Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnon arvo paljon enemmäin kuin asuntolaina

Vierailija
07.02.2020 |

Olen onnellinen siinä suhteessa, että asuntolainaa on 130 000 euroa, mutta asunnon arvo on jo yli 550 000 euroa. Ostin aikoinaan asunnon 100:%lla lainalla eikä ollut mitään säästöjä. Nyt kiitän kohtaloa tästä onnesta. Onko muille käynyt samoin? Siis teki hemmetimoisen asuntokaupat ihan vain vahingossa asunnon hyvän sijainnin suhteen?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu yrittää kaupata perheineen omakotialueella lähes 350 tuhannella keskisuuren kaupungin lähiössä. Järjetön hinta ei niin hyvällä ja arvostetulla alueella. Eipä ole mennyt kaupaksi!

Meidän eräät tutut yrittivät myydä monta vuotta omakotitaloaan suuren kaupungin lähiössä 300 tuhannella eurolla. Vasta parin vuoden päästä tajusivat laskea hintaa reilumminkin. Meni 3,5 vuotta kun vihdoin saivat myytyä, 100 tuhannen euron tappiolla.

Vierailija
42/47 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun asunnon arvo ei ole 550 000€ ennen kuin joku siitä sen maksaa. Eli ennen myymistä melko turhaa keulia asunnon arvolla.

Ei olekaan vaan enemmän kuin tuo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Kalliosta asunnon vuonna 2008 ja maksoin siitä 138k nyt asunnon arvo n. 230k. Ihan hyvin pienituloiselle. Vanhemmat takas lainan, säästöjä oli 0 euroa

Vierailija
44/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ekan asunnon vähän alle 800.000 markalla, myin kolmen vuoden päästä 235.000 eurolla, se oli halpaa asumista.

Vierailija
45/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne on minulla ja varmaan jokaisella ystävällä ja tuttavalla, jotka valmistuttuaan vuosituhannen taitteessa ostivat ensimmäisen asunnon pk-seudulta. Vaihteluakin toki on riippuen sijainnista, teki itse remonttia ja siitä kuinka isoon ja kalliiseen asuntoon on lopuksi päätynyt. 

Itse jouduin ottamaan vähän takapakkia avioeron takia, toivon, että vuoden päästä voin vaihtaa vähän isompaan asuntoon ja siinä kohtaa lainaa on taas yli puolet asunnon arvosta. 

Vierailija
46/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on onnekas. Itse olen omistanut 3 asuntoa alkaen vuodesta 2008: kahdesta ensimmäisestä sain juuri itse maksamani summan (hävisin tehdyt pintaremontit ja kodinkoneiden uusinnat), ja viimeisessä hävittiin noin 25-30 tonnia (onneksi puolison kanssa puoliksi) kun vuoden lopussa vihdoin meni kaupaksi. Kyseessä yksi suomen suurimmista kaupungeista, mutta hinnat ei ole noussut 10 vuoteen yhtään mihinkään. Eli kaikki mitä pistät asuntoon + varainsiirtovero + välittäjän palkkio on miinusta. Enpä taida kovin äkkiä enää asuntoa ostaa, ei ole sen stressin väärtiä että säästää ehkä muutaman satasen kuussa vuokraan verrattuna (tai mahdollisesti häviää, niinkuin viimeisen kohdalla).  

Vierailija
47/47 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin vuonna 2000 kaksion, josta maksoin 110 000. Myin sen talvella ja sain 230 000. Ihan hyvä sijoitus.