Mies JOKA ET HALUA LAPSIA
vastaa tähän. Jos tapaisit elämäsi naisen ja asuisitte yhdessä mutta sinä et halua lapsia ja puolisosi haluaisi- voisitko kuitenkin sallia puolisosi hankkia lapsen yksin? Kyseessä olisi siis puhtaasti puolison lapsi. Niinkuin niissä perheissä joissa puolisolla on lapsia ja toisella ei. Sinä olisit lapsen elämässä vain äitin poikaystävä, äitin mies tms. Eli lapselle ei missään vaiheessa annettaisi ymmärtää että olet isä.
Voisitko sallia sen ja asua niin, jos toisella olisi vauva?
Kommentit (9)
Vaikuttaahan se .. eli eikö lapsettomat miehet halua sitten tapailla yh-äitejäkään?
Ei ole olemassa lasta, joka on "puhtaasti yksin vain puolison". Se lapsi on koko ajan elämässä mukana ja määrittelee sitä puolison elämää ja siten myös parisuhdetta. Jos puoliso haluaa lapsen, se on sitten hyvästi, ja onnea tulevaan.
Näin lapsea haluamattomana naisena sanoisin, että kyllä miehet sen lapsen haluaa, mutta sen pitää tulla "yllätyksenä".
En halua lapsia koska en ole kiinnostunut vauvojen hoitamisesta.
Voisin kyllä lapsia hommata jos minun ei tarvitsisi niitä hoitaa kuin vasta vähän vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Näin lapsea haluamattomana naisena sanoisin, että kyllä miehet sen lapsen haluaa, mutta sen pitää tulla "yllätyksenä".
No mun mies kävi vasektomiassa, että ei halua kyllä 🤣 tosi vaikea kun moni joka ei halua lapsia , eroaa itse omasta tahdostaan myös jos puoliso haluaa lapsia. Mutta oma puolisoni vaan painostaa minua jäämään eikä halua erota ja perustelee jatkuvasti miksi elämä on parempaa ilman lapsia. Tosi vaikea yrittää siinä miettiä eroa.. ei pysty.. mies perustelee ihan niin että ei ole takeita voinko edes saada lapsia, ei ole takeita löydänkö uuden kumppanin jne. Eli pyrkii tuomaan juuri niitä pointteja esiin mitä itsekin mietin.
Exät halusivat ennemmin tai myöhemmin että olisin "isä" heidän lapselle. Olen varmaan itsekäs, mutta ei kiinnostanut isän rooli. Turvallisen aikuisen kylläkin. Alussa oli kyllä ymmärrystä että voin olla luotettava aikuinen lapselle ja äidin kumppani, mutta jossain vaiheessa ääni kellossa kuitenkin muuttui. En aio käyttää iltojani lasta lätkätreenihin kuskatessa. Joten en sallisi, koska jossain vaiheessa todennäköisesti alkaisivat odotukset kasaantua. Tai siis lähinnä en ottaisi kantaa, mutta lähtisin suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaahan se .. eli eikö lapsettomat miehet halua sitten tapailla yh-äitejäkään?
No ei haluta!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mies kävi vasektomiassa, että ei halua kyllä 🤣 tosi vaikea kun moni joka ei halua lapsia , eroaa itse omasta tahdostaan myös jos puoliso haluaa lapsia. Mutta oma puolisoni vaan painostaa minua jäämään eikä halua erota ja perustelee jatkuvasti miksi elämä on parempaa ilman lapsia. Tosi vaikea yrittää siinä miettiä eroa.. ei pysty.. mies perustelee ihan niin että ei ole takeita voinko edes saada lapsia, ei ole takeita löydänkö uuden kumppanin jne. Eli pyrkii tuomaan juuri niitä pointteja esiin mitä itsekin mietin.
Ei kuulosta hyvältä jos toinen painostaa. Ei kuulu toimivaan suhteeseen.
Jos asuu yhdessä ja kumppanilla on lapsi, kyllä se vaan todella paljon vaikuttaa myös siihen toiseen puolisoon.