Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko muut ostettua oikean sävyisen meikkivoiteen?

Vierailija
05.02.2020 |

Alan tosissani hermostua. Mulla on vaalea iho joka keltaiseen taittava. Joka kerta kun pyydän apua niin minulle myydään neutraali tai punaiseen taittava meikkivoide. Olen mac nc20. Nyt myytiin Maybelline classic ivory 120 joka liian vaalea/tuhkainen iholla. Ja 20€ kankkulan kaivoon.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis kuiva iho ja keltapohjainen. Tälläisen meikkivoiteen pyysin.

Osaisiko joku suositella tiettyä tuotetta. Kosteuttava ja puolipeittävä/peittävä meikkivoide vaalealle keltaiselle iholle.

Ap

Ordinaryn meikkivoiteissa löytyy jokaisesta sävystä keltapohjainen, punapohjainen ja neutraali versio, ja hintakin on alle kympin, suosittelen!

Onko voimakkaasti hajustettu?

Vierailija
42/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis kuiva iho ja keltapohjainen. Tälläisen meikkivoiteen pyysin.

Osaisiko joku suositella tiettyä tuotetta. Kosteuttava ja puolipeittävä/peittävä meikkivoide vaalealle keltaiselle iholle.

Ap

The ordinary

Coverage foundation 1.2Y

Ole hyvä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää käytä meikkivoidetta, juurikin siksi, että aina joko väri tai koostumus oli väärä. Ihossa paljon aknearpea ja epätasaisuutta, käytän vain peiteainetta näpyille ja puuteria. Iho näyttää luonnolliselta ja paremmalta ja meikki pysyy siistimpänä pitkään. Suosittelen sinullekin.

Vierailija
44/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon todennu että ite valitsemalla pääsee parhaaseen lopputulokseen, koska sitten naama on sen värinen minkä haluaa. Itsellä on super vaalea iho, keltapohjainen ja kuiva ja wet n'wildin photo focus soft ivory on ollut paras meikkivoide ikinä. Ei tosin sovi tuoksuyliherkälle.

Vierailija
45/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin salkkareissa Nora Rinteellä on tosi huono meikkivoide, keltainen ja näkee oikein kuinka se lepää ihon päällä eikä sointu oman ihon väriin ollenkaan.

Vierailija
46/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te saatte hahmotettua ihonne pohjasävyn? Mä en jotenkin osaa, ja kun iho on vielä aika kirjava, on couperosaa ja rasvoittuvan ihon pientä epäpuhtautta ja sävyeroja, tuntuu tosi hankalalta. En jotenkin edes osaa nähdä, onko meikkivoide mulle sopivaa sävyä vai ei.

Onhan se vaikeaa, mutta selvitä eka mikä "vuodenaika" olet. Se voi auttaa. Mieti sen jälkeen, mitkä värit ns. sopivat eli ovatko kylmiä vai lämpimiä sävyjä (esim. kylmä vai lämmin sininen, kylmä vai lämmin vihreä) mikä ehdottomasti ei sovi. Etsi pusero jota vasten kasvojesi ihon virheet jää huomaamatta ja vastaavasti pusero joka saa kasvot näyttämään harmaimmalta/väsyneimmältä. Niitä vertaat, mihin kallistut. Toki voit olla neutraali.

Mutta mitä tulee meikkivoiteeseen, on parempi että se sopii vaikka muuhun vartaloon kuin kasvoihisi koska jos laitat kasvojesi mukaan meikkivoiteen, se erottuu entistä paremmin. Useimmat naiset kuulemma punottavat kasvoistaan luonnostaan (liittyy hormoneihin) ja siksi kasvoja voi luulla kylmäsävyisiksi. Mutta mitä sävyä esim sun niska on?

Voit verrata itseäsi myös ystäviisi. Kumpi on punaisempi? Onko toisen suonet selkeästi siniset/violetit ja toisen vihertävän siniset tai jopa vihreät? Minkä väriset sun silmänaluset on, kun olet valvonut? Voit kysyä vaikka kaverilta.

Mulla kesti kauan tajuta että olen erittäin vaalea neutraali, joka on enempi lämpimän puolella. Tajusin tämän kun katsoin vatsani sävyä (siellä ihonsävy tasaisin, tosin kuin reisissä). Meikkivoidetta vaikea löytää. Pinkit näyttää aina liian tummilta, mutta liian keltainenkaan ei ole hyvä. Mielummin liian keltainen kuin liian punainen.

Keltapohjaisilla punapohjaiset sävyt näyttää kuulemma helposti "mutaisilta"?

Toki jos mikään näytä hyvältä, voit olla esim. oliivi. Oliivi on kylmäpohjainen, mutta näyttää hiukan keltaiselta/lämpimältä.

Vierailija
47/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittelen eri värejä ja eri merkkejä myös - voi myös sekoittaa kosteusvoidetta sekaan, niin tulee kyvyempää.

Tuunaamalla oma sävy - ostaa hyvin vaaleaa meikkivoidetta, jolla lantraa tummempia.

Vierailija
48/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenella on keltapohjaiselle suomalaiselle hyviä sävyjä, niihin voi sekoittaa jotain muita merkkejä myös.  

Vierailija
49/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vaalea ja helposti punoittava ja kuiva iho, aina jos myyjä saa valita, niin minulle myydään kalmankalpea tai punakka sävy.

On tullut kokeiltua kaikenlaista. Paras on ollut ja mikä nykyään on käytössä, on Lancomen Teint Miracle ja sävy 01. Aluksi näyttää turhan keltaiselta ja vähän pakkelimaiselta, mutta kun rajat häivyttää hyvin (levitän sormin) ja sipaisee isolla puuterisiveltimellä aavistuksen läpikuultavaa irtopuuteria niin avot. Kesällä käytössä lämpimämpi irtopuuterisävy, joka riittää muuttamaan sävyä tarpeeksi.

Marketista Maybellinen Dream Satin Liquid on ollut paras, sävy 10 creamy ivory.

Vierailija
50/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein löydä, enkä viitsi enempää enää etsiä kun se on niin vaikeaa. Minulla on kalpea oliivipohjainen ihonsävy. Meikkivoiteista neutraalit ovat yleensä beigejä, kun mä tarvitsisin, no, vihreän.

Käytän sävytettyä tai väritöntä puuteria, lähinnä koska ihoni on rasvainen. Muuten olen alkanut ajatella että kasvojen iho saa olla sellainen kuin se on, ei tarvitse olla "virheetön", ei kropankaan iho ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi