Vegaaniruokavalio taitaa olla ainoa
jolla suositaan lisäainekorvikkeita ja kehdataan vielä hehkuttaa sen terveellisyydellä.
Kommentit (188)
Vegaanisissa valmisruoissa taitaa olla enemmän lisäaineita kuin tavallisissa, sekasyöjien eineksissä.
Vierailija kirjoitti:
On paljon vegaaneja, jotka eivät käytä lisäainekorvikkeita. Yleensä nämä lisäaine-vegaani vasta opettelevat löytämään sopivia ruoka-aineita.
Ethän oikeasti usko noin?
Jostain syystä ap hokee taitaa olla.
Onhan vegaanit muutenkin vieraantuneet luonnosta kuin ruokavalion suhteen.
Toivottavasti kaikki vegaanit käyttävät lisäaineina ainakin B12- ja D3-vitamiinia sekä DHA-lisää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki vegaanit käyttävät lisäaineina ainakin B12- ja D3-vitamiinia sekä DHA-lisää.
Olen ollut vegaani 16 vuotta ja B12 lisää käytän, en mitään muuta. Ikää on 45, olen hoikka ja hyvin voiva, en edes flunssaa ole sairastanut vegaanivuosinani. Harrastan kuntosalia 3 kertaa viikossa ja koiraa ulkoilutan 1-2 tuntia päivässä, hyvin jaksaa nämäkin.
Ja mä kyllä käytän niitä korvikkeita enkä vältä lisäaineita. Ihan hömpötystä minusta koko tutkittujen lisäaineiden kammo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vegaani 16 vuotta ja B12 lisää käytän, en mitään muuta. Ikää on 45, olen hoikka ja hyvin voiva, en edes flunssaa ole sairastanut vegaanivuosinani. Harrastan kuntosalia 3 kertaa viikossa ja koiraa ulkoilutan 1-2 tuntia päivässä, hyvin jaksaa nämäkin.
Ja mä kyllä käytän niitä korvikkeita enkä vältä lisäaineita. Ihan hömpötystä minusta koko tutkittujen lisäaineiden kammo.
Ei varmaan vegaanien mielestä olekaan, hehän eivät muutenkaan välitä ruuan ravintopitoisuudesta.
Perustelkaa nyt ihmeessä väitteenne. oma kokemukseni on aika päinvastainen. Ihmetyttää kuinka moni kuvittelee että vaikka se marinoitu broileri pujahtaa pakettiin itsekseen, teurastettuna ja palasina ja käsiteltynä ja maustettuna. Siinähän sitä prosessointia on kyllikseen. Esim nyhtökaurassa on alle 10 eri ainesosaa, kaikki ihan tavallisia aineita. Tuotteen muoto on tehty helppokäyttöiseksi. Ei kannata uskoa jotain pappalehtiä kuten Maaseudun tulevaisuus, vaan ottaa selvää ihan itse :) Kaikissa ruokavalioissa voi syödä terveellisesti ja epäterveellisesti, käyttää paljon tuoreita tai paljon valmisteita.
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa nyt ihmeessä väitteenne. oma kokemukseni on aika päinvastainen. Ihmetyttää kuinka moni kuvittelee että vaikka se marinoitu broileri pujahtaa pakettiin itsekseen, teurastettuna ja palasina ja käsiteltynä ja maustettuna. Siinähän sitä prosessointia on kyllikseen. Esim nyhtökaurassa on alle 10 eri ainesosaa, kaikki ihan tavallisia aineita. Tuotteen muoto on tehty helppokäyttöiseksi. Ei kannata uskoa jotain pappalehtiä kuten Maaseudun tulevaisuus, vaan ottaa selvää ihan itse :) Kaikissa ruokavalioissa voi syödä terveellisesti ja epäterveellisesti, käyttää paljon tuoreita tai paljon valmisteita.
Sä vertaat kahta huonoa keskenään. Onko sulla mitään tajua hyvästä ravinnosta?
Vierailija kirjoitti:
On paljon vegaaneja, jotka eivät käytä lisäainekorvikkeita. Yleensä nämä lisäaine-vegaani vasta opettelevat löytämään sopivia ruoka-aineita.
Pärjääkö ne kotimaisella ruoalla vai pitääkö tuoda merten takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi suurin osa merten takaa tuodusta soijasta menee ravinnoksi karjalle. Muutenkin elintarvikkeiden rahtiliikenne on hyvin pieni päästöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi suurin osa merten takaa tuodusta soijasta menee ravinnoksi karjalle. Muutenkin elintarvikkeiden rahtiliikenne on hyvin pieni päästöistä.
Nyt ei ollutkaan kyse karjasta. Sitäpaitsi, tietääkseni suomessa soijaa käytetään rehussa vähän verrattuna muuhun maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim. lihassa on VAIN YKSI ainesosa. Ja on helppokäyttöistä.
Mitä ihmettä on lisäainekorvikkeet?
Miksi lisäaineita pitäisi korvata? 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. lihassa on VAIN YKSI ainesosa. Ja on helppokäyttöistä.
Aivan. Kuka käyttää marinoinnilla peitettyä vanhaa lihaa?
Lehmältä nirri veks, riippumaan ja sitten file pannulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä on lisäainekorvikkeet?
Ne on niitä, mitä vegaanit syö ruuan sijasta.
Millä perusteella lisäaineet tekevät ruoasta epäterveellistä? Olettaen siis että lisäaine on sallittu ja sitä on sallitussa määrin.