Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko muut ostettua oikean sävyisen meikkivoiteen?

Vierailija
05.02.2020 |

Alan tosissani hermostua. Mulla on vaalea iho joka keltaiseen taittava. Joka kerta kun pyydän apua niin minulle myydään neutraali tai punaiseen taittava meikkivoide. Olen mac nc20. Nyt myytiin Maybelline classic ivory 120 joka liian vaalea/tuhkainen iholla. Ja 20€ kankkulan kaivoon.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis kuiva iho ja keltapohjainen. Tälläisen meikkivoiteen pyysin.

Osaisiko joku suositella tiettyä tuotetta. Kosteuttava ja puolipeittävä/peittävä meikkivoide vaalealle keltaiselle iholle.

Ap

Mua kiinnostaa kanssa. Ihan samnsävyinen kuin kuvailemasi iho. Oon nelikymppinen ja kyllästynyt pinkkeihin meikkeihin.

Vierailija
22/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taisi kehua aiemmin Smashboxia, sitä saa Kicksistä. Studio skin 15 hour wear hydrating foundationista saa jos jonkinlaista komboa. Voin suositella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maybellinen Fit Me sarjassa on käsittämättömän hyvä sävyvalikoima ja hyvä hintalaatu (n.8e).

Itse sekoittelen sävyjä keskenään. Varmasti löydät sopivan.

Vierailija
24/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä löytänyt sopivaa sävyä. Vuosia yritin.

Suurin ongelma on kai kasvojen ja kaulan värierossa. Ihoni on vaalea, mutta muu keho on paljon naamaa vaaleampi. Aina käsketään katsoa oikea sävy kaulasta, mutta näyttää kasvojen ihossa tyhmältä, jos laitan liian vaaleaa meikkivoidetta. Jostain syystä tosi vaaleat meikkivoiteet usein näyttää kuivilta ja "lohkeilevilta", vaikka saman merkin tummemmat sävyt ei.

Naaman mukainen sävy taas saa koko naaman näyttämään liian tummalta, vielä pahemmin kuin ilman meikkivoidetta, jolloin naaman luontainen kirjavuus auttaa.

Tekoruskettavaa voidetta kokeilin joskus naaman alapuolelle, mutta se haisi hirveältä ja sävy oli epäluonnollisen kellertävä.

Lisäksi vielä rasvaisuusongelma, jonka takia meikkivoide ei kestä. Ja paksu iho jota ei ole varaa saada yhtään paksumman näköiseksi.

En nykyään meikkaa, liikaa vaivaa.

Vierailija
25/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä, ja siksipä en koskaan meikkivoidetta käytä, vaan jotain peitevoidetta ja puuteria.

Minulla on todella kalpea oliivinsävyinen iho ja akne.

Kaikki ihomeikit tapaavat olla vääränsävyisiä, vaikka löytyisi tarpeeksi vaalea, se on sitten liian kirkas tai punertava tai kellertävä.

Yksi vaihtoehto on sekoittaa oma sävy eri meikkivoiteista tai mineraalimeikeistä. Joudun lähes aina tuunaamaan, koska joko koostumus tai sävy on vähän pieleen.

Body Shopista voi ostaa Shade adjusting drops, niitä on kahta väriä, darkening ja lightening, joilla voi pelastaa väärän sävyisiä ostoksia. Aine on todella riittoisaa, sitä annostellaan pullossa olevalla pipetillä. Puoli tippaa riittää minulla muuttamaan liian vaalean voiteen oikean sävyiseksi. Kesällä jätän meikkivoiteen pois ja lisään kosteusvoiteeseen tipan tuota darkeningia, ja saan kasvoille kevyesti päivettyneen värin.

Vierailija
26/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissähän on se joku sivusto, johon pystyy syöttämään käyttämänsä meikkivoiteen sävyn ja etsii sitten vastaavat sävyt toisilta merkeiltä.

Vierailija
27/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissähän on se joku sivusto, johon pystyy syöttämään käyttämänsä meikkivoiteen sävyn ja etsii sitten vastaavat sävyt toisilta merkeiltä.

findation.com

Vierailija
28/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka voiteesta voi muuttaa tummuusastetta jollain siihen tarkoitetulla lisävoiteella, ei se auta jos sävykin on väärä.

Tilasin joskus sellaisen vesivärien näköisen meikkipaletin, jota voi käyttää mm. meikkivoiteeseen sävyn korjaamiseen. Imagic nimeltään, Tubessa on videoita. En ole katsonut myydäänkö vielä.

Vierailija
29/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte hahmotettua ihonne pohjasävyn? Mä en jotenkin osaa, ja kun iho on vielä aika kirjava, on couperosaa ja rasvoittuvan ihon pientä epäpuhtautta ja sävyeroja, tuntuu tosi hankalalta. En jotenkin edes osaa nähdä, onko meikkivoide mulle sopivaa sävyä vai ei.

Vierailija
30/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te saatte hahmotettua ihonne pohjasävyn? Mä en jotenkin osaa, ja kun iho on vielä aika kirjava, on couperosaa ja rasvoittuvan ihon pientä epäpuhtautta ja sävyeroja, tuntuu tosi hankalalta. En jotenkin edes osaa nähdä, onko meikkivoide mulle sopivaa sävyä vai ei.

Mac myyjä osasi katsoa pohjasävyn. Kävin myös värianalyysissä.

Ap

Vierailija
31/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oon huomannut että meikkimyyjät Suomessa ei osaa tehtäviään. Mulle myyty mm. Kylmänsävyisiä huulipunia ja poskipunia vaikka olen lämminsävyinen. Myös ruskeaa huulipunaa vaikka se ei sovi.

Ap

Vierailija
32/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vain yksi meikkivoide, minkä sävy oli oikea ja nyt sekin on lopetettu. Mulla on hirveän näköinen iho ilman meikkiä. En millään löydä uutta hyvää väriä.

Vierailija
33/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele kavereilta tietävätkö hyvää kosmetiikkamyyjää. Esim. Emotionissa kosmetologi kokeilee sävyä ihollesi ja auttaa valitsemaan. Itse löysin näin parhaan meikkivoiteen.

Vierailija
34/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, ja vaalea oliivi iho. Suomesta en ole löytänyt kuin näitä punertavia, ja niitä muka ammattilaisetkin myyvät minulle. Riikasta löysin paikallista halpismerkkiä peruskemikaliosta parilla eurolla.

Vierailija
35/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni erittäin super vaalea, ohut, punakka, epätasainen ja pisamia ja joskus näppylöitä ja ohuita ryppyjä. Ei millään tahdo löytyä meikkivoidetta joka ei ihosta ikävästi paistaisi tai että imeytyisi ihoon vaan aina jää jotenkin imeytymättä ja kökösti siihen ihon päälle kuin kelmuksi.

Vierailija
36/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sä tiedät Macilta sävysi niin mikset osta sitä?

Itsekin näytän Macia, NC15 taisi olla koodini. Myyjän avulla sain sopivan, muista merkeistä en ole itselleni sopivaa löytänyt (enkä enää tuon löydettyäni etsinytkään).

Vierailija
37/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis kuiva iho ja keltapohjainen. Tälläisen meikkivoiteen pyysin.

Osaisiko joku suositella tiettyä tuotetta. Kosteuttava ja puolipeittävä/peittävä meikkivoide vaalealle keltaiselle iholle.

Ap

Ordinaryn meikkivoiteissa löytyy jokaisesta sävystä keltapohjainen, punapohjainen ja neutraali versio, ja hintakin on alle kympin, suosittelen!

Vierailija
38/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillu japanilaisia merkkejä? Itse en vielä, käytän niin harvoin meikkejä nykyisin ja en haluaisi tilata netistä kun ei ole sävystä varma.

Mulla on sama ongelma. Sen lisäksi ei sais olla hajusteita eikä akneihoa provosoiva.

Ymmärsin että esim. Idun minerals vois olla sellanen merkki, jolla on myös erittäin vaalealle lämminpohjaiselle meikkivoiteita.

Kai muuten tiedät että Macilla menee nurinpäin ne lämmin/kylmä-sanat? Päinvastoin kuin muissa merkeissä.

Kannattaa myös pohtia onko oma sävy varmasti se vaalein.. senhän tulis olla luonnollinen kaulaan eikä kasvoihin verrattuna. Joskus se lopputulos voi yllättää. Mulla ainakin kasvot yllättävän kalpeat. Ei olleet ennen.

Vierailija
39/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan läpikuultavia mineraalimeikkejä joissa tummuus ei ole ihan niin nöpönuukaa. Sen sijaan sävyn pitää olla oikea. Tiedän olevani värianalyysissä talvi eli kylmän sävyinen. Ostan sitten cool nimettyjä sävyjä. Ja kun just oikea löytyy sitä käytetään niin kauan kuin sitä myydään. Nyt mun vakituote ja täydellinen väri on apteekista saatavan Idun mineralsin sävy Ingrid, jonka on kuvattu olevan ”cool medium” eli keskitumma kylmä beige.

Vierailija
40/50 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Mulla on sama ongelma ja minulle sopii ainoastaan korealainen Misshan BB-voide No. 13. Koreassa ja ylipäätään Kaakkois-Aasiassa ihanteena on olla niin kalpea ja vaalea kuin mahdollista, joten Misshan BB-voide sopii ainakin minun kummitusskandinaavi-iholleni :D On myös hellävarainen, ei tuki ikohuokosia eikä kuivata, kuten kaikki tähän mennessä testaamani meikkivoiteet, vaikka olisi miten paksu kerros rasvaa alla tai vaikka olisi vain 4h meikki naamassa, niin jo on finnejä joka paikassa.

https://www.ebay.com/itm/Missha-M-Perfect-Cover-BB-Cream-No-13-Bright-B…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi