Mikä se voi olla jos 38.5 kuumetta, yskä ja ei saa kunnolla happea? Hirveä kurkku- ja lihassärky
Kommentit (44)
Hakeuduin juuri hoitoon. Toiv. Ei korona
Ap
Kyllä Suomessa on tartunnon saaneita, vaikka vain muutamasta testatusta on ilmoitettu.
Luulen, että lääkäristä saat varmemman diagnoosin kuin täältä. Mutta mikäpä siinä, jos luotat av-"tohtoreihin" mieluummin....
Vierailija kirjoitti:
Ap
Veikkaan ennemmin luulotautia kuin koronaa.
Se sama virus jota nyt on liikkeellä.
Tuttavalla on jatkunut yskä nelisen viikkoa. Mieheltä otettiin juuri crp ja oli ihan normaali, vaikka oli hengenahdistusta.
Se vaan kuulostaa pahalta. Kyllä se siitä.
Itse olen paranemassa samanmoisesta taudista. 5 päivää kesti nuo pahimmat oireet ja korkea kuume. Nyt menossa 9 pvä, ja kamala yskä vielä jäljellä. Jotain virusta sanoivat tksta.
Varma diagnoosi: koronahysterian aiheuttama akuutti luulotauti.
Lohjalla on useita hinkuyskätapauksia.. asutko lähistöllä?
Itse tartuttaisin sen mahdollisimman moneen ihmiseen. Ihmisiä on liikaa ja vanhuksia varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
"Kun hengenahdistus alkaa äkillisesti uutena oireena, pitää hakeutua heti hoitoon."
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Heti on Terveyskirjaston boldaama.
Pitäähän niiden nyt omasta leivästään pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hammas lääkäri on väärä paikka.
Mulla sama, tosin kurkkukipu oli vain lievää. Keuhkokuumeeksi lääkärin mielestä menossa. Yöllä ei saanut nukuttua vaan vuorokausi valvoessa kun tuntui monesti, että lääkityksestä huolimatta ei saanut happea ja yskin verta ja muutaman kerran mietin, että soitankin 112 vai lähdenkö päivystykseen. Pari viikkoa jo sairastanut. No astma on pohjalla, joten toivottavasti tämä olin "vain" infuenssa tosin ei sitä testattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla korona, koska on hengenahdistus. Näin minulle neuvottiin kun soitin terveyskeskukseen.
Lääkäriin heti. Tsemppiä.
Ei Suomessa ole kuin yksi vahvistettu koronatapaus. Onko ap ninjaillut itsensä sinne eristettyyn tilaan Rovaniemen sairaalassa?
Niin? Ap:n tila on vielä vahvistamatta. Luet siitä huomenna ip-lehdestä.
Thl.lle ei ole vielä välähtänyt, että 2019 n.CoV
tarttuu _ihmisestä ihmiseen_.
Siksi pölhölässä nimeltä Suomi testataan vain Kiinassa olleet.
Tämän seurauksena muut toopet luulee että tautia esiintyy vain Levillä.
En ihmettele että Suomi ei enää pärjää kv-älykkyysvertailuissa. En yhtään.
Thl.n ohje tartunnan välttämiseksi: yski hihaan
🙄
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, tosin kurkkukipu oli vain lievää. Keuhkokuumeeksi lääkärin mielestä menossa. Yöllä ei saanut nukuttua vaan vuorokausi valvoessa kun tuntui monesti, että lääkityksestä huolimatta ei saanut happea ja yskin verta ja muutaman kerran mietin, että soitankin 112 vai lähdenkö päivystykseen. Pari viikkoa jo sairastanut. No astma on pohjalla, joten toivottavasti tämä olin "vain" infuenssa tosin ei sitä testattu.
Yskit verta ja vain mietit, että lähdetkö päivystykseen???? WTF?!?!?
Pitää ensin soittaa, että osaavat varautua.