Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäkää lapsia enemmän silmällä Prkl!!

Vierailija
06.02.2020 |

Ajoin äsken pienehkön kaupan pihaan, onneksi alle kävelyvauhtia.
Arviolta max 2v ryntäsi kaupan ovesta toinen pieni (max 4-5v) perässään auton eteen. Tämä vähän isompi "repi" pienemmän perässään takasin kauppaan. Ilm. vahti pienempää.
Ajoväylä menee ihan kaupan edestä ja siinä on vielä pylväitä jotka estää näkyvyyttä.
Tiedän kyllä että lapsia on kauppojen pihoissa, siksipä ajoinkin hiljaa ja ehdin jarruttaan.

Vaan kun kaikki ei aja hiljaa. Eikä auta vaikka autoilija olus kuinka syyllunen jos lapselle sattuu vahinko.

Suutahdin niin paljon (äitiin) että en voinut sanoa mitään koska olisin sanonut pahasti. Ens kerralla en taida pitää suutani kiinni.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työpaikallani kävi perhe ja äiti keskusteli erään henkilön kanssa. Pieni lapsi jäi leikkimään automaattiovien väliin ja kerran sanoin, että tule pois siitä ennenkuin sattuu. En tiedä ymmärsikö, kun siihen jäi ja äiti ei nähnyt mitään.

Minulle ei makseta siitä, että vahdin asiakkaiden lapsia, jatkoin töitäni.

Kerran olen nähnyt myös töissä kun pieni taapero juoksee siellä täällä. Vanhemmat antaa juosta vaikka nurkan taakse, eikä sieltä tulla perään katsomaan. Ohikulkiessa näin kun tämä taapero meni hissiin muiden kanssa (ohi mennessäni näytti siltä, että ehkä ei ollut omia vanhempia samassa hississä), ihan sama jos ei perään katsota. Edelleenkään ei ole minun vastuulla ja esitin ohi mennessä, etten mistään mitään tiedä.

Myös vuoronumeropainiketta rämpytetään komentamatta ollenkaan.

Vierailija
22/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit töötännyt. Olisi säikäyttänyt sekä lapset että jossain lähistöllä olevan äidin ja pistänyt ehkä vähän ajattelemaan.

Tai isän

Kyse oli äidistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työpaikallani kävi perhe ja äiti keskusteli erään henkilön kanssa. Pieni lapsi jäi leikkimään automaattiovien väliin ja kerran sanoin, että tule pois siitä ennenkuin sattuu. En tiedä ymmärsikö, kun siihen jäi ja äiti ei nähnyt mitään.

Kerran olen nähnyt myös töissä kun pieni taapero juoksee siellä täällä. Vanhemmat antaa juosta vaikka nurkan taakse, eikä sieltä tulla perään katsomaan. Ohikulkiessa näin kun tämä taapero meni hissiin muiden kanssa (ohi mennessäni näytti siltä, että ehkä ei ollut omia vanhempia samassa hississä), ihan sama jos ei perään katsota. Edelleenkään ei ole minun vastuulla ja esitin ohi mennessä, etten mistään mitään tiedä.

Teit virheen kun et huomauttanut lapsen vanhempia tuosta vaarasta joka vaani tuossa liukuovessa. Tasapainoinen ihminen voi sanoa vaarasta, ilman vihantunteita tai suuttumista, esim. "Anteeksi mutta teidän lapsenne aiheuttaa vaaraa leikkimällä ovien luona. Ellette estä tätä, niin pyydän teitä poistumaan tiloistamme".  Näin minä olisin tehnyt.Helppoa, selvää asiaa eikä mitään mutinoita. 

Vierailija
24/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit virheen kun et huomauttanut lapsen vanhempia tuosta vaarasta joka vaani tuossa liukuovessa. Tasapainoinen ihminen voi sanoa vaarasta, ilman vihantunteita tai suuttumista, esim. "Anteeksi mutta teidän lapsenne aiheuttaa vaaraa leikkimällä ovien luona. Ellette estä tätä, niin pyydän teitä poistumaan tiloistamme".  Näin minä olisin tehnyt.Helppoa, selvää asiaa eikä mitään mutinoita. 

Ehkä en olekkaan tasapainoinen. Valitettavasti mulla ei ole vaikutusvaltaa poistaa ketään tiloistamme.

Vierailija
25/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapsettomuus on yleistä ja aiheuttaa pahaa oloa, kun näkee toisilla pieniä suloisia lapsia. Näkee pieniä, jotka toinen toistaan koittaa auttaa. Kuinka suloista kun isoveli auttaa pienempäänsä.

Heidän kaunis äiti pelmahtaa onnellisena ja elämää täynnä kaupasta katraansaa kanssa. Mies suikkaa suukon kauniin vaimonsa poskelle, "lapset tuo leivän" ja onnellinen perhe lähtee uudella autolla parkkipaikalta tilavaan kotiinsa, ja kohti kynttiläillallista joka on lupauksia täynnä hmmm..

Itse puristaa kaupan pimeällä parkkipaikalla käytetyn romunsa rattia ja sadattelee ääneen ettei varoittanut äitiä että PITÄKÄÄ LAPSISTANNE PAREMPAA HUOLTA PRKL..". Odottaa turhautuneena puolisonsa tuloa kaupasta, EIKÖ SE PRKL ..JO TULE...Sitten näkyy itselle tuttu hahmo joka puolelta toiselle keinahdellen lyllertää kassiensa kanssa autoa kohti. Mielessä välähtää että mitähän tuossakin aikoinaan näki prkl..

Vierailija
26/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lapsettomuus on yleistä ja aiheuttaa pahaa oloa, kun näkee toisilla pieniä suloisia lapsia. Näkee pieniä, jotka toinen toistaan koittaa auttaa. Kuinka suloista kun isoveli auttaa pienempäänsä.

Heidän kaunis äiti pelmahtaa onnellisena ja elämää täynnä kaupasta katraansaa kanssa. Mies suikkaa suukon kauniin vaimonsa poskelle, "lapset tuo leivän" ja onnellinen perhe lähtee uudella autolla parkkipaikalta tilavaan kotiinsa, ja kohti kynttiläillallista joka on lupauksia täynnä hmmm..

Itse puristaa kaupan pimeällä parkkipaikalla käytetyn romunsa rattia ja sadattelee ääneen ettei varoittanut äitiä että PITÄKÄÄ LAPSISTANNE PAREMPAA HUOLTA PRKL..". Odottaa turhautuneena puolisonsa tuloa kaupasta, EIKÖ SE PRKL ..JO TULE...Sitten näkyy itselle tuttu hahmo joka puolelta toiselle keinahdellen lyllertää kassiensa kanssa autoa kohti. Mielessä välähtää että mitähän tuossakin aikoinaan näki prkl..

Ja varmaan: unohdit sitten ostaa maitoa prkl..

🤣

Vierailija
27/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap.

Kerrottu varmaan epäselvästi.

Lasten kanssa oli nainen, oletan että lasten äiti.

Kun ajoin ALLE kävelyvauhtia, ei paljo hiljempaa voi ajaa.

Lapset ryntäsi kaupan ovesta ulos ja suoraan auton eteen. Kaupan ovi on n. 1,5m siitä mistä autot ajaa.

Eikä kyseessä mun kohdalla ollut kyse siitä, että lapset olis jäänyt

alle, mutta huonot renkaat + vähän enemmän vauhtia tai huomio muualla niin vahinko olisi sattunut.

Odotin autossa kaupan ulkopuolella. Lapset ja äitinsä tulivat kaupasta n. vajaan 5min päästä.

Ensin oli ajatus että sanon että katsoisi lasten perään paremmin, mutten sanonut mitään.

Enkä muuten omista Bemaria enkä Audia. Mielenkiinnosta kysyn, onko ne muita huonompua autoja? Ja mikä on merkki, jolla voi ajaa?

Lasten päälle ei vaan saa ajaa. Myös sen takia käydään autokoulu, että varmistetaan että kuljettajalla on riittävä ajotaito.

Kuljettajan huonio pitää olla ajamisessa. Nopeus alhainen kun tilanne sitä vaatii.

Autoilla katsastukset säädösten mukaan, että varmistutaan että tekniikka mukaan lukien renkaat kunnossa.

Ehkä pelästyit itseäsi ja säikähdit riittämättömiä taitojasi ratin takana ja suuntasit tästä tulevan tunnekuohuhun syyttömiin, Äitiin ja hänen lapsiinsa. 

Voisit kokeilla liukkaan ajon lisätreenejä jollain ajoradalla. Ei maksa paljon ja pääsisit pelkotiloistasi?

Teit hieman virheellisen diagnooisin. Ei mulla ole pelkotiloja.

Väitätkö todissasi että 4-5 vuotiaan kuuluu huolehtia n. 2 vuotiaasta? Ei, se on jonkun monta vuotta vanhemman tehtävä.

Huolehdin kyllä, että autossani on hyvät renkaat ja muutenkin auto mahd. turvallinen.

Ajokilometrejä takana yli miljoona, etten ihan viime vuonna korttiakaan ole saanut.

Edelleen pysyn tätsin sillä kannalla ettei puenten lasten kuulu yksin tai kaksin juoksennella parkkialueella.

Ap jälleen

Vierailija
28/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kerran erään koulun pihassa.  Koulupäivä oli jo loppunut. Siinä oli pari tyttöä kiipeilemässä koulun puissa.

Toinen tyttö oli sen verran fiksu, että katsoi meitä ja sanoi että, "Älkää sanoko että olkaa varovasti, ettette putoa", ei me sitten sanottu, ja tytöt jatkoi puissa kiipeilyä.

Kaupan ovista voi tulla ulos isompia ja pienempiä ihmisiä, ei heidän päälleen saa ajaa. Varsinkin joku piha on ensisijaisesti tarkoitettu jalankulkuun, ja toissijaisesti ajoneuvoille. Tätä rajaa ei pidä alkaa hämärtämään. Aina on väärässä, jos ihmisen päälle piha-alueella ajaa.

Vierailija
29/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en olekkaan tasapainoinen. Valitettavasti mulla ei ole vaikutusvaltaa poistaa ketään tiloistamme.

Pitää ottaa esimieheen yhteyttä, että hän hoitaa asian. Ei ole bisnekselle hyväksi, jos joku lapsi loukkaantuu yrityksen tiloissa, "hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi".

Vierailija
30/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap.

Lapset ryntäsi kaupan ovesta ulos ja suoraan auton eteen. Kaupan ovi on n. 1,5m siitä mistä autot ajaa.

alle, mutta huonot renkaat + vähän enemmän vauhtia tai huomio muualla niin vahinko olisi sattunut.

Odotin autossa kaupan ulkopuolella. Lapset ja äitinsä tulivat kaupasta n. vajaan 5min päästä.

Ensin oli ajatus että sanon että katsoisi lasten perään paremmin, mutten sanonut mitään.

Enkä muuten omista Bemaria enkä Audia. Mielenkiinnosta kysyn, onko ne muita huonompua autoja? Ja mikä on merkki, jolla voi ajaa?

Lasten päälle ei vaan saa ajaa. Myös sen takia käydään autokoulu, että varmistetaan että kuljettajalla on riittävä ajotaito.

Kuljettajan huonio pitää olla ajamisessa. Nopeus alhainen kun tilanne sitä vaatii.

Autoilla katsastukset säädösten mukaan, että varmistutaan että tekniikka mukaan lukien renkaat kunnossa.

Ehkä pelästyit itseäsi ja säikähdit riittämättömiä taitojasi ratin takana ja suuntasit tästä tulevan tunnekuohuhun syyttömiin, Äitiin ja hänen lapsiinsa. 

Voisit kokeilla liukkaan ajon lisätreenejä jollain ajoradalla. Ei maksa paljon ja pääsisit pelkotiloistasi?

Väitätkö todissasi että 4-5 vuotiaan kuuluu huolehtia n. 2 vuotiaasta? Ei, se on jonkun monta vuotta vanhemman tehtävä.

Huolehdin kyllä, että autossani on hyvät renkaat ja muutenkin auto mahd. turvallinen.

Ajokilometrejä takana yli miljoona, etten ihan viime vuonna korttiakaan ole saanut.

Edelleen pysyn tätsin sillä kannalla ettei puenten lasten kuulu yksin tai kaksin juoksennella parkkialueella.

Ap jälleen

Tutkimusten mukaan iso osa autoilijoista pitää itseään keskivertoa parempina kuskeina, vaikka todellisuus kertoo ihan muuta.

Selvisit säikähdyksellä vaaratilanteesta. Kerroit että pylväät haittasivat näkyvyyttä. Voisitko ajatella että kävisit testauttamassa näkösi? Onhan niitä lainkin määräämiä näkötestejä, mutta ei ole häpeä tiheämminkin käydä, jos huomaa että näkö heikentynyt ja tulee usein vaaratilanteita.

Vierailija
31/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein kaupassa autolla. Minulle ei ole kaupan ovista tulevat ihmiset ongelma. Ovista tulee pieniä ja isompia ihmisiä. Heilautan kättäni ja jatkaan matkaa ja kaikki hymyilee.

Vierailija
32/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kaikille voi joskus käydä vahinko ja tälle äidille nyt varmaan kävi vahinko kun oli esim. pakkaamassa kassiaan tai maksamassa ostoksiaan. Sillä sekunnilla voi vilkkaat lapset kadota. Onneksi sinä olit valppaana niin ketään ei sattunut. 

Vierailija
33/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tahansa tapahtuukin niin se on aina autoilijoiden syytä.

T. Vihreät

Paskapuhepuolueen (ps) munattomien nillittäjien trollaukset on kovin läpinäkyviä typeryydessään.

Vierailija
34/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa: pitäkää niitä kersojanne silmällä. Ne voidaan sijoittaa paremmille huoltajille, ellette itse kykene.

Vierailija
35/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse todistin kauppakeskuksessa kun juuri kävelemään oppinut lapsi tallusteli haparoiden keskusaukealla sinne sun tänne, äiti kirjoitti intensiivisesti kännyläkkä viestejä, välillä aina vilkaisi missä se mukula menee. Viestittelyt kestivät välillä niin pitkään että lapsi ehti kulkea pois äidin näköpiiristä ihmisjoukon sekaan, jossa joku olisi helposti voinut kävellä päälle. Lopulta äiti irroitti katseensa puhelimesta ja pyöri ympyrää etsiessään katseellaan minne se lapsi oli mennyt. 

Tämä tapahtui useita kertoja. 

Vierailija
36/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap.

Ap jälleen

Mä kyllä kolmen jo aikuisen lapsen äitinä keksi monta tilannetta missä moinen voisi tapahtua, ihan ilman, että "4-5 vuotiaan kuuluisi huolehtia 2-vuotiaasta".

Äiti esim. latomassa ostoksia hihnalle, makasamassa, noutamassa pakettia tms. tms. tms. missä tarvitaan kahta kättä ja huomio voi hetkeksi herpaantua. 2-vuotias lähtee viipottamaan automaattioville ja ne aukeavat ja tilanne on valmis. Isompi sisarus sanoo, että xx karkas, mä käyn hakemassa sen. Tuon ikäiset on pikkusisaruksia kohtaan yleensä huolehtivaisia ja haluavat osoittaa olevansa isoja ja pystyviä verattuna "vauvaan". Ihan normaali tilanne, jossa äidin ei todellakaan tarvitse olla välinpitämätön tai huoleton, monta asiaa vaan on tapahtunut yhtäaikaa. Näitä sattuu vaikka olisi kuinka huolellinen

Toki aivan sairaan vaarallinen tuollainen pihasuunnittelu, jossa kaahataan 1,5 metrin päässä ulko-ovista.

Vierailija
37/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ITse todistin kauppakeskuksessa kun juuri kävelemään oppinut lapsi tallusteli haparoiden keskusaukealla sinne sun tänne, äiti kirjoitti intensiivisesti kännyläkkä viestejä, välillä aina vilkaisi missä se mukula menee. Viestittelyt kestivät välillä niin pitkään että lapsi ehti kulkea pois äidin näköpiiristä ihmisjoukon sekaan, jossa joku olisi helposti voinut kävellä päälle. Lopulta äiti irroitti katseensa puhelimesta ja pyöri ympyrää etsiessään katseellaan minne se lapsi oli mennyt. 

Tämä tapahtui useita kertoja. 

Lapsella on täysi oikeus olla ihmisvilinässä, eikä hänen päälleen saa kävellä.

Vierailija
38/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota näkee kaupoissa ihan jatkuvasti että pienet lapset haahuilee tai juoksee ympäriinsä eikä vanhempia kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
39/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tööttää niin sieltä ois mamma tai iskä syöksynyt autoilijalle riehumaan että säikyttelee hänen lastaan .

parempi ku ei niin välitä kersoista, antaa niitten juosta sinne tielle jos haluavat, ei ne kesken lopu koskaan .

Vierailija
40/88 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin kerran erään koulun pihassa.  Koulupäivä oli jo loppunut. Siinä oli pari tyttöä kiipeilemässä koulun puissa.

Toinen tyttö oli sen verran fiksu, että katsoi meitä ja sanoi että, "Älkää sanoko että olkaa varovasti, ettette putoa", ei me sitten sanottu, ja tytöt jatkoi puissa kiipeilyä.

Kaupan ovista voi tulla ulos isompia ja pienempiä ihmisiä, ei heidän päälleen saa ajaa. Varsinkin joku piha on ensisijaisesti tarkoitettu jalankulkuun, ja toissijaisesti ajoneuvoille. Tätä rajaa ei pidä alkaa hämärtämään. Aina on väärässä, jos ihmisen päälle piha-alueella ajaa.

Ei parkkialue ole mikään kävelytie, jossa voi kävellä välittämättä mistään. Tietysti tahallaan ei saa ajaa päälle, ja jokaisella on velvollisuus olla niin valpas kuin vain on. Mutta se nyt vaan on fakta, että parkkipaikalla ajaa runsaasti autoja (ei ole sama asia kuin pihatie) ja jo tämän vuoksi näkyvyys jalankulkijoita kohtaan on heikompi. Peruuttaessa on aina myös olemassa ns. sokea kulma. Autoilijalla on velvollisuus väistää jalankulkijaa, mutta tyhmä ei täydy jalankulkijan silti olla. Parkkipaikalla katsotaan itsekin ettei jäädä auton alle ja omien lasten kanssa kävellään käsikädessä. Itse kävelen aina 2 ja 4 vuotiaan kanssa niin että pienempi sylissä/kärryissä ja isompi pitää minua kädestä kiinni.

Joskus tulee näitä idiootteja vastaan, jotka kävelevät ihan miten sattuu parkkipaikalla, ja sitten vielä elehtivät vihaisesti jos vaikka peruuttaessa heitä ei heti huomaa (kun sieltä jostain toisen auton kulman takaa juoksevat) ja joutuu tekemään äkkijarrutuksen. Parkkipaikka ei ole kävelytie!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän