Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta tuntia käytitte liiketalouden (tradenomi) opinnäytetyön tekoon?

Vierailija
05.02.2020 |

Eli montako tuntia käytitte lähteiden lukemiseen, opparin kirjoittamiseen ja tutkimusten/haastatteluiden yms. tekemiseen. Mitään ajatustyötä makoillen ei lasketa. Ja montako pistettä teidän koulussa oli opparin laajuus?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnäytetyö 15 op. En kyllä laskenut tunteja, mutta en minä siihen paljon aikaa käyttänyt. 1,5 kk siinä meni, kirjoittelin tekstiä aina silloin tällöin. Jos joku tuntimäärä pitäisi arvioida... 30 h, en jaksa uskoa, että olisi yli 40 h mennyt seminaarit mukaan laskettuna. Materiaali löytyi suoraa netistä, sen kokoamiseen meni n. 30 min, kirjastossa käyntiin toinen mokoma. En tehnyt kyselyä tai haastattelua, vertailin tuotteiden ominaisuuksia. Yllättäen sain työstä 4, itse veikkasin 2.

Vierailija
2/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärväsin siihen ihan liikaa aikaa, ainakin vuoden verran. Vaihdoin aihetta, hankin ja luin kirjoja, tein haastattelun ja pari kyselyä. Ihmettelin, että miten tätä pitäis tehdä, tein sitten jotenkin ja väliin tuli pitkiä taukoja. Sain lopulta valmiiksi ja sain kiitettävän arvosanan. Oikeasti ihailen ja kunnioitan niitä, jotka saavat lopputyön tehtyä parissa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin keskustelun odottaen että tämä olisi tämän päivän tradenomi-haukkumisketju. Mikä pettymys.

Oppariini kuului kaksi eri kyselytutkimusta ja kirjoitin reilu 70 sivua teoriaa ja analyysia. Tein sitä puolisen vuotta töiden ohessa. Välillä oli pitkiä taukoja kun en tehnyt mitään ja välillä tein enemmän, joten tosi vaikea sanoa paljonko meni aikaa. Vähän kyllä loppui motivaatio loppua kohden. 15 opintopistettä on kai aina opparin laajuus.

Vierailija
4/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opinnäytetyö 15 op. En kyllä laskenut tunteja, mutta en minä siihen paljon aikaa käyttänyt. 1,5 kk siinä meni, kirjoittelin tekstiä aina silloin tällöin. Jos joku tuntimäärä pitäisi arvioida... 30 h, en jaksa uskoa, että olisi yli 40 h mennyt seminaarit mukaan laskettuna. Materiaali löytyi suoraa netistä, sen kokoamiseen meni n. 30 min, kirjastossa käyntiin toinen mokoma. En tehnyt kyselyä tai haastattelua, vertailin tuotteiden ominaisuuksia. Yllättäen sain työstä 4, itse veikkasin 2.

En usko. Minkä materiaalin vetäsit suoraan netistä? Urkundista ei pääse läpi jos on liikaa kopsattua tekstiä.

Vierailija
5/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, merkonomi 19v sitten vastaa pitkälti tämän päivän tradenomia, mulla meni siihen 19h. Läksyjä en tehny ikinä. Ja suoraan pääsin työelämään tälläkin panostuksella...

Vierailija
6/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kans ihan liian kauan oppariani ja aiheen rajaus hahmottui itselleni vasta loppumetreillä, jolloin opinnäytetyökokonaisuudesta tuli.. Noh tuli..

Tein kaksiosaisen toiminnallisen opparin. Töihin oppaan erään ohjelman käyttämiseen ja theseukseen sekalaisen raportin sivuten oppaan sisältöä :D tein oppari yhteensä yli puolivuotta välillä enemmän välillä vähemmän, mutta noin 15-20 tuntia viikossa..

Vierailija
7/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuntia

Vierailija
8/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Minkä materiaalin vetäsit suoraan netistä? Urkundista ei pääse läpi jos on liikaa kopsattua tekstiä.

Sanoinko, että kopioin tekstin? En. Tuotetiedot, joita vertailussa käytin olivat saatavilla netistä. Lisäksi teoriaosuutta varten hain pari kirjaa ko. Alasta. Ei tuollaisen materiaalin keruussa kauaa mene.

Vierailija
9/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden verran. Teoriaosa, 10 haastattelua, analyysi ja tulosten pohjalta teoreettinen malli. Vuonna -97 tuon piti vastata gradua.

Vierailija
10/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko liiketalouden oppari olla vaan joku pöytälaatikkotutkimus, jossa aineisto otetaan vaikka netistä tai tehdään joku nopea kysely esim. muille opiskelijoille? En haluaisi tehdä mitään toimeksiantoa millekään firmalle, vaan haluan sen opparin äkkiä kasaan ja paperit kouraan.

Vierailija
11/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko liiketalouden oppari olla vaan joku pöytälaatikkotutkimus, jossa aineisto otetaan vaikka netistä tai tehdään joku nopea kysely esim. muille opiskelijoille? En haluaisi tehdä mitään toimeksiantoa millekään firmalle, vaan haluan sen opparin äkkiä kasaan ja paperit kouraan.

Voi. Sen ei oikeasti tarvitse olla kummoinen kyhäelmä, että läpi saa.

Vierailija
12/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastatteluihin pari tuntia +niiden puhtaaksikirjoitukseen tunti. Töiden ohessa pari kuukautta kirjoittamiseen lähteisiin ja haastattelun sopimiseen, tunteina ehkä 20.

Vierailija
13/13 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, merkonomi 19v sitten vastaa pitkälti tämän päivän tradenomia, mulla meni siihen 19h. Läksyjä en tehny ikinä. Ja suoraan pääsin työelämään tälläkin panostuksella...

Opon mukaan yo-merkonomi ja tradenomi on sama asia. Molemmat opistotasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä