Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaaniruokavalio taitaa olla ainoa

Vierailija
05.02.2020 |

jolla suositaan lisäainekorvikkeita ja kehdataan vielä hehkuttaa sen terveellisyydellä.

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon vegaaneja, jotka eivät käytä lisäainekorvikkeita. Yleensä nämä lisäaine-vegaani vasta opettelevat löytämään sopivia ruoka-aineita.

Miten syödään vegaanisesti ilman lisäainekorvikkeita? Esim. ”maitotuotteet”. Hirveä ritirimpsu kaiken maailman lisäaineita.

Plant based dietissä ei käytetä vegaanisia maidon korvikkeita eikä muitakaan teollisia tuotteita. Maidon voi tehdä itse muutenkin tehosekoittimessa kaurahiutaleista, tai vaikkapa manteleista tai hampunsiemenistä. Jogurtit voi hapattaa itse ilman lisäaineita.

Kaikissa vegemaidoissa ei ole lisäaineita.

Oatly kaurajuoma: Kaurapohja (vesi, kaura 10%), merisuola/ Vatten, havre 10%, havssalt

Kyllä sitä paitsi maitotuotteissakin on lisäaineita: tuorejuusto:Pastöroitu rasvaton maito ja kerma, vesi, ruohosipuli (3,0 %), sipuli (1,5 %), suola, sakeuttamisaineet (E410, E440), persilja (0,5 %), tilli (0,2 %), aromi ja hapate

maitovanukas:87% maito, sokeri, muunnettu tärkkelys, vähärasvainen kaakaojauhe (0,6%), sakeuttamisaine (karrageeni), aromi, suola, väri (karotenoidit), stabilointiaine (natriumkarbonaatti)

Katsopa huvikseen ens kerralla kun olet kaupassa  lihaanituotteiden valmistusaine sisällöt, saatat yllättyä.

En puutu muuhun, mutta katsohan oatlyn kaurajuoman sisältö uudestaan. Siinä kyllä on muutakin kuin mainitsemasi.

Vierailija
182/188 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon vegaaneja, jotka eivät käytä lisäainekorvikkeita. Yleensä nämä lisäaine-vegaani vasta opettelevat löytämään sopivia ruoka-aineita.

Miten syödään vegaanisesti ilman lisäainekorvikkeita? Esim. ”maitotuotteet”. Hirveä ritirimpsu kaiken maailman lisäaineita.

Tämä kerrottiin ihan äsken, mutta toistetaan taas. Vihannekset, palkokasvit (pavut, herneet, linssit), pähkinät, siemenet, viljat ja hedelmät.

Nimenomaan vegaaneille ei ole ollut edes tarjolla mitään lisä-aineellisia tuotteita, vaan kaikki on pitänyt valmistaa itse perus raaka-aineista. Nyt kun muutaman vuoden on ollut erilaisia valmistuotteita tarjolla vegaanisina, niin jotkut kuvittelee vegaaniruokavalion perustuvan sellaisiin.

Niinhän se perustuukin. Miksi sinä kuvittelet muuta?

En kuvittele, kun ihan tiedän, mihin mun oma ruokavalio perustuu. Miksi sä kuvittelet muuta, vaikka tuossa just lueteltiin noi vegaaniruokavalion perusainekset?

Väität, että ihmisten ruokavalio on perustunut tuotteisiin, joita ei edes ole ollut olemassa? Mikä mahtaa olla logiikkasi tässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plant based dietissä ei käytetä vegaanisia maidon korvikkeita eikä muitakaan teollisia tuotteita. Maidon voi tehdä itse muutenkin tehosekoittimessa kaurahiutaleista, tai vaikkapa manteleista tai hampunsiemenistä. Jogurtit voi hapattaa itse ilman lisäaineita.

Oatly kaurajuoma: Kaurapohja (vesi, kaura 10%), merisuola/ Vatten, havre 10%, havssalt

Kyllä sitä paitsi maitotuotteissakin on lisäaineita: tuorejuusto:Pastöroitu rasvaton maito ja kerma, vesi, ruohosipuli (3,0 %), sipuli (1,5 %), suola, sakeuttamisaineet (E410, E440), persilja (0,5 %), tilli (0,2 %), aromi ja hapate

maitovanukas:87% maito, sokeri, muunnettu tärkkelys, vähärasvainen kaakaojauhe (0,6%), sakeuttamisaine (karrageeni), aromi, suola, väri (karotenoidit), stabilointiaine (natriumkarbonaatti)

Katsopa huvikseen ens kerralla kun olet kaupassa  lihaanituotteiden valmistusaine sisällöt, saatat yllättyä.

En puutu muuhun, mutta katsohan oatlyn kaurajuoman sisältö uudestaan. Siinä kyllä on muutakin kuin mainitsemasi.

Oatlylla on vaikka kuinka monta eri kaurajuomaa. Monissa on lisättynä kalsiumia, d-vitamiinia ja B 12-vitamiinia, tuossa luomuversiossa ei.

Vierailija
184/188 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään syö lajitovereita eli ihmisiä. .Mutta eläimiä syön ilolla.

Myös kasveihin jotkut kiintyvät eivätkä pysty niitä tappamaan. Esimerkiksi puu on luonteeltaan kuin kaura tai tulppaani eli on juuret ja latvus ja tietty elinkaari. Jotkut kiintyy puuhun mutta kaura tai tulppaani tapetaan armotta.

Aika monet ihmiset ovat tappaneet toisia ihmisiäkin ihmiskunnan historiassa , minä en ainakaan vielä..

Vierailija
185/188 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kerrottiin ihan äsken, mutta toistetaan taas. Vihannekset, palkokasvit (pavut, herneet, linssit), pähkinät, siemenet, viljat ja hedelmät.

Nimenomaan vegaaneille ei ole ollut edes tarjolla mitään lisä-aineellisia tuotteita, vaan kaikki on pitänyt valmistaa itse perus raaka-aineista. Nyt kun muutaman vuoden on ollut erilaisia valmistuotteita tarjolla vegaanisina, niin jotkut kuvittelee vegaaniruokavalion perustuvan sellaisiin.

En kuvittele, kun ihan tiedän, mihin mun oma ruokavalio perustuu. Miksi sä kuvittelet muuta, vaikka tuossa just lueteltiin noi vegaaniruokavalion perusainekset?

Väität, että ihmisten ruokavalio on perustunut tuotteisiin, joita ei edes ole ollut olemassa? Mikä mahtaa olla logiikkasi tässä?

En suinkaan väitä, että ihmisen ruokavalio perustuu korvikkeisiin. Puhuinkin vegaaneista.

Vierailija
186/188 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muotia olla vegaani,gluteeniton tai jotain siltä väliltä.Kunhan vaan omanapa on aina huomion keskellä

Vierailija
187/188 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suinkaan väitä, että ihmisen ruokavalio perustuu korvikkeisiin. Puhuinkin vegaaneista.

Hohhoijaa, onpas kekseliään hauskaa.

No, jos sinusta kasvikset, viljat, pähkinät jne. on jotain ruuan korvikkeita, niin mikäpä siinä.

Vierailija
188/188 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on lihaanituote?

Sisältää eläinkunnantuotteita.

Vegaani: valitsee ruokavalion tai elämäntavan joka ei sisällä eläinperäisiä tuotteita

Lihaani: valitsee ruokavalion ja elämäntavan joka sisältää eläinperäisiä tuotteita