Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita jaatte miehenne kanssa?

Vierailija
05.02.2020 |

Meillä on yksi hyvä ja läheinen ystäväpariskunta ja he jakavat lähes kaiken keskenään. Kävin kahvilassa ystäväni kanssa ja hän kertoi miten oli kertonut miehelleen avoimesti gynekäynnistään, papavuosikokeestaan ja kuinka käyvät yhdessä saunassa. Ystäväpariskunta on lapseton. Olenko jotenkin outo ja sulkeutunut kun en jaa oman mieheni kanssa samoista asioista? Oma rakas on kyllä sanonut etten saisi piilotella jos olen sairas tai on kipuja ym.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että ap:n mielestä on outoa, että pariskunta käy kahdestaan saunassa? Kaikkea sitä saakin lukea.

Vierailija
42/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et käy aviomiehesi kanssa saunassa :O ? 

En ole ikinä käynyt enkä käy!

Koomista. Kyllä tulisi vaimolta kunnon naurut, jos sanoisin, että klo 17-18 on naisten vuoro ja sitten 18-19 miesten vuoro. Ja puhuttaisiin omasta saunasta eikä ole vieraita tulossa saunomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys.

Mietein että me jaamme kaiken. Paitsi harrastukset on osin omia. Tosin kyllähän minä meen miehelle kaveriksi kun tarttee sutohommissa kaveria esim ilmaa jarruja jne. Ja kyllähän mies muokkaa kasvimaani minulle.

Yhdessä tehdään kummankin työpaikkahakemuksetkin. Ja autetaan toisiamme töiden suhteen (esim mies soittaa minulle ja kysyy tietyn excel funktion käytön ohjeen jne). Jopa kummankin työnantajat tietävät tämän ja minunkin pomo välillä tuumaa että kysäiseppä asiaa x mieheltäsi joskus jne.

Kaverit on erikseen mutta tunnemme toistemme kaverit. Ja viimeksi miehen kaveri soitti minulle suoraan kun tarvi excel apua. Ja mieheni on tavannut usein kaverini ja jutellut heidän kanssaan. Ja aina kerrotaan toisillemme mitä kavereillemme kuuluu jos joku kaveri esim vaihtanut työpaikkaa jne.

Terveyteen liittyvät asiat kerrotaan aina ekaksi toisillemme. Ja hoidetaan mahdollisimman paljon toisiamme esim hierotaan jne.

Vierailija
44/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edes ajatellut että mainitsemiesi asioiden jakaminen puolison kanssa olisi outoa. Rehellisesti sanottuna minusta olisi outoa olla jakamatta.

Mitä miehesi tekee sillä tiedolla, että olet käynyt lääkärissä ja joku vieras on tonkinut alapäätäsi? Eikö ihmisellä saa olla omia asioita, vaikka olisikin parisuhteessa? Eri asia tietysti jos ilmenee, että olet sairastunut vakavasti.

Ei kai hän sillä tiedolla mitään varsinaisesti tee. Mutta aina kysyy, miten meni lääkärissä. Mielestäni on luonnollista vastata hänelle eikä kiukutella, että mitä sinä sillä tiedolla teet. t. eri

Enemmän tuossa kaikessa häiritsee lause, ettet ole koskaan käynyt gynekologilla. Kuinka vanha olet? 

Kannattaa aikuisena käydä. 

Minun mieheni on aikuinen, ei häntä harmita lääkärikäynnit tai muut. Hän on kiinnostunut minun kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Juuri vähän aikaa sitten keskustelimme, että pitäisikö sitten vaihdevuosien jälkeen poistaa kohtu vai ei. 

Ikää löytyy 29 eli ihan aikuinen olen ja mies on minua muutaman vuoden vanhempi. Miksi häiritsee etten ole käynyt gynellä? Olemme aseksuaalipariskunta joten ei ole tarvetta käydä gynellä. Miestäni ei häiritse lääkärikäynnit ja sairastelut vaikka onkin toisinaan todella huolissaan.

Mitä jaat puolisosi kanssa?

Arjen, kodin, vuoteen, mielenkiinnonkohteet, harrastukset, elämän, rakkauden, lemmikin, ystävät, sukulaiset ja paljon muuta.

Vierailija
45/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edes ajatellut että mainitsemiesi asioiden jakaminen puolison kanssa olisi outoa. Rehellisesti sanottuna minusta olisi outoa olla jakamatta.

Mitä miehesi tekee sillä tiedolla, että olet käynyt lääkärissä ja joku vieras on tonkinut alapäätäsi? Eikö ihmisellä saa olla omia asioita, vaikka olisikin parisuhteessa? Eri asia tietysti jos ilmenee, että olet sairastunut vakavasti.

Minun on kohta mentävä ronkittavaksi ja aion ottaa puolisoni mukaan henkiseksi tueksi - tosin vain odotushuoneeseen asti. Häneen turvauduin silloinkin, kun jouduin samasta vaivasta aikoinaan päivystykseen.

Ja tottakai saunon puolisoni kanssa, en ymmärrä miksi en saunoisi!

Paljon muutakin jaamme mutta emme kaikkea. Molemmilla on oikeus myös yksityisyyteen ja omaan aikaan.

Vierailija
46/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko lailla ainoat asiat joita en tee mieheni nähden ovat paskalla käynti ja kuukautissuojan vaihto.

Vierailija
47/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kovin yksityiskohtaisesti en lääkärikäyntiä jakaisi, mutta tulokset kyllä. Ja outoa olisi, jos saunassa ei käytäisi yhdessä (toki myös erillään voi käydä, kun mies pitää enemmän saunomisesta kuin minä).

Vierailija
48/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaiken. Myös ne lääkärinkäynnit ja puntarin luvut :D Existä puhutaan vähemmän.

Vierailija
49/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että ap:n mielestä on outoa, että pariskunta käy kahdestaan saunassa? Kaikkea sitä saakin lukea.

Ystäväpariskunnalle yhdessä saunominen on rutiinia, mutta omaan parisuhteeseeni en sellaista tapaa halua. Meillä ei edes ole saunaa enkä pidä alastomana olemisesta, vaikka kyseessä olisi oma mies.

Vierailija
50/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et käy aviomiehesi kanssa saunassa :O ? 

En ole ikinä käynyt enkä käy!

Koomista. Kyllä tulisi vaimolta kunnon naurut, jos sanoisin, että klo 17-18 on naisten vuoro ja sitten 18-19 miesten vuoro. Ja puhuttaisiin omasta saunasta eikä ole vieraita tulossa saunomaan.

Meillä ei ole saunaa ja suihkussa saa itsensä hyvin puhtaaksi. Kodissamme on kaksi kylppäriä, molemmille omansa joissa kummassakin vessat, joten ei ole vuoroille tarvetta. Kyllä mieheni nauraisi jos pyytäisin hankkimaan meille kalliin infrapunasaunan mitä kumpikaan ei käyttäisi.

Vierailija
51/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävän.

Vierailija
52/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai hän sillä tiedolla mitään varsinaisesti tee. Mutta aina kysyy, miten meni lääkärissä. Mielestäni on luonnollista vastata hänelle eikä kiukutella, että mitä sinä sillä tiedolla teet. t. eri

Enemmän tuossa kaikessa häiritsee lause, ettet ole koskaan käynyt gynekologilla. Kuinka vanha olet? 

Minun mieheni on aikuinen, ei häntä harmita lääkärikäynnit tai muut. Hän on kiinnostunut minun kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Juuri vähän aikaa sitten keskustelimme, että pitäisikö sitten vaihdevuosien jälkeen poistaa kohtu vai ei. 

Ikää löytyy 29 eli ihan aikuinen olen ja mies on minua muutaman vuoden vanhempi. Miksi häiritsee etten ole käynyt gynellä? Olemme aseksuaalipariskunta joten ei ole tarvetta käydä gynellä. Miestäni ei häiritse lääkärikäynnit ja sairastelut vaikka onkin toisinaan todella huolissaan.

Arjen, kodin, vuoteen, mielenkiinnonkohteet, harrastukset, elämän, rakkauden, lemmikin, ystävät, sukulaiset ja paljon muuta.

"Elämän" ja "rakkauden". Nämä nyt ei oikein merkitse mitään. Mistä puhutte? Kukapa päättää mistä ei saa puhua?

Vierailija
53/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaan, kaveris kertoo miehelleen myös sinun asiat jos erehdyt kaverilles kertomaan jotain...

Minä en enää kaikille kavereille puhu kovin avoimesti asioistani koska jotkut on puolisoilleen lörpötelleet

Vierailija
54/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpariskunnalle yhdessä saunominen on rutiinia, mutta omaan parisuhteeseeni en sellaista tapaa halua. Meillä ei edes ole saunaa enkä pidä alastomana olemisesta, vaikka kyseessä olisi oma mies.

Yksin saunominen on parasta!! En käy ikinä edes kavereiden kanssa saunassa

Vierailija
55/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaan kaiken muun paitsi ystävien asiat. Myöskäänen halua häntä yhtä aikaa vessaan jos olen kakkosella tai tamponia vaihtamassa.

Vierailija
56/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka tämän kauniisti sanoisin, mutta vahvistaa käsitystäni siitä, että aseksuaalit ihmiset ovat hieman... rajoittuneita.

Onko teillä sovittu siitä, mistä saa puhua ja mitkä ovat no-no-teemoja?

Gyne on tärkeä vaikket seksiä harrastaisikaan, onko käymättömyyteen joku syy?

Oletko sama henkilö, joka ei käy puolisonsa kanssa saunassa? Miksi näin?

Kuulostan varmaan k**ipäältä, mutta olen aidosti utelias. Mitä suhteeseenne kuuluu, mikä tekee siitä parisuhteen?

Puheenaiheita ei ole rajattu ja rakkaus, halu elää ja jakaa elämä yhdessä. Olemme oikein onnellisia näin, emme sauno koska inhoan saunomista eikä meillä ole saunaa. Aviomieheni ei ole koskaan käynyt suomalaisessa saunassa, vaikka olen siitä kertonut, mieheni on ulkomaalainen. Miksi kävisin gynellä kun en harrasta seksiä eikä muita vaivoja ole? Parisuhde muodostuu monista muista asioista kuin seksi mitä meillä ei ole. Korvaamme seksin rakkaudella ja hellyydellä. Miksi parisuhteessa pitäisi olla seksiä?

Vierailija
57/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on vagina, on tarvetta käydä gynellä olit seksuaalisesti aktiivinen tai et.

Oletko näitä naisia jotka on aivopestykäymään gynellä koska sulla on vagina? En näe mitään syytä käydä siellä, koska en harrasta seksiä eikä muitakaan ongelmia ole.

Vierailija
58/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jaan varmaan liikaa. Tai me jaetaan. Eli kaiken jokaisesta näppylästä lähtien. Riippumatta näpyn paikasta. On kuulkaa kännykän valossa tehty toistemme ahtereista vaikka mitä löytöjä.

Saunomme lähes aina yhdessä, yksin saunominen olisi tosi tylsää ja lauteilla tulee välillä juteltua hyvinkin syvällisiä. 

Me myös piereskellään ilman estoja. Kakalla kyllä käydään itsekseen, tosin voidaan huudella sieltä jos juttu on jäänyt kesken. 

Meillä on joinakin hetkinä tosi huono huumorintaju ja jotkut ihan ala-arvoiset jutut naurattaa meitä. Todellisuudessa me ollaan yliopiston käyneitä keski-ikäisiä ihmisiä, ja me vaikutetaan ulospäin tosi asiallisilta.

Kotioloissa ei millään viitsitä esittää tai olla mitään muuta. Ollaan varmaan löydetty toisistamme hyvät elämänkumppanit kun kummallekin tämä sopii. Ollaan kyllä jokusen kerran puhuttu, että ollaankohan jo liian estottomia. Seksi on kuitenkin parantunut vuosien myötä,  joten tämä senkin puolesta sopinee meille.

Toisinkin voi elää enkä käy ketään tuomitsemaan tai ihmettelemään. Kukin elää omien seiniensä sisällä juuri itsensä näköistä elämää.

Ha, sama meillä 😄 Ollaan mm. työelämässä molemmat sellaisessa asemassa, että kukaan ei ikinä uskoisi millainen meno on kahden kesken 🙈 Tosin siellä kakkosella käydään rauhassa ja piereskelyä seurassa vältetään ihan hajuhaittasyistä. Ja muiden luottamuksellisista asioista ei juoruilla.

Kiinnostaisi tietää, mikä merkitys avioliitolla on näille jotka eivät voi/halua edes saunoa yhdessä, tai häpeävät gynekäynneistä kertomista 🤔 Mikä on muuten läheisyyden taso tuollaisessa liitossa?

Vierailija
59/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka tämän kauniisti sanoisin, mutta vahvistaa käsitystäni siitä, että aseksuaalit ihmiset ovat hieman... rajoittuneita.

Onko teillä sovittu siitä, mistä saa puhua ja mitkä ovat no-no-teemoja?

Gyne on tärkeä vaikket seksiä harrastaisikaan, onko käymättömyyteen joku syy?

Oletko sama henkilö, joka ei käy puolisonsa kanssa saunassa? Miksi näin?

Kuulostan varmaan k**ipäältä, mutta olen aidosti utelias. Mitä suhteeseenne kuuluu, mikä tekee siitä parisuhteen?

Puheenaiheita ei ole rajattu ja rakkaus, halu elää ja jakaa elämä yhdessä. Olemme oikein onnellisia näin, emme sauno koska inhoan saunomista eikä meillä ole saunaa. Aviomieheni ei ole koskaan käynyt suomalaisessa saunassa, vaikka olen siitä kertonut, mieheni on ulkomaalainen. Miksi kävisin gynellä kun en harrasta seksiä eikä muita vaivoja ole? Parisuhde muodostuu monista muista asioista kuin seksi mitä meillä ei ole. Korvaamme seksin rakkaudella ja hellyydellä. Miksi parisuhteessa pitäisi olla seksiä?

Sinä nostit nyt seksin tähän. Minä tarkoitin puheenaiheita; omat asiat, kokemukset, historia, pelot, haaveet, suunnitelmat, terveys, hauskuudet, "salaisuudet"... Voitteko puhua näistä vai missä se raja menee?

Vierailija
60/68 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elämän" ja "rakkauden". Nämä nyt ei oikein merkitse mitään. Mistä puhutte? Kukapa päättää mistä ei saa puhua?

Elätkö rakkaudettomassa liitossa jos rakkaus ei ole tärkeää? Kyselemme toisiltamme päivän kuulumiset, puhumme matkoista ja suunnittelemme seuraavaa. Meille on tärkeää osoittaa rakkautta ja välittämistä toisiamme kohtaan. Puhumme erilaisista asioista.