Vihaan olla näin läski!!
Olen 170cm/70kg, vaikka pitäisi olla jotain 50kg :(
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Sain laihdutettua viimevuonna 3 kk nälkäkuurilla 3 kiloa. Tänä vuonna tullut takaisin jo 2... ja valehtelematta oli kokoajan 3 kk nälkä. Punnitsin ja laskin joka suupalan.
Söit siis väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, paljonkohan painaisit kun olisi käyttänyt av-palstailuajan uhreiluun ja arkiliikuntaan?
Varmasti ihan saman verran. Liikunnalla on niin pieni osuus painonhallinnassa. Syömällä lihotaan ja laihdutaan ja hallitaan painoa.
Riippuu liikunnan määrästä. Aktiiviliikkuja tarvitsee enemmän ravintoa, kun taas joku satunnainen kävelylenkki ei vaikuta juuri mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, paljonkohan painaisit kun olisi käyttänyt av-palstailuajan uhreiluun ja arkiliikuntaan?
Varmasti ihan saman verran. Liikunnalla on niin pieni osuus painonhallinnassa. Syömällä lihotaan ja laihdutaan ja hallitaan painoa.
Riippuu liikunnan määrästä. Aktiiviliikkuja tarvitsee enemmän ravintoa, kun taas joku satunnainen kävelylenkki ei vaikuta juuri mihinkään.
Liikunnan määrästä huolimatta painoa hallitaan vain syömällä.
keto ruokavalio. Syöt 2-3 kertaa päivässä. Joka kerta kun syö insuliini aktivoituu ja insuliini estää laihtumasta. monesti iso läski maha johtuu insuliinista joka estää läskia lähtemästä mahasta. Eli syöt 2-3 pvä ei välipaloja. Kunnon ruokaa rasvaa, proteiinia, hiilarit salatteista ja vihanneksista. ei pastaa, makaroonia yms hiilareita ei leipää, ei hedelmiä. älä laske kaloreita. jonkun ajan kuluttua kroppa alkaa käyttää kropassa olevaa rasvaa "ruokana" ja laihdut ja ei ole nälkä. katso youtubesta dr berg keto jos et mua usko ja hän osaa selittää asiat paremmin. :). keto ei ole vaarallista jos sen tekee oikein. rasva ei lihota vaan auttaa pitämään kylläisenä ja rasva auttaa laihtumaan. https://youtu.be/571H-RPxNNs
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ma just laihdutin joulusta 5kg. Painoin joulun jalkeen 83 ja nyt siis 78. Ja olen todella tyytyvainen. Laihduttaminenkin oli niin helppoa kun palasi vaan takaisin oikeisiin annoskokoihin, lisasi kasvisten maaraa lautasella ja jatti jalkiruuat vahemmalle.
T: N44, 170cm
Miten sinusta tuntuu, etta olet laski? Mun ihannepaino on 73kg esim, jos painaisin 50kg niin nayttaisin porkkanalta jolla on spanielin korvat tisseina.
Sinun ihannepainosi on joku 55-60 kiloa vähän lihasmassasta riippuen.
Mutta kun ei ole.
Painaessani 68 kiloa alaosa oli 36-38 mutta ylaosa oli edelleen 42. Rintakehaa ja hartioita on vaikea kaventaa kun luut tulee tielle. En sitten kuitenkaan ajatellut lahtea esim. kylkiluita poistelemaan. Tuo 73 kg on ihan PT/ravintoterapeutin antama arvio.
Lihasmassaa on 1/3 kokonaismassasta.
Kävin tänään ensimmäistä kertaa vaa'alla joulun jälkeen... Voi tsiisus, nyt alkaa nälkäkuuri täälläkin.
Ihmettelen aina sitä, miten samankokoiset ihmiset voivat näyttää niin erilaisilta. Itse olen ap:n mitoissa ja minua voi sanoa jopa hoikaksi. Eli olen 169 cm, 70 kg. Alaosassa päälle menee 36-38 eli S koon vaatteet, yläosassa tarvitaan M, koska olen rintava. Rinnatkin ovat minulla rauhasta, ei läskiä, joten ei se läski sielläkään lymyä. Liikun melko paljon, mutta mikään himourheilija en ole, 2-5 kertaa viikossa. En ole erityisen lihaksikas, mutta en missään tapauksessa lihaksetonkaan.
Taulukon mukaan normaalipainon ihan ylärajalla. Jos sinulla kuitenkin on viime vuoden paino vähitellen kasvanut koko ajan niin mitä kuvittelisit tapahtuvan seuraavan kymmenen vuoden aikana jos et asialle mitään tee? Liikakiloja vastaan on paljon helpompi kamppailla ennaltaehkäisevästi. Reilun ylipainon pudottaminen taas on tuskien taival. Kuten voit täällä lukemattomista aloituksista lukea.
Älä sitten katso niin mustavalkoisesti. Liikunta on toissijainen asia painonhallinnassa. Syöminen on eka. Jos syömistä ei pysty hallitsemaan, ei liikunta asiaa korjaa.