Kaava toistuu. Ja toistuu. Ja toistuu. Ja toistuu
En voi käsittää mikä siinä on, että miehet käyttäytyvät aina näin. Riippumatta siitä missä tapaamme, mitä teen tai jätän tekemättä. Olen rehellisesti sanottuna yrittänyt kaikkea. Oma itseni olen aina kuitenkin.
Tämänhetkinen mies osaa olla oikein ihana ja kiltti, mutta sitten väsyneenä hän saattaa yhtäkkiä olla kuin täysin eri ihminen. Joskus ei ymmärrä yhtään mitä sanon (pieni kielimuuri, ei paha.) Ja minusta tuntuu kuin puhuisin jollekin retulle. Saatan kirjaimellisesti toistaa miehen omia sanoja, eikä mene millään jakeluun että mitä ihmettä oikein puhun.
Yritin eilen soittaa, kun halusin kysyä suoraan että mitä v*ttua tämä nyt on. Jankkasi väsymystä. Joo, se ei ole mikään tekosyy kohdella minua noin arvaamattomasti. Sitten kun mies sanoi bye ja goodbye pariin viestiini, tuli mitta täyteen ja sanoin, että sano vielä kerran noin niin et kuule minusta enää ikinä mitään. Ja sanoin myös, että minun kanssani ei leikitä noin. Yksi eksä harrasti tuota hyvästien jättöä ties miten monta kertaa. Lopulta en tiennyt enää että olemmeko yhdessä vai emmekö. Ero oli lopulta helpotus, koska se jatkuva epävarmuus loppui.
Mutta kumma kun tämä sama kaava toistuu joka ikisen miehen kanssa. Aina ulkonäköä hehkutetaan, mutta sitten kohdellaan minua arvaamattomasti ja olen kuin lelu, jota voi vähän testailla ja välillä sanoa hyvästejä ja sitten perua ne.
En tajua mikä hitto siinä on. Sitä ulkonäön hehkutusta olen kuullut koko elämäni ajan, ihan loputtomasti. Ehkä sitten vaikutan joltain?? Ja minua yritetään näpäyttää jostain, mistä lie. En minä muutakaan syytä keksi.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
MIehet ihastuvat ulkonäköösi, eivät sinuun ihmisenä. Ja olet siihen niin tottunut että huomaat vain ne miehet jotka vuolaasti kehuvat ulkonäköäsi.
Niin, tämähän se ongelma onkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
uusi koodi,uusi moodi kirjoitti:
Joo,aattelin samaa ton toisen vastaajan kanssa. Sä itte teet asiat vaikeeksi,ensin joo,sitten ei,ja jos mennään ulkonäkö edellä,mies saa nätitn työn jolla ei ole aivoja. Tarkoitan että asiat eivät kohtaa,suhde alkaa väärin perustein! Oi,nätti tyttö...sitten että ei se mitään ymmärtänyt kvanttifysiikasta ( tää on nyt kärjistettyä)
Yritä "etsiä" ihan toisentyyppisiä miehiä,älä niitä jotka kuolaa sun perään. Kuten itse huomaat,ne on helppoja ja sitten et o tyytyväinen itsekään siihen mitä valkkasit.
Tuo mies ei ole oikeasti kiinnostunut susta,anna olla,pitää sua vaan hetken huvina.
Mee jonnekki ihan muualle missä normisti käyt. Mee vaikka seinäkiipeilyyn,porraskävelyyn...postimerkkinäyttelyyn,jousikvartettikonserttiin,abstraktin taiteen plaaplaaplaa...siis ihan muualle kuin missä normisti käyt! Pururadalle,rullahiihtämään...Kokeile!
Tuu kertomaan miten kävi.
Jätä toi,anna olla,eoi ollu oikea.
Ei sun kanssa travii olla "väsynyt"
Mikäs sinä olet sanomaan minun aivoistani? Olen fiksu, kiitosta vain. En minä mahda sille mitään, jos ulkomuoto miellyttää. Tietenkin näen itseni peilistä, mutta olen tosi itsekriittinenkin.
"Peiliin katsominen" ja "vian löytäminen peilikuvasta" ei nyt tarkoittanut ulkonäköä. Sitä sä et nyt tajua. Eli suomeksi, ala etsiä sitä vikaa omasta käytöksestäsi, asenteistasi, ajatuksistasi. Miksi hakeudut tuollaisten miesten seuraan? Ajatteletko ehkä kuitenkin asioita monimutkaisesti, draamakuningattaren tavoin? Miehet on putkiaivoisia, yritätkö heitä väkisin muuttaa? Saako mies olla oma itsensä sinun seurassa?
Minulle kuulostaa siltä, että mies väsyy. Oletko draamaqueen? Harva mies jaksaa sitä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo,aattelin samaa ton toisen vastaajan kanssa. Sä itte teet asiat vaikeeksi,ensin joo,sitten ei,ja jos mennään ulkonäkö edellä,mies saa nätitn työn jolla ei ole aivoja. Tarkoitan että asiat eivät kohtaa,suhde alkaa väärin perustein! Oi,nätti tyttö...sitten että ei se mitään ymmärtänyt kvanttifysiikasta ( tää on nyt kärjistettyä)
Yritä "etsiä" ihan toisentyyppisiä miehiä,älä niitä jotka kuolaa sun perään. Kuten itse huomaat,ne on helppoja ja sitten et o tyytyväinen itsekään siihen mitä valkkasit.
Tuo mies ei ole oikeasti kiinnostunut susta,anna olla,pitää sua vaan hetken huvina.
Mee jonnekki ihan muualle missä normisti käyt. Mee vaikka seinäkiipeilyyn,porraskävelyyn...postimerkkinäyttelyyn,jousikvartettikonserttiin,abstraktin taiteen plaaplaaplaa...siis ihan muualle kuin missä normisti käyt! Pururadalle,rullahiihtämään...Kokeile!
Mikäs sinä olet sanomaan minun aivoistani? Olen fiksu, kiitosta vain. En minä mahda sille mitään, jos ulkomuoto miellyttää. Tietenkin näen itseni peilistä, mutta olen tosi itsekriittinenkin.
"Peiliin katsominen" ja "vian löytäminen peilikuvasta" ei nyt tarkoittanut ulkonäköä. Sitä sä et nyt tajua. Eli suomeksi, ala etsiä sitä vikaa omasta käytöksestäsi, asenteistasi, ajatuksistasi. Miksi hakeudut tuollaisten miesten seuraan? Ajatteletko ehkä kuitenkin asioita monimutkaisesti, draamakuningattaren tavoin? Miehet on putkiaivoisia, yritätkö heitä väkisin muuttaa? Saako mies olla oma itsensä sinun seurassa?
Miksi pidät minua noin tyhmänä? Ihan kuin en tajuaisi mitä peiliin katsominen tarkoittaa :D Tuo ulkonäköjuttu ei liittynyt siihen peiliin katsomiseen yhtään mitenkään. Hohhoijaa, ja niin taas joku luuli olevansa vähän parempi kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko itse,heti olit takajaloillasi! Et ymmärtänyt vertausta! En tarkoittanut että olet tyhmä vaan sitä että miehet huomaavat pelkän kuoren ja ignooraavat muun!
Keskustelu voi jatkua sitten kun osaatte olla suhtautumatta minuun noin alentuvasti :D Minulle ei todellakaan tarvitse selittää päivänselvien asioiden merkityksiä 😴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miehissä nyt on paljon ku sipäitä. Ja se paljastuu vasta myöhemmin. Tällöin sun pitää vain lähteä suhteesta ja etsiä uusi. Pääasia on ettet jää kiistelemään asioista tai odottamaan miehen muuttumista. Kyllä se hyvä tyyppi vielä vastaan tulee.
Niinhän niitä on. En haluaisi tehdä mitään hätiköityä, ellei mies sano uudestaan goodbyeta. Silloin pidän lupaukseni enkä ole enää missään tekemisissä. Jännä miten tuorein ex ja tämä nykyinen mikä lie tapailukumppani ovat niin samanlaisia luonteeltaan... Totaalisen eri kulttuurit ja taustat, ei edes samaa äidinkieltä saati kotimaata. Mutta ovat kyllä tosi samanlaisia.
Ei siinä ole mitään jännää että haalit samanlaisia seurustelukumppaneita. Tai vaihtoehtoisesti toimintatapasi aiheuttavat kaikissa miehissä saman reaktion. Kummassakin tapauksessa ratkaisu on parempi itsetuntemus.
dldldkkdkdkd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko itse,heti olit takajaloillasi! Et ymmärtänyt vertausta! En tarkoittanut että olet tyhmä vaan sitä että miehet huomaavat pelkän kuoren ja ignooraavat muun!
No se se loputon ongelma onkin. En minä voi sille mitään, jos olen pelkkä kuori. Ei ole olemassa näkymättömyysviittaa, johon voin piiloutua tarpeen vaatiessa. Olen tosi itsekriittinen ja vaikka näen itseni peilistä, en aina hahmota miltä oikeasti näytän. Kai sitä omaan naamaan tottuu kun itsensä kanssa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miehissä nyt on paljon ku sipäitä. Ja se paljastuu vasta myöhemmin. Tällöin sun pitää vain lähteä suhteesta ja etsiä uusi. Pääasia on ettet jää kiistelemään asioista tai odottamaan miehen muuttumista. Kyllä se hyvä tyyppi vielä vastaan tulee.
Niinhän niitä on. En haluaisi tehdä mitään hätiköityä, ellei mies sano uudestaan goodbyeta. Silloin pidän lupaukseni enkä ole enää missään tekemisissä. Jännä miten tuorein ex ja tämä nykyinen mikä lie tapailukumppani ovat niin samanlaisia luonteeltaan... Totaalisen eri kulttuurit ja taustat, ei edes samaa äidinkieltä saati kotimaata. Mutta ovat kyllä tosi samanlaisia.
Ei siinä ole mitään jännää että haalit samanlaisia seurustelukumppaneita. Tai vaihtoehtoisesti toimintatapasi aiheuttavat kaikissa miehissä saman reaktion. Kummassakin tapauksessa ratkaisu on parempi itsetuntemus.
On se sinänsä jännää miten kaksi totaalisen eri lähtökohdista olevaa miestä voi olla niin samankaltaisia. Toki nykyinen vaikuttaa vähän välittävämmältä kuin tämä yksi ex, mutta lieneekö se aitoa. En tiedä. Pelkään, että se onkin pelkkää esitystä.
Jo tästä ketkustelusta tulee draama queen -tunnelmat. Ei ole ihme että miehet väsyvät. En sano tätä kettuillakseni vaan vaikutat ap tosi ärhäkältä. Relaa, take it easy.
Vaikutat avauksen perusteella rasittavalta. Ihmiset suhteen alussa voivat tarvita omaakin aikaa.
Haluaisin minäkin viestitellä ja jutella ihastukseni kanssa melkein koko ajan, mutta koska hän ei ole niin kiinnostunut, en viitsi turmella melko lupaavaa alkua roikkumalla ja vaatimalla huomiota jatkuvasti. On jossain määrin toiminut, hän ottaa minuun päin herkemmin yhteyttä, harvoin tosin. Ainoa mistä yritän pitää huolen, on vastata hänen viesteihinsä suht nopeasti, koska kertoi edellisen suhteen kaatuneen hitaaseen ja katkonaiseen viestittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Jo tästä ketkustelusta tulee draama queen -tunnelmat. Ei ole ihme että miehet väsyvät. En sano tätä kettuillakseni vaan vaikutat ap tosi ärhäkältä. Relaa, take it easy.
Tämä. Olet hyökkäävä. Kyllähän siitä mies kuin mies kaikkoaa.
Ja ihan rakkaudella sanon tämän myös.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat avauksen perusteella rasittavalta. Ihmiset suhteen alussa voivat tarvita omaakin aikaa.
Haluaisin minäkin viestitellä ja jutella ihastukseni kanssa melkein koko ajan, mutta koska hän ei ole niin kiinnostunut, en viitsi turmella melko lupaavaa alkua roikkumalla ja vaatimalla huomiota jatkuvasti. On jossain määrin toiminut, hän ottaa minuun päin herkemmin yhteyttä, harvoin tosin. Ainoa mistä yritän pitää huolen, on vastata hänen viesteihinsä suht nopeasti, koska kertoi edellisen suhteen kaatuneen hitaaseen ja katkonaiseen viestittelyyn.
Ei ole todellista. Juurihan sanoin, että mies haluaa itse aina jaaritella puhelimessa! Minä olen aina ollut sitoutumiskammoinen, huoh. Yritin vain kysyä että mitä yksi sanomansa juttu tarkoitti, mutta ei vaivautunut vastaamaan, vaikka toistin omia sanojaan. Ignoorasi vain.
En jaksa keskustella aiheesta, kun teette jatkuvasti omia ihmeellisiä johtopäätöksiänne asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista. Juurihan sanoin, että mies haluaa itse aina jaaritella puhelimessa! Minä olen aina ollut sitoutumiskammoinen, huoh. Yritin vain kysyä että mitä yksi sanomansa juttu tarkoitti, mutta ei vaivautunut vastaamaan, vaikka toistin omia sanojaan. Ignoorasi vain.
En jaksa keskustella aiheesta, kun teette jatkuvasti omia ihmeellisiä johtopäätöksiänne asioista.
Goodbye
Ja tuo että kun yritin kysyä asiaa, ei vaivautunut vastaamaan. Soitin, koska tiedän ettei mies nauti tekstailusta. Mutta ei, mies ignooraa puheluni tarkoituksella. Siitä suutuin ja aloin miettiä, että jaksanko tällaista tulevaisuudessa. Väsymys ei ole mikään syy kohdella toista noin arvaamattomasti. Ihan kuin mies määräisi kaikesta yksin.
Ei miehet jaksa, jos tivataan asioita.
Mies nukkui toissyön huonosti, MINÄ en nukkunut ollenkaan. Ja oli koko päivän hereillä torkkumatta hetkeäkään. Vielä myöhään illalla kävin tekemässä tärkeän jutun ja kuskasin tärkeän paperin postilaatikkoon (yli) 10 km päähän. Ja sama 10 km tietysti takaisin. Kai minäkin saan kohdella miestä kuin roskaa tällaisissa tapauksissa??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo että kun yritin kysyä asiaa, ei vaivautunut vastaamaan. Soitin, koska tiedän ettei mies nauti tekstailusta. Mutta ei, mies ignooraa puheluni tarkoituksella. Siitä suutuin ja aloin miettiä, että jaksanko tällaista tulevaisuudessa. Väsymys ei ole mikään syy kohdella toista noin arvaamattomasti. Ihan kuin mies määräisi kaikesta yksin.
Mitä mies sitten sanoi jonka perään soittelit?
En ole itsekään väsyneenä parhaimmillani, mutta minusta tuntuu ihan käsittämättömältä, että toista aletaan ignoorata väsymyksen takia. Minkä takia ei voi kirjoittaa paria kivaa sanaa ja sanoa, että pitäisi nukkua nyt.