Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäjämieheni EI voi olla perhevapailla kuukausitolkulla

Vierailija
05.02.2020 |

Siis mikä tämä perhevapaauudistus oikein on, eipä ainakaan mietitä esimerkiksi yrittäjäperheitä. Lapsi syntyy kesäkuussa ja kuulin että tämä uudistus astuisi voimaan 2021. Koskeeko siis meitä vai vasta -21 syntyviä?

Kommentit (805)

Vierailija
1/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkinhan nuo Ruotsissakin pärjää.

Vierailija
2/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mies vain jättää ne kuukaudet pitämättä ja siirtää sinulle sen osan, jonka voi siirtää. Mikä tässä on ongelma? Eikö muiden miehet saisi pitää vapaata koska sinun mies ei pidä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta ei saa puhua koska ihmiset ei halua perhevapaauudistusta mutta palstan moderaattorit on erimieltä ja he haluavat uudistuksen joten tämä ketju menee poistoon kohta.

Vierailija
4/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla perhevapaauudistus huonontaa ap:n asemaa nykyiseen verrattuna? Hän saa pitää saman verran vapaita kuin ennenkin eikä isän tartte pitää yhtään vapaata, jos ei halua.

Vierailija
5/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten mies vain jättää ne kuukaudet pitämättä ja siirtää sinulle sen osan, jonka voi siirtää. Mikä tässä on ongelma? Eikö muiden miehet saisi pitää vapaata koska sinun mies ei pidä? 

Miksi siihen pitää ne kiintiöt saada? Eikö olisi parasta että perheet itse päättää kuinka he vapaat käyttää?

Nykyäänkin miehet voi pitää niitä vapaita ihan yhtälailla kuin naisetkin, joten miksi tämä vapaus poistuu perheiltä?

Vierailija
6/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistus on susi juurikin mm yrittäjien kannalta.

T yrittäjä

Vierailija
7/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oikeasti tulee tasaamaan perhevapaita ja parantaa naisten asemaa työelämässä, kun isätkin pitää vapaita. Näin se on toiminut Ruotsissakin. Ymmärrettävää toki että muutosvaihe kirvelee kun on ajatellut tekevänsä jotenkin toisin. Mutta pitemmän päälle tämä on hyvä.

Vierailija
8/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi olla niin että perheet saavat itse valita miten käyttävät vapaat ja kiintiöt pois kokonaan.

Vierailija
9/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että ”rahakkaat vapaat ” pitenevät, mutta siitä ei pääse hyötymään esimerkiksi jos mies on yrittäjä eikä voi vapaalle jäädä. Rahallisesti palkitaan siis siitä, että isä jää kotiin.

Vierailija
10/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siihen pitää ne kiintiöt saada? Eikö olisi parasta että perheet itse päättää kuinka he vapaat käyttää?

Nykyäänkin miehet voi pitää niitä vapaita ihan yhtälailla kuin naisetkin, joten miksi tämä vapaus poistuu perheiltä?

Mikä vapaus poistuu kun vapaata tulee lisää? Nainen voi pitää yhtä pitkän ansiosidonnaisen kauden kuin ennenkin kun taas isä voi pitää aiempaa pidemmän. Miten entinen voi silloin olla kenenkään mielestä parempi?

Vierailija
11/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla perhevapaauudistus huonontaa ap:n asemaa nykyiseen verrattuna? Hän saa pitää saman verran vapaita kuin ennenkin eikä isän tartte pitää yhtään vapaata, jos ei halua.

Se laittaa lapsiperheet eriarvoiseen asemaan.

Vierailija
12/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oikeasti tulee tasaamaan perhevapaita ja parantaa naisten asemaa työelämässä, kun isätkin pitää vapaita. Näin se on toiminut Ruotsissakin. Ymmärrettävää toki että muutosvaihe kirvelee kun on ajatellut tekevänsä jotenkin toisin. Mutta pitemmän päälle tämä on hyvä.

Ei tule. Aivan perseestä tuo on naisyrittäjillekin.

Meillä mies piti perhevapaat juurikin koska minä olen yrittäjä.

Vierailija
13/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että ”rahakkaat vapaat ” pitenevät, mutta siitä ei pääse hyötymään esimerkiksi jos mies on yrittäjä eikä voi vapaalle jäädä. Rahallisesti palkitaan siis siitä, että isä jää kotiin.

Oletko kuullut ikinä naisyrittäjistä?  Miten he saavat lapsia jos ei yhtään voi olla vapaalla?

Vierailija
14/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se toimi. Perheet päättää aina että isompi palkkainen on töissä -> naisten palkat on huonompia -> naisilla enemmän katkoja työelämässä -> naisten palkka pysyy huonompana maailman tappiin.

Vierailija
15/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni on yrittäjä, tosin sen verran menestyvä sellainen, että piti molempien lasten kohdalla yli vuoden hoitovapaata. Nykyään tekee lyhennettyä viikkoa. Eivät kaikki yrittäjät ole yksinyrittäjiä, firmoissa voi olla muitakin työntekijöitä, jopa muita omistajia. Ja onhan yrittäjänaisiakin olemassa, jotka pitävät perhevapaat. Mutta kun miehet on niiiin erilaisia.

Vierailija
16/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Aivan perseestä tuo on naisyrittäjillekin.

Meillä mies piti perhevapaat juurikin koska minä olen yrittäjä.

Miten sinun asemasi heikkenee sillä, että mies saa pitää aiempaa enemmän ansiosidonnaisia vapaita?? Luulisi että olisit tyytyväinen, jos kerran mies teillä pitää perhevapaat.

Vierailija
17/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yrittäjämies on perhevapailla (oikeasti töissä, mutta ei nosta palkkaa ko. ajalta) ja minä olen työttömänä. Kansantalous ei tästä lähde nousuun, mutta ei minulla ole sydäntä laittaa 6 kk 18 pv ikäistä hoitoon.

Vierailija
18/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut ikinä naisyrittäjistä?  Miten he saavat lapsia jos ei yhtään voi olla vapaalla?

No heilläkin juurikin se normityössä oleva mies pitää niitä vapaita.

T naisyrittäjä

Vierailija
19/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ihmisiä ärsyttä se kun tässä pyritään saamaa miehiä kotiin, tämän ei pitäisi olla tarkoitus vaan tässä uudistuksessa pitäisi olla tärkeintä se että perheiden,vanhempien ja lasten hyvinvointi paranisi.

En näe että miehiä pakottamalla tai painostamalla kotiin parantaa kenenkään hyvinvointia.

Parasta kaikkien kannalta olisi se jos vapaissa ei olisi mitään kiintiöitä eli 1+7+7 muuttuisi siten että perheillä olisi 14kk vapaasti käytettävissä.

Eikö täällä jo ollut kysely missä kysyttiin mielipidettä tästä uudistuksesta ja vain 16% vastaajista piti uudistusta hyvänä.

Vierailija
20/805 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan tee lapsia tilanteeseen jossa lapseni on joku kokeilukappale toimiiko tämä. Olen myös yhdessä yrittäjän kanssa ja se tarkoittaa meidän (ei tulevalle mutta hypoteettiselle) lapselle eri lähtökohtaa kuin niille jotka saa olla pidempään kotona. Olkoonkin muutama kuukausi mutta silti. Tiedän mikä nykyinen päivähoito on.