Mikä se voi olla jos 38.5 kuumetta, yskä ja ei saa kunnolla happea? Hirveä kurkku- ja lihassärky
Kommentit (44)
Korona. Nyt yhteys 112:een ja THL:ään ja koko talo karanteeniin kahdeksi viikoksi!
"Kun hengenahdistus alkaa äkillisesti uutena oireena, pitää hakeutua heti hoitoon."
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Heti on Terveyskirjaston boldaama.
Happi loppuu ja pierettää? A-pu-va!
Onko ylähengitystieoireita? Eli nuhaa. Jos ei niin voisi epäillä nCov eli koronaa. Siinä on raportoitu oireiksi kuiva yskä, kuume, lihaskivut, väsymys, myös pahoinvointia on ilmennyt.
Dr. John Campbell (englantilainen lääkäri) :
Toki tuossa on vain yhden sairastuneen oireet aikajanassa, mutta hänellä alkoi ensin kuiva yskä ja sitten vasta kuume.. myöhemmin tuli keuhkokuume, joka on vaarana Coronassa
Kaverilla oli suunnilleen samoilla oireilla A influenssa epäilys, mutta testiä ei tehty. Kuume sillä oli vielä korkeampi.
Meillä on tuota kuumetta ja kuivaa yskää ja kurkkukipua koko perheellä. Esikoinen jo toista viikkoa poissa koulusta. Sitkeä pöpö se ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
"Kun hengenahdistus alkaa äkillisesti uutena oireena, pitää hakeutua heti hoitoon."
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Heti on Terveyskirjaston boldaama.
Just. Sain pari vuotta sitten kauhean hengenahdistuskohtauksen, jollaista en ollut ikinä kokenut ja luulin että se on menoa nyt, mutta selvästikin jäin eloon kun tätä kirjoitan. Soitin silloin päivystykseen ja sieltä kerrottiin, että kuulostaa joltain virusjutulta, kattele tilannetta, paranemisiin moi.
Vierailija kirjoitti:
Korona tai hullun lehmän-tauti
Voi se olla myös ebola tai keuhkorutto.
Voi olla korona, koska on hengenahdistus. Näin minulle neuvottiin kun soitin terveyskeskukseen.
Lääkäriin heti. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla korona, koska on hengenahdistus. Näin minulle neuvottiin kun soitin terveyskeskukseen.
Lääkäriin heti. Tsemppiä.
Ei Suomessa ole kuin yksi vahvistettu koronatapaus. Onko ap ninjaillut itsensä sinne eristettyyn tilaan Rovaniemen sairaalassa?
Voi se korona olla myös Suomessa. Kuten onkin.
Tää on luulotautisille luotu provo. Kerro vielä että oot just tullut Aasiasta.
Mulla oli juuri tätä uuden vuoden tienoilla, ehkä olin sitten Suomen eka koronatapaus. Ei ollut kovin tarttuvaa kun muut perheenjäsenet ei sairastuneet.
Influenssa, keuhkokuume