Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani eivät pidä poikaystävästäni

Vierailija
06.02.2020 |

Olen 14-vuotias (syntynyt 2005) tyttö ja vanhempani eivät hyväksy poikaystävääni. Alusta saakka ovat suhtautuneet poikaystävääni negatiivisesti, koska "salailin seurustelua" eli en kerro vanhemmilleni jokaisesta säädöstäni ja toinen asia josta alkoivat valittamaan ennen pojan tapaamista oli ikäero. Poikaystäväni on 16 (syntynyt 2003) eli minua kaksi vuotta vanhempi, mutta kuulemma pitäisi "tapailla saman ikäisiä" Ensimmäistä kertaa tavatessa tivasivat poikaystävältäni tulevaisuuden suunnitelmista ja kun poika lähti niin kyselivät "Painostaako se sua johonkin?"-tyylisiä kysymyksiä. Nyt kun poikaystäväni käy meillä niin vanhempani eivät puhu juuri mitään, mutta kyselevät pojan lähdettyä ja jos taas olen poikaystäväni luona niin tunnin välein tulee viestejä ja jos en vastaa niin viestejä tulee kymmeniä ja yrittävät soittaa. Nyt sitten ehdotin, että voisin mennä poikaystävälleni yöksi ja tästä seurasi kyseenalaistamista ja huutamista, enkä saanut lupaa. Miten saisin vanhempani muuttamaan mielensä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä satuja. Aina sama tyyli. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin elämässäsi.

Vierailija
22/32 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan nuoret kyllä ihan monessa suhteessa on fiksumpia kuin me vanhemmat aikoinaan, sekä kypsyvät nopeammin. Nykyään myös naisten oikeudet yms. ovat selvillä nuorille tytöille jo ihan ala-asteelta saakka, ja heille toitotetaan tuota mantraa, että vanhemmat pojat on vaan sen yhden asian perässä.

Minusta yli 13v nuorelta ei pidä kieltää seurustelua eikä seksiä. Luuletteko, että se yökyläilyn kieltäminen estää seksin harrastaminen? Kyllä siihen paikka ja aika löytyy, jos vaan tarpeeksi himottaa. Keskittykää vanhemmat mielummin siihen ehkäisyneuvontaan ja siihen, että opetatte teinillenne, että aina voi ja pitää sanoa ei jos jokin ei tunnu hyvältä. Paljon parempi kuin se, että yökyläilyt sun muut kielletään ja sitten paneskellaan jossain kaverin bileissä komerossa, hyvässä lykyssä kortsukin unohtuu laittaa.

Ei, nuori ei välttämättä tule myöhemmin kiittämään aikuisen huolenpitoa siitä että itselle tärkeän tyypin kanssa kiellettiin jopa yökyläily.

On muuten edelleen tosi vanhanaikaista, että vaan tyttöjä varoitellaan siitä miten pojat ei halua tuossa iässä muutakuin seksiä. Miksei tyttökin voisi haluta vaan seksiä? Kaikille naisille se seksi ja neitsyyden menetys ei ole mikään herkkä tai maailmaa mullistava asia. Ei ollut esim. minulle, en pitänyt neitsyyden menetystä jotenkin sellaisena asiana, jota olisi pitänyt varjella ja säästää jollekin tärkeälle ihmiselle. Kaikille seksi ei ole niin herkkä asia. Mutta jotta nyt mua ei ymmärrettäisi ihan väärin, niin tottakai lastaan pitää suojella, mutta pitää myös kuunnella ja luottaa. Kaikelta kun ei vanhempikaan voi suojella, vaikka minkälaisia kieltoja asettelisi. Siitä ei sitten seuraa muuta kuin kapinointia.

Aloittajalle:

Kun poika tulee teille kylään, viettäkää aina ensin hetken aikaa vanhempienne seurassa. Vaikka vaan 10min voitte istua olkkarissa ja jutella ihan kahdestaankin, niin vanhemmat vähän kuulee että minkälaista juttua poika heittää sulle. Ei niin, että aina kun poika tulee, niin katoatte samantien sun kämppään piiloon. Se antaa pojasta just sellaisen ”huonon” vaikutelman.

Vanhempani ovat pitkään töissä, joten yleensä tulen kotiin ennen heitä, joten ei usein puhuta heidän edessä. Syömisen jälkeen olemme kyllä muutaman kerran puhuneet ja ei se ole auttanut. Kannattaisiko sanoa suoraan että olemme jo harrastaneet seksiä? 

ap  

Se voisi ehkä toimia. Vanhempasi huomaisivat, että et hajonnut siitä ja olit siihen ihan valmis. Vakuuta nyt sitten ainakin samalla, että ehkäisyasiat on tiedossa ja hallussa, ja että osallistutte kustannuksiin pojan kanssa yhdessä.

Toisaalta se voi myös vaan entisestään pahentaa tilannetta. Tai voi olla, että aluksi järkyttyvät, mutta myöhemmin leppyvät ja ajattelevat asiaa järkevämmin. Mutta sinä se vanhempasi paremmin tunnet, joten ihan siltä pohjalta teet tuon ratkaisun että miten he todennäköisesti suhtautuisivat siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan nuoret kyllä ihan monessa suhteessa on fiksumpia kuin me vanhemmat aikoinaan, sekä kypsyvät nopeammin. Nykyään myös naisten oikeudet yms. ovat selvillä nuorille tytöille jo ihan ala-asteelta saakka, ja heille toitotetaan tuota mantraa, että vanhemmat pojat on vaan sen yhden asian perässä.

Minusta yli 13v nuorelta ei pidä kieltää seurustelua eikä seksiä. Luuletteko, että se yökyläilyn kieltäminen estää seksin harrastaminen? Kyllä siihen paikka ja aika löytyy, jos vaan tarpeeksi himottaa. Keskittykää vanhemmat mielummin siihen ehkäisyneuvontaan ja siihen, että opetatte teinillenne, että aina voi ja pitää sanoa ei jos jokin ei tunnu hyvältä. Paljon parempi kuin se, että yökyläilyt sun muut kielletään ja sitten paneskellaan jossain kaverin bileissä komerossa, hyvässä lykyssä kortsukin unohtuu laittaa.

Ei, nuori ei välttämättä tule myöhemmin kiittämään aikuisen huolenpitoa siitä että itselle tärkeän tyypin kanssa kiellettiin jopa yökyläily.

On muuten edelleen tosi vanhanaikaista, että vaan tyttöjä varoitellaan siitä miten pojat ei halua tuossa iässä muutakuin seksiä. Miksei tyttökin voisi haluta vaan seksiä? Kaikille naisille se seksi ja neitsyyden menetys ei ole mikään herkkä tai maailmaa mullistava asia. Ei ollut esim. minulle, en pitänyt neitsyyden menetystä jotenkin sellaisena asiana, jota olisi pitänyt varjella ja säästää jollekin tärkeälle ihmiselle. Kaikille seksi ei ole niin herkkä asia. Mutta jotta nyt mua ei ymmärrettäisi ihan väärin, niin tottakai lastaan pitää suojella, mutta pitää myös kuunnella ja luottaa. Kaikelta kun ei vanhempikaan voi suojella, vaikka minkälaisia kieltoja asettelisi. Siitä ei sitten seuraa muuta kuin kapinointia.

Aloittajalle:

Kun poika tulee teille kylään, viettäkää aina ensin hetken aikaa vanhempienne seurassa. Vaikka vaan 10min voitte istua olkkarissa ja jutella ihan kahdestaankin, niin vanhemmat vähän kuulee että minkälaista juttua poika heittää sulle. Ei niin, että aina kun poika tulee, niin katoatte samantien sun kämppään piiloon. Se antaa pojasta just sellaisen ”huonon” vaikutelman.

Vanhempani ovat pitkään töissä, joten yleensä tulen kotiin ennen heitä, joten ei usein puhuta heidän edessä. Syömisen jälkeen olemme kyllä muutaman kerran puhuneet ja ei se ole auttanut. Kannattaisiko sanoa suoraan että olemme jo harrastaneet seksiä? 

ap  

Se voisi ehkä toimia. Vanhempasi huomaisivat, että et hajonnut siitä ja olit siihen ihan valmis. Vakuuta nyt sitten ainakin samalla, että ehkäisyasiat on tiedossa ja hallussa, ja että osallistutte kustannuksiin pojan kanssa yhdessä.

Toisaalta se voi myös vaan entisestään pahentaa tilannetta. Tai voi olla, että aluksi järkyttyvät, mutta myöhemmin leppyvät ja ajattelevat asiaa järkevämmin. Mutta sinä se vanhempasi paremmin tunnet, joten ihan siltä pohjalta teet tuon ratkaisun että miten he todennäköisesti suhtautuisivat siihen.

Jos muu ei auta niin kokeilen tuota.

ap

Vierailija
24/32 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14- vuotias ei puhu säädöistä.

Kyllä ne ainakin demissä puhuu säädöistä.

Vierailija
25/32 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo puhumisesta kieltäytyminen kertoo omistushaluisuudesta ja kateudesta. Ei tuollaisten ihmisten kanssa voi neuvotella, koska kateus ei perustu järkeen. 

Vierailija
26/32 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian nuori intiimiin suhteeseen, ja siksi yökyläily ei ole hyvä asia.

Älkää nyt viitsikö.

Vierailija
27/32 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä kommentteja täälläkin on. Itsehän olin kuukautta vajaa 15 kun aloin seurustella ekaa kertaa vajaa kolme vuotta vanhemman pojan kanssa. Oli mun luona yötä ekaa kertaa kun oltiin seurusteltu noin viikko ja harrastettiin seksiä. Ihan mun aloitteesta ja en todellakaan traumatisoitunu. Ihmiset on valmiita seksiin eri aikaan. Olin poikaystävälläni yötä kyllä hyvin usein tai se meillä, ei ollu kummankaan vanhemmille mikään ongelma.

Aloittajalle sanoisin, että yritä saada pojan vanhemmat keskustelemaan sun vanhempien kanssa. Heillä nyt on selkeästi kova huoli susta ja epäily siitä, että poika vaan käyttää sua hyväksi. Kahden vuoden ikäero voi tossa iässä tuntua suurelta. Vanhempien huoli on ihan ymmärrettävää kun olet noin nuori ja haluavat vaan suojella sua. Ikävää kuitenkin että heillä on tollainen asenne, että eivät halua edes tutustua poikaan. Tosiaan jos he pojan vanhempien kanssa juttelisivat, ymmärtäisivät ehkä, että kyseessä on ihan hyvä tyyppi ja mahdollisesti tutustuisivat häneen.

Vierailija
28/32 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella iso osa seksielämän hyvin nuorena aloittaneista tytöistä katuu sitä aikuistuttuaan ja ajattelee, että olisi ollut parempi odottaa. Se pahimmillaan traumatisoi ihmisiä koko loppuelämäksi.

Lähde? Omassa kaveripiirissäni meistä kaikista tuli ihan normaaleja töissä käyviä ihmisiä lihallisista huveista ja vettä väkevämmän juomisesta huolimatta. 

Onhan tästä tehty kyselyjä senkun opettelet käyttämään esim Googlea.

Vaikka olisi vettä väkevämpääkin juotu alaikäisenä ilman seurauksia niin se ei tarkoita ettei joillekin olisi huonosti käynyt ja ettei riskejä ole olemassa. Alkoholi tuhoaa aivoja ja selvästikin se on sinullekin tapahtunut kun aivan keskenkasvuiset aivot on altistettu alkoholille ja heittelet tällaisia juttuja tänne ihan tosissasi.

Vierailija
29/32 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa.

Vierailija
30/32 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14-vuotiaan ei mielestäni tarvitsisi harrastaa yökyläilyä seurustelukumppanin kanssa, eikä kuulosta hyvältä, että tuonikäisellä on ollut jo monia "säätöjä". Ja on ihan yleistä, että vanhemmat pojat (tai miehet) hyväksikäyttävät ja manipuloivat nuorempia tyttöjä.

Vanhempasi ovat ihan syystäkin huolissaan. Kiität heitä huolenpidosta sitten, kun olet aikuistunut.

"Säädöllä" tarkoitan, että olen viestitellyt säännöllisesti ja tavannut useamman kerran, mutta en siis näiden muiden kanssa päätynyt sänkyyn. Poikaystäväni kohtelee minua aina hyvin, eikä koskaan hyväksikäytä tai manipuloi. 

ap

Oletko valmis ja kypsa aidiksi?  Niinkin voi kayda vaikka mita estoa kayttaa.

Tiedätkö mitä? Olen 28 enkä ole valmis äidiksi=en halua lapsia, harrastan silti seksiä. Jos ehkäisystä huolimatta tulen raskaaksi, niin teen abortin. Myös ap voi tehdä abortin, jos vahinko sattuu.

Vierailija
31/32 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viides kommentti sensuroitiin?

Vierailija
32/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14-vuotiaan ei mielestäni tarvitsisi harrastaa yökyläilyä seurustelukumppanin kanssa, eikä kuulosta hyvältä, että tuonikäisellä on ollut jo monia "säätöjä". Ja on ihan yleistä, että vanhemmat pojat (tai miehet) hyväksikäyttävät ja manipuloivat nuorempia tyttöjä.

Vanhempasi ovat ihan syystäkin huolissaan. Kiität heitä huolenpidosta sitten, kun olet aikuistunut.

"Säädöllä" tarkoitan, että olen viestitellyt säännöllisesti ja tavannut useamman kerran, mutta en siis näiden muiden kanssa päätynyt sänkyyn. Poikaystäväni kohtelee minua aina hyvin, eikä koskaan hyväksikäytä tai manipuloi. 

ap

Oletko valmis ja kypsa aidiksi?  Niinkin voi kayda vaikka mita estoa kayttaa.

Syön e-pillereitä ja teen abortin jos tulen raskaaksi.

-ap

Miksi tätä on alapeukutettu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi