Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen loukkaantuu helposti?

Vierailija
07.02.2020 |

Oletteko huomanneet, että joillain ihmisillä on taipumus loukkaantua mitättömänkin tuntuisista asioista. Sellaisten seurassa tulee tunne, että täytyy olla jotenkin varpaillaan koko ajan. Miettiä enemmän mitä sanoo ym. Mitä se kertoo ihmisestä?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen.

Vierailija
2/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla huono itsetunto. Toisaalta jos näitä ihmisiä on ympärilläsi monta, kannattaa kurkistaa peiliin. Ettei kyse vain ole siitä, että on itse epäkohtelias ja ymmärtämätön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen.

:) :)

Vierailija
4/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoitsetuntoinen, joka perustaa itseluottamuksensa toisten ihmisten mielipiteille. Silloin itsetuntoa on helppoa horjuttaa.

Vierailija
5/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikävä luonteenpiirre, jota vastaan itse taistelen. Veikkaan että se johtuu vaille jäämisen ja hyvksikäytön kokemuksista menneisyydessä. Sitten sitä ikään kuin kerää todistusaineistoa, että tilanne vielä jatkuu, ja yrittää puolustautua. Kyse on ihan muusta: ihmiset eivät nyt aina huomaa tai eivät tarkoita pahaa. Enkä itsekään ole täydellinen.

Vierailija
6/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukiusattu. On koko ajan puolustuskannalla tahattomasti.

Vierailija
7/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ei välttämättä ole hyvä olla sellaisenkaan ihmisen, joka ei ilmaise loukkaantumista mistään. Että vain alistuu siihen ajatellen, että niin, olen huono, piiskaa vain lisää, ansaitsen sen. Sellainen minä olen ollut koko elämäni ja vasta nyt kolmenkympin tietämillä terapian myötä oppinut, että joskus pitääkin loukkaantua ja uskaltaa näyttää se.

Vierailija
8/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteogenesis imperfectaa sairastava ainakin

Vierailija
9/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko ja epävarma. Kyse on ylikompensaatiosta.

Vierailija
10/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan olen sellainen. Olen hyvin yksityinen ihminen. En yleensä aloita keskusteluja yksityiselämästäni. Mielestäni esimerkiksi ihmisen ulkonäön kommentointi (välttämättä edes hyvässä mielessä) ei ole asiallista, ellei henkilö itse ota asiaa puheeksi.

Vierailija
11/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Tunnistan itseni, näin on. En ymmärrä vitsinä heitettyä loukkausta. Minulle loukkaus on aina loukkaus, nimittely nimittelyä, pilkka pilkkaa. Ei se muuksi/vitsiksi muutu sillä että nauraa päälle tai sanoo vitsivitsi, päinvastoin pahentaa. Yleensä myös ihmiset jotka vitsillä toista pilkkaa, itse loukkaantuvat jos saavat samaa kohtelua takaisin.

Vierailija
12/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Tunnistan itseni, näin on. En ymmärrä vitsinä heitettyä loukkausta. Minulle loukkaus on aina loukkaus, nimittely nimittelyä, pilkka pilkkaa. Ei se muuksi/vitsiksi muutu sillä että nauraa päälle tai sanoo vitsivitsi, päinvastoin pahentaa. Yleensä myös ihmiset jotka vitsillä toista pilkkaa, itse loukkaantuvat jos saavat samaa kohtelua takaisin.

Onko elämässäsi ollenkaan naurua? Mille asioille naurat jos naurat?

Vierailija
13/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaamisen ja pilailun raja menee siinä loukkaantuuko pilailun kohde. Jos loukkaantuu, pyydetään anteeksi ja selitetään mistä oli kyse.

Vierailija
14/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuja. Sellainen henkilö, joka on havainnut, että tänä identiteettipolitiikan kulta-aikana uhriutumalla ja loukkaantumalla saa tahtonsa läpi.

Vierailija
15/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Onko elämässäsi ollenkaan naurua? Mille asioille naurat jos naurat?

Minuakin kiinnostaisi tietää. Saakoahan tähän vastausta ilman loukkaantumisia.

Vierailija
16/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka on tullut lytätyksi kotona ja kokenut koulukiusaamista. Kun työkavereiksi sattuu persoonia, jotka sanovat mitä sylki suuhun tuo, elämä menee hankalaksi. Tuntuu, että olisi helpompi olla vaan yksin joka paikassa.

Vierailija
17/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä helposti, mutta arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat kertoa jos ovat loukkaantuneet. Hämmästyttävän usein ne, jotka kiusaavat ja haukkuvat eivät ymmärrä sitä itse. Jos kiusaajat saavat itse kuulla pienimmänkin loukkauksen on helvetti irti.

Vierailija
18/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi koet ongelmaksi sen, että pitää miettiä mitä sanoo? Oletko sitä mieltä, että saa sanoa ihan mitä vaan ja vastapuolen pitäisi vaan olla hihhih...

Vierailija
19/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteeltaan herkkä ja empaattinen henkilö.Voi olla mies tai nainen.Ei liity mitenkään itsetuntoon tai varmuuteen.

Vierailija
20/61 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiloukkaantuja voi olla ihminen, joka ei ole saanut lapsena ollenkaan negatiivista palautetta. Tällaisella ihmisellä ei ole kykyä ottaa negatiivista palautetta vastaan, ja ottaa kaiken ei-positiivisen henkilökohtaisena loukkauksena.

Toinen ääripää on ihmiset jotka eivät lapsuudessaan saaneet koskaa positiivista palautettan. He saattavat ottaa jopa kehut piilov*ttuiluna.

Lisäksi myös koulu- ym. kiusaamisen uhrit, jotka ovat koko ajan puolustuskannalla.