Jokaisen tulisi omistaa 14 paria kenkiä - monetko sinulta löytyy?
Jalkaterapeutin mukaan:
"– Kenkäkaapista olisi hyvä löytyä kengät joka säälle ja joka tilaisuuteen, noin 14 paria erilaisia kenkiä. Eniten käytettäviä arki-, työ- ja vapaa-ajankenkiä ja urheilujalkineita on hyvä olla vähintään kaksi paria."
https://www.is.fi/mystyle/art-2000006396609.html
Monetko kengät te omistatte ja mihin käyttötarkoitukseen?
Kommentit (57)
25-30 paria kaikkiin mahdollisiin käyttötarkoituksiin.
Pikaisesti laskien 18 paria, poislukien pelkästään urheilukäyttöön tarkoitetut.
Vaimolla on varovaisen arvion mukaan ehkä 180.
Mulla on
1 kumisaappaat
3 lenkkarit
1 korolliset talvisaappaat
1 Korolliset talvinilkkurit
1 maiharityyliset talvisaappaat
2 muut talvikengät
2 sandaalit
13 erilaiset avokkaat
4 matalat kävelykengät
3 crocsit
Muutamat flipflopit
Tästä tulee nyt mieleen siis 26 kengät sekå nuo crocksit ja varvstossut. Yksikään pari ei ole liikaa, mutta en toisaalta usko, että nämä kaikki mitenkään pakollisia olisi omistaa. Mulle tarvetta lisääyös se,e ttä asun parissa eri ositteessa ja töissäkin on hyvä olla muutamat sisäkengät.
Neljät
Tennarit
lenkkarit
Korkkarit
kävelykengät
pärjään todella hyvin. en jaksa ylimääräistä tavaraa
2 x lenkkarit
2 x talvikengät
1 x kevät/syyskengät
2 x mp ajokengät
1 x pihaläpsykät kesäksi
1 x kumisaappaat
2 x juhlakengät
Eli 11 paria kenkiä. Kesäisin kuljen lenkkareissa tai pihaläpsyköissä.
- Lahtisen huopikkaat
- talvikengät
- kahdet korolliset nilkkurit
- chelsea bootit
- Birkenstockin sandaalit
- nastakengät
- lenkkarit
- loaferit
- ballerinat
- juhla-avokkaat
Yht. 11 paria. Tarvisin vielä kumpparit, maiharit ja siistit kävelykengät. Siinä sitten olisikin 14 paria kasassa.
Croksit, kumpparit, toppakengät talliin, lenkkarit ja pyhäkengät.
Vierailija kirjoitti:
Neljät
Tennaritlenkkarit
Korkkarit
kävelykengät
pärjään todella hyvin. en jaksa ylimääräistä tavaraa
ainiin, on mullakin myös kumpparit, koska asun Suomessa ja minulla on kasvimaa sekä kuljen paljon metsässä.
Eli siis viisi.
14! Herranjestas. Minulla on seitsemän paria kenkiä. Lenkkarit, kumisaappaat, nastakengät, sitten siistit kengät sekä kesäksi että talveksi, ja varvastossut, jos sellaiset nyt kengiksi lasketaan.
2x nahkanilkkurit
Yhdet jykevämmät talvikengät
Kumpparit
3x tennarit
3x korkkarit
Korkeakorkoiset nilkkurit
Sandaalit
Flipflopit
Juoksukengät
Salikengät
Futsalkengät
Nappikset
Ehkäpä ne 18. kengät vielä löytyy jostain varastosta. Oikeasti noista on aktiivisessa käytössä 5-6 paria.
Minulla on tällä hetkellä yhteensä 8 kenkäparia.
Mkinulla 5 paria urheilutekstiilimerkin urheilukaupoista ostettuja urheilullisempia kenkiä. Kaipa ne kävely tai ulkoilukenkinä myytiin. Muita ei kenkiä ei minulta löydy. Muistan kuitenkin aikoja, jolloin minulla oli vain 2 paria kenkiä kävelykengät ja lenkkarit ja jossakin vaiheessa vain 1 pari.
Pahus vie. Kävin piruuttani laskemassa kaikki klopottimet. Autotallissa olevat saappaat , crocksit ja pihatossut mukaan lukien. Yhteensän 27 kenkäparia (yhtään paritonta kenkää ei löytynyt... ylläri!). :)
Vierailija kirjoitti:
14! Herranjestas. Minulla on seitsemän paria kenkiä. Lenkkarit, kumisaappaat, nastakengät, sitten siistit kengät sekä kesäksi että talveksi, ja varvastossut, jos sellaiset nyt kengiksi lasketaan.
Siis oli tarkoitus kirjoittaa KAHDET varvastossut.
Kolme paria. Juoksulenkkarit, talvikengät ja syksylle kengät. Kesäkenkiä stressaan sitten vähän myöhemmin, vielä ei jaksa siitäkin ottaa huolia.
Minulla on puolet tuosta eli 7 paria. En tarvitse työkenkiä ja vapaa-ajankengät ovat minulle sama asia kuin arkikengät.
talvikengät
syysnilkkurit
tennaritx2
ballerinatx2
Siinäpä ne. Enempää en tarvitse.
Nopeasti laskemalla löytyy yli 20 paria. Osa on jäänyt käyttämättä.
Jätit otsikosta pois olennaisimman sanan. Sen on NOIN. Noin 14 voi olla käytännössä mikä tahansa luku.
Vaissoo, vai jalkaterapeutti määrittelee monetko monot ihmisellä pitää olla. Onneksi ei kaikkia hömelöitä ohjeita tarvi noudattaa. Mulla ei ole 14 paria kenkiä, eikä tule. En tartte niin monia.