Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies ehdotti lyhennettyä päivää ”jos teet työt vähän rivakammin niin et tarvii enempää kuin 6h”

Vierailija
05.02.2020 |

Mitä mietteitä herättää

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka pysyy samana ja työntekijä kokee itse mahdolliseksi puristaa tehtävät nopeammin kasaan niin mikäs siinä. Jos taas samat tehtävät pitäisi tehdä pienemmällä palkalla, olisi vaan työnantajan tapa valkopestä palkanalennus.

Vierailija
2/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka pysyy samana ja selviän työstä kuudella tunnilla, eikä minun tarvitse pitää imagoa vaikeista töistä yllä, niin mikäs siinä. Seuraava saa sitä vastaan sen kuuden tunnin palkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota hänelle samaa.

Vierailija
4/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka pysyy samana ja selviän työstä kuudella tunnilla, eikä minun tarvitse pitää imagoa vaikeista töistä yllä, niin mikäs siinä. Seuraava saa sitä vastaan sen kuuden tunnin palkan.

Seuraava työntekijä siihen paikkaan palkataan sitten sillä kuuden tunnin palkalla.

Vierailija
5/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava työntekijä siihen paikkaan palkataan sitten sillä kuuden tunnin palkalla.

No niinhän tuon lainaamasi vastauksen kirjoittaja jo mainitsikin.

Vierailija
6/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmasti ahkerana ja tehokkaana kun noin ehdottaa!

Vierailija
7/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarttuisin tuohon jos ei vaikuttaisi palkkaan. Voisin tehdä vaikka 50% nopeammin jos siihen saisi luvan.

Vierailija
8/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lyhennetty työpäivä vaikuttaa palkkaan.

Vierailija
9/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen määräaikaisena eräässä kunnan putiikissa ja täällä tehdään töitä 4 H ja loppuaika huilataan.

Töitä tehdään 10 pv (eli 40 H) ja sitten on 4 pv vapaata,

Lomaa on 8 viikkoa.

Sijaisia kun otetaan niin he tekevät 5 H/pv.

Vierailija
10/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep!Voit sitten jättää ruokailu-ja pari kahvi preikkiä pitämättä,onhan sekin käytettävä hyödyksi.Ensin huumorilla kokeillaan ja sitten jo kohta vaaditaan.Ole vaan edellä kävijä,omaa oksaasihan sahaat.

Vierailija
11/11 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan jos työhösi kuluu nyt 8 h ja sen halutaan sujuvan 6h tehden ripeämmin niin mielestäni pitäisi saada enemmän palkkaa vaikkapa 10h palkka tai oikeastaan paljon enemmän. Nämä ovat hieman sellaisia juttuja joissa usein piilee ansa jonka työnantaja on miettinyt. Eli jos pysty tekemään niin miten perustelet jos et pystykään jatkossa kun ikää karttuu tai muuta tulee. Siksi paikallinen sopiminen on syvältä koska työntekijä on pääsäntöisesti heikommassa asemassa.