Ei ole opettajilla paljoa vastaan laittamista.

Vierailija
7/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupäivät on laissa, mutta koulujen johtokunnat (koostuu vanhemmista) päättää ja vahvistaa esimerkiksi la-koulupäivät.

Vierailija
8/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut ongelman niin että lapsi enkä minä mene silloin koululle vaan pidämme ihan normaalin viikonlopun :)

Vierailija
9/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin lauantaista kiirastorstai vapaaksi. Vietetään koko perhe 5 pv pääsiäisloma, vaikka ei ees kirkkoon kuuluta.

Vierailija
10/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut ongelman niin että lapsi enkä minä mene silloin koululle vaan pidämme ihan normaalin viikonlopun :)

Ja miskiköhän lapsi jää "saikulle"? Aattelitko opettaa jo nuoresta pitäen?

Vaikka tää onkin provo, niin silti yök! Sun kaltaisia varmaan on. Ei ihme, että huono-osaisuus periytyy. Lapsiparat.

Vierailija
11/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatteko saikkua vai anotteko vapaaksi?

Vierailija
12/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vanhempainyhdistyksen opettajajäsenet olleet ollenkaan innostuneita lauantaityöpäivistä. Ei ainakaan opettajien vika.

Vierailija
13/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään mene kukaan huomenna kouluun, lapset on "kipeinä" ja me vanhemmat "töissä". Lähdetään huomenna aamulla mummolaan hiihtämään ja luistelemaan.

Vierailija
14/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat että olette kipeänä ja sillä selvä.

Vierailija
15/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silloin tes:n mukainen vapaapäivä, mies ottaa pekkaspäivän.

Käymme koko perhe pienellä matkalla.

Vierailija
16/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miskiköhän lapsi jää "saikulle"? Aattelitko opettaa jo nuoresta pitäen?

Vaikka tää onkin provo, niin silti yök! Sun kaltaisia varmaan on. Ei ihme, että huono-osaisuus periytyy. Lapsiparat.

Laitan vain aamulla wilman kautta viestiä että lapsi on tänään pois koulusta. Opetan lapselleni että kouluhommat ym hoidetaan kunnolla mutta tuollaiset liibalaaba päivät voi hyvin pitää vapaana.

Vierailija
17/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tiedä ketään, joka olisi helatorstain jälkeisen perjantain töissä, valtaosa pitää loma- tai vapaapäivänä.

Vierailija
18/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehtiin lapsuudenkodissa näin, mutta en silti todellakaan ole mikään lusmuilija tai huvikseen saikuttaja. Tajuaahan sen jokainen ettei tuollaisista päivistä ole mitään hyötyä niin hyvin voi olla pois, kun ei siellä mitään opi edes.

Vierailija
19/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat muuten eivät saa ilta-, lauantai- tai sunnuntaityölisiä. Myös retkien ja leirikoulujen työjärjestyksen ulkopuolinen aika on palkatonta, kuten myös jopa 16-tuntisiksi venyneet taidetestaajaretket muuten kuin normaalin lukujärjestyksen mukaisen työn osalta.

Opettajakin joutuu palkkaamaan hoitajan omille lapsilleen em ajoille, vaikkei lisäpalkkaa tulekaan.

Vierailija
20/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat muuten eivät saa ilta-, lauantai- tai sunnuntaityölisiä. Myös retkien ja leirikoulujen työjärjestyksen ulkopuolinen aika on palkatonta, kuten myös jopa 16-tuntisiksi venyneet taidetestaajaretket muuten kuin normaalin lukujärjestyksen mukaisen työn osalta.

Opettajakin joutuu palkkaamaan hoitajan omille lapsilleen em ajoille, vaikkei lisäpalkkaa tulekaan.

Kotimaan päiväraha tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme