Jatkuva lihominen ja kilpparin vajaatoiminta
Onko joku saanut oikeesti jollain konstilla paino kuriin, jos riesana on tuo kilpparivaiva? Mä olin ennen normaalipainoinen/hoikka ja nyt ollut dietillä enemmän tai vähemmän jo kohta pari vuotta tuloksena +15kg. Samaan aikaan on puhjennut vajaatoiminta ja lääkityksestä huolimatta tää painon hallinta on aivan super vaikeaa. 1200 kcal diettikään ei paljoa auta, Eli tuloksia ei tunnu tulevan millään. Vinkkejä? Vertaistukea?
Kommentit (5)
Ei se aineenvaihdunta ala toimia ennen kuin lääkitys on kunnossa. Suomen viitearvot eivät ole samat kuin muualla maailmassa, eikä monikaan lääkäri ymmärrä että esim tsh pitäisi lääkityksellä olla lähempänä nollaa kuin yhtä. Lisäksi tulisi tarkistaa kilpirauhasen tulehdusarvot ja t3 arvo, muuten hoito ei välttämättä ole oikea.
Lääkäri varmaan tuijottaa sitä TSH:ta, niinkuin tavallisesti? Ettei se vaan tipahda "liian" alas... Kilpirauhashormonien tasot ja potilaan vointi kertovat, onko annos kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
ole rehellinen itselles ja katso mitä syöt oikeasti.
ei se kilpparikaan tyhjästä luo energiaa
Lasken joka päivä päivittäiset kalorini ja punnitsen ruokani mitä syön. Kodin ulkopuolellakin pyrin syömään hyvin tarkasti ja arvioin kalorit, mitkä ovat tulleet aika tutuiksi tässä. Eli todellakin olen tarkka ruokailuistani. Ennen tätä sairautta olin oikeasti hyvissä mitoissa vaikka silloinkin kyllä katsoin mitä söin...Mutta silloin minulla oli varaa myös herkutella lihomatta tai käydä vaikka ulkona syömässä, nyt en enää tee sitäkään :(
ole rehellinen itselles ja katso mitä syöt oikeasti.
ei se kilpparikaan tyhjästä luo energiaa