Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi apua aamuyön unettomuuteen?

Vierailija
05.02.2020 |

On niin vaikeaa jaksaa, kun herään yöllä kolmelta ja sitten en enää nuku. Olen kokeillut unilääkettäkin (Stella) sekä melatoniinia, mutta ei auta, kolmelta herätään ja zombiena menee päivä. Kohta varmaan taas sairausloma edessä, kun olen niin loppu.
Päiväuniakaan en voi ottaa, kun en nuku silloinkaan. Vihaan tätä elämää.
Pelkkää kärsimystä ilman unta.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärät lääkkeet sinulla, kun molemmat lyhentävät nukahtamisaikaa, eivät auta pysymään unessa.

Lääketieteen tarjoamista vaihtoehdoista sinua auttaisivat jokin seuraavista: pitkävaikutteinen rauhoittava kuten Rivatril, väsyttävä masennuslääke esim. mirtatsapiini tai pahassa tapauksessa antipsykootti Ketipinor

Lievempään ongelmaan voi kokeilla luontaistuotteitakin, erit. kärsimyskukkauutetta esim. Sedix, joka on tutkimuksissa havaittu vastaavan teholtaan 30 mg annosta olantsepaamia joka on rauhoittava lääke. (Annos jolla vastaava vaikutus saatiin oli 45 tippaa alkoholiin uutettua kärsimyskukkauutetta)

Vierailija
2/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ootko kokeillu melatoniinia? Sitä kannattaisi ehkä testata, ennen järeitä lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ootko kokeillu melatoniinia? Sitä kannattaisi ehkä testata, ennen järeitä lääkkeitä.

Sorry, huomasin viiveellä, että olit kokeillu melatoniinia.

Vierailija
4/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva minullakin.

Vierailija
5/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy myöhemmin nukkumaan, niin nukut aamuun asti.

Mä menen nykyisin vasta 23.30 enkä herää ennen klo 7.00.

Vierailija
6/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi just tuohon Mirtatsapiini. 15mg

Vierailija
7/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? Kannattaa mittauttaa testosteronitasot jos olet mies. Matalat testosteronit saattavat aiheuttaa tuota.

Itsellä oli sama ongelma, testot oli kyllä kunnossa. Kahdenkymmenen vuoden ajan kokeilin kaikki lääke- ja muut hoidot ja tulokset täysin samat kuin sinulla. Sitten kerran tulin vahingossa ja tietämättäni käyttäneeksi kannabista. Siinä hetkessä alkujärkytyksen jälkeen aineen haihduttua nukuin todella hyvin. Asia jäi vaivaamaan ja pari vuotta myöhemmin kokeilin uudestaan Amsterdamissa ja tällä kertaa tarkoituksella. Sama lopputulos. Sitten aloin ottamaan asiasta selvää ja nyt olen käyttänyt aina silloin tällöin, ehkä 2 - 3 kertaa kuukaudessa. Pieniä määriä, käytännössä niillä rajoilla tuleeko päihdyttävää vaikutusta vai ei, yleensä ei tule enkä sitä tarkoituksella myöskään hae. Aina nukuttaa hyvin. Laitonta Suomessa toki mutta ei paljon kiinnosta ottaen huomioon kuinka pitkään olen kärsinyt ja minkälaisia myrkkyjä tähän verrattuna suurin osa apteekin synteettisistä kemikaaleista on.

Vierailija
8/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan nukkumaanmeno ja mihin aikaan herätys? Onko pakko herätä tiettyyn aikaan töihin/kouluun?

Vierailija
9/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi just tuohon Mirtatsapiini. 15mg

Mulla kans, mutta 7.5mg riitti.

Vierailija
10/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan nukkumaanmeno ja mihin aikaan herätys? Onko pakko herätä tiettyyn aikaan töihin/kouluun?

Menen nukkumaan n. klo 22, koska herätys on 6.30, jotta siis saisin unta sen 8 tuntia ja töihin on mentävä. :(

Olen nainen.

Vierailija
11/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nukkuisit aamuyöllä. Monesti nukkuminen auttaa unettomuuteen.

Vierailija
12/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työhön jossa työt alkavat aamuyön tunteina.

13/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unettomuus on pitkäaikaista, aiheuttaa ongelmia ja luonnolliset konstit on käytetty, lääkkeitä kannattaa kokeilla. Siinäkin aloittaisin pehmeimmästä vaihtoehdosta, esim. itse olen aikoinaan saanut apua vanhasta väsyttävästä antihistamiinista, Ataraxista. Se on alun perin siis antihistamiini, mutta nykyään sitä käytetään unta tukemaan.

Vierailija
14/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestori k kirjoitti:

Imovane 7.5 mg - tabletin puolikaskin antaa jo unen 😴, nuo muut ovat puoskarien 🥳 kamoja, myös  Mirtazapin 15 mg.  Apteekin Melatoniini 3 mg ei juuri auta uneen  pääsyä muttä antaa kyllä hyvin eläviä unen-näköjä🎬🎞!

Markettien 3 mg:kin Melatoniinit ovat pelkkää huijausta ja rahastusta 🤑!

Oikea uni/valve/rasitus  -rytmi on paras unilääke, tosin joskus vaikea saavuttaa jos tekee jotain ajattelu-työtä intohimoisesti 😨.

PS. Kannabista on käytetty joskus myös unilääkkeenä!

Imovane antaa kyllä unen, mutta ei yleensä auta tähän kesken unen heräilyongelmaan, ei varsinkaan jos syynä on stressi ja hermoston ylikiihtymistila. Lääke on aivan liian lyhytvaikutteinen auttamaan siihen. Itsellä kävi sillä niin, että nukahdin 1,5 tunniksi, heräsin ahdistuneena, ja tarvitsiin uuden tabletin nukahtaakseni taas puoleksitoista tunniksi. Ei oikein toimi.

Vierailija
15/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stellan vaikuttava aine on tsolpideemi ja se on erittäin lyhytvaikutteinen lääke, vaikutuksen loppuminen saattaa aiheuttaa heräämisen. 

Vierailija
16/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Jos unettomuus on pitkäaikaista, aiheuttaa ongelmia ja luonnolliset konstit on käytetty, lääkkeitä kannattaa kokeilla. Siinäkin aloittaisin pehmeimmästä vaihtoehdosta, esim. itse olen aikoinaan saanut apua vanhasta väsyttävästä antihistamiinista, Ataraxista. Se on alun perin siis antihistamiini, mutta nykyään sitä käytetään unta tukemaan.

Aika turha aine unettomuuteen useimmilla. Siinä on nimittäin sellainen vika, että väsyttää vain pari viikkoa, sitten kroppa tottuu eikä väsytä enää. Itse syön tuota allergiaan, eikä väsytä pätkääkään. Alkuun tosiaan väsytti mutta lääkäri sanoi että menee parissa viikossa ohi ja niiin kävi.

Vierailija
17/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi Kankaanniemeltä. Toimi tietää, ettö nu*sittuna nukkuu paremmin.

Vierailija
18/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa painopeitto. Lääkkeetön vaihtoehto. Ota tarpeeksi painava, vähintään 9 kg. Rauhoittaa ja auttaa nukkumisesta.

Vierailija
19/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö alkoholia? Se aiheuttaa juuri sen, että illalla kyllä nukahtaa hyvin, mutta sitten aamuyöstä unen laatu kärsii melkoisesti, ja monesti jostain klo 3-4:stä eteenpäin nukkuminen on korkeintaan sellaista torkkumista ja kieriskelyä.

nimim. omakohtaista kokemusta on!

Vierailija
20/58 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Lisäksi en saa unen päästä kiinni ilman mitään apuja. Kokeilussa nyt Sedonium mitä saa ilman reseptiä. Unettaa ainakin alkuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän