Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAUANTAI KOULUPÄIVÄ! Kenen etua tässä nyt ajetaa... OPETTAJIEN!

Vierailija
07.02.2020 |

Minulla huomenna vapaapäivä, mutta pitäisi raahautua kouluun, kun siellä kaikkea ohjelmaa, joihin vanhempien oletetaan osallistuvan. Kiitos, mutta ei kiitos. Vietän vapaapäiväni ihan kotona.

Tästä lauantai koulupäivästä saa siten helatorstain jälkeisen perjantain vapaaksi. Juu, lapset saa. Minä en. En voi haaveilla 4pv lomasta tuolloin. Eli menen töihin, vien pienimmän päiväkotiin ja koululaiset ovat keskenään kotona. Saako joku tuon perjantain muka vapaaksi? Muut kuin OPETTAJAT??

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat muuten eivät saa ilta-, lauantai- tai sunnuntaityölisiä. Myös retkien ja leirikoulujen työjärjestyksen ulkopuolinen aika on palkatonta, kuten myös jopa 16-tuntisiksi venyneet taidetestaajaretket muuten kuin normaalin lukujärjestyksen mukaisen työn osalta.

Opettajakin joutuu palkkaamaan hoitajan omille lapsilleen em ajoille, vaikkei lisäpalkkaa tulekaan.

Kotimaan päiväraha tulee.

Toisissa kouluissa kielletään hakemasta päivärahaa. Jos jossain myönnetään, niin puolipäiväraha, koska oppilaille on tarjottava ruoka ja opettaja valvoo ruokailua. Moniko akateeminen tekee 11 tuntia työtä 21,50 euron korvauksella? Alle 2 eurolla tunti vastuussa 23 oppilaasta.

Moniko akateeminen viettää 14 viikkoa vuodessa lomaa? Niinpä. Joten siihen nähden 1 lauantaipäivä vuodessa ei ole paljon. Päivärahan maksu tulee työehtosopimuksesta, ota liittoon yhteys jos sitä ei makseta. Tai hoida homman itse jos et kuulu liittoon.

Kenellä on 14 viikkoa vuosilomaa? Ei ainakaan opettajilla. Kesäloma on 9 viikkoa, syysloma, hiihtoloma ja noin viikko ylimääräistä jouluna riippuen pyhistä. Toki siitäkin tulee ruhtinaalliset 12 viikkoa, mutta 14 on liioittelua.  Lisäksi kesälomasta voi nyhtäistä ainakin viikon pois, kyllä sitä tulevaan lukukauteen pitää vähän alkaa valmistautua ajoissa. Samoin esim. joululomalla kävin parina päivänä työpaikalla ottamassa tammikuun materiaaleja esille. Olen toki tyytyväinen lomiin silti, mutta työ on hurjan raskasta ja palkkakaan ei ole kummoinen. Olen tehnyt näes muitakin töitä, eikä mikään ole ollut näin raskasta.

Tänä vuonna kesäloma on 10 viikkoa, syysloma viikon, joululoma 2 viikkoa ja ensi vuoden talviloma viikon. Yhteensä 14 viikkoa.

Vierailija
42/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ne vanhemmat siellä koulussa tekee ? Oikeasti kertokaa. Itselle ei tule mieleen kun vaivaannuttavaa seisoskelua ja on ilmoja pidellyt lätinää.

Omalla oli aikoinaan 1-2 lauantaita koulua oisko ollut elokuussa , niillä pidennettiin syyslomaa. Ei siellä minua tarvittu.

Kuulostaa taas samalta huuhaalta kuin tiimipäivät duunissa erotuksella , että päivän päätteeksi ei ryypätä yhdessä. Varmaan kyllä se koulussa lusinut vanhempi kaivannee paukkua ja opettaja.

Miten aiemmat ikäluokat on selvinneet ja jopa kouluttautuneet kun äiti ja isä ei ole pakotettu käymään koulua uudestaan kuten nyt ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota päätöstä koulupäivistä tee opettajat vaan koulutuslautakunta.

En mä itsekään haluaisi lauantaina töihin. Lasten hoitokuviot menee uusiksi enkä kaipaa vapaata paria viikkoa ennen kesälomaa.

T.ope, jolta ei todellakaan ole koskaan kysytty

Vierailija
44/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut ongelman niin että lapsi enkä minä mene silloin koululle vaan pidämme ihan normaalin viikonlopun :)

Ja miskiköhän lapsi jää "saikulle"? Aattelitko opettaa jo nuoresta pitäen?

Vaikka tää onkin provo, niin silti yök! Sun kaltaisia varmaan on. Ei ihme, että huono-osaisuus periytyy. Lapsiparat.

mikä huono-osaisus? hahahaha! sekä indkoi huono-osaisuutta että ottaa yhden päivän vapaaksi? joopa joo...

Vierailija
45/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat muuten eivät saa ilta-, lauantai- tai sunnuntaityölisiä. Myös retkien ja leirikoulujen työjärjestyksen ulkopuolinen aika on palkatonta, kuten myös jopa 16-tuntisiksi venyneet taidetestaajaretket muuten kuin normaalin lukujärjestyksen mukaisen työn osalta.

Opettajakin joutuu palkkaamaan hoitajan omille lapsilleen em ajoille, vaikkei lisäpalkkaa tulekaan.

Kotimaan päiväraha tulee.

Toisissa kouluissa kielletään hakemasta päivärahaa. Jos jossain myönnetään, niin puolipäiväraha, koska oppilaille on tarjottava ruoka ja opettaja valvoo ruokailua. Moniko akateeminen tekee 11 tuntia työtä 21,50 euron korvauksella? Alle 2 eurolla tunti vastuussa 23 oppilaasta.

Moniko akateeminen viettää 14 viikkoa vuodessa lomaa? Niinpä. Joten siihen nähden 1 lauantaipäivä vuodessa ei ole paljon. Päivärahan maksu tulee työehtosopimuksesta, ota liittoon yhteys jos sitä ei makseta. Tai hoida homman itse jos et kuulu liittoon.

No kuule itselläni on ”parhaimmillaan” ollut viisi lauantaityöpäivää lukuvuodessa kun on todistustenjakopäivät, veso-päivä, oppilaiden kanssa lauantaikoulupäivä ja olikohan se viides veso vai kiky. Todistustenjakopäivätkään eivät ole mitään lepopäiviä, kun on tällainen rasittava tunnin työmatka suuntaansa ja raskaan viikon päätteeksi haluaisi jo nukkua pitkään. Tuollaisella viitenä lauantaina töihin -meniningillä tuli tehtyä jo noin viikko kesälomasta - onneksi tänä talvena selviää kolmella lauantailla.

Ensimmäisinä työvuosina laskin, että olin tehnyt koko kesäkuun kesälomat töitä ilta- ja viikonloppuhommina talvella. Onneksi nyt kokeneena pysyy työpäivät 8.30-16 välillä ilman ylimääräisiä opetustunteja.

Vierailija
46/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin jatkan vielä sen verran että itselläni ei ole lomaa 14 viikkoa, ehkä jollakin amk-opella on?

Vierailija
47/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin noloa syyttää opettajia kaikesta. Ihan kuin ei olisi kasvettu niistä omista yläasteajoista. Opettajat eivät tosiaan ole lauantaityöpäivien takana - omakin perhe kärsii, eikä yksi vapaapäivä riitä palauttamaan työviikosta. Siinä sitten ollaan kaikki väsyneitä seuraava viikko, sekä opet että oppilaat.

Ja tosiaan, lauantaityöpäiviä kyllä opettajilla riittää muutenkin - kikyvesot, joulu- ja kevätjuhlat sun muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme