Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "ruma" nainen häiritsee miehiä yleisemmin?

Vierailija
05.02.2020 |

Menin aamulla metrolla töihin. Olen hoikka, 30+ ja mulla on hieman pörröiset, pitkät hiukset. Jaloissani oli mustat lenkkarit, sillä satutin taannoin jalkani siten, että muut kenkäni eivät mahdu toiseen jalkaani vielä. Katselin ikkunan kautta metrotunnelin pimeyteen ja heijastuksen kautta muita ihmisiä vaivihkaa.

Huomasin, että aivan tavallisen näköinen noin viisikymppinen mies mittaili mua nyrpein ilmein päästä varpaisiin. Vilkaisin häneen päin ja hän käänsi katseensa pois. Tajusin, että hän katsoi minua halveksien, sillä en täytä hänen ihanteitaan siitä, miltä naisen kuuluu näyttää, sillä käytin lenkkareita (huonoa epänaisellista pukeutumista ja tyylirike!) ja lisäksi ehkä hiukseni olivat vähän liian sotkuisen näköiset mahdollisesti ja olihan minulla vain musta untuvatoppatakki tyylikkään villakangastakin sijaan.

Seuraavassa hetkessä muhun iski sellainen hyvin lievä vtutus, kun aloin miettiä sellaista, että millä oikeudella hän minua halveksi ja paheksui. Ei hän itsekään ollut tyylikäs, tosin oliko se niin, että vain naisten pitäisi olla kauniita ja tyylikkäitä ja on jonkinlainen rike miessukukuntaa vastaan, jos nainen on ruma tai ns. harmaavarpunen?

T. Nainen Helsingistä

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä palstoilla miehet haukkuvat aina suomalaisia naisia jotenkin ulkomaisia huonommiksi ja moraaliltaan löyhemmiksi. Eikö silti riitä se, että jokainen löytäisi itselleen edes sen yhden kumppanin. Miksi kaikkien naisten pitäisi miellyttää miehiä ulkoisesti? Miksi nainen ei saa olla ruma?

Vierailija
2/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi se, että saisin edes yhden kumppanin ja hänelle tekisin kaikkeni ja pitäisin itseni kuosissa. Vaikka olisin varattukin, en koe, että mun pitäisi vikitellä muita miehiä (tai naisia) ja tehdä heihin vaikutusta. Mua ei teoriassa edes hirveästi kiinnosta, mitä joku tylsän näköinen vanhempi tavismies minusta miettii, mutta silti toki harmittaa halveksiva suhtautuminen. Miksi hän ei vain käyttäydy neutraalimmin ja pidä halviksintaanksa omana tietonaan? Vai olenko ihan totaalisen väärässä käsityksineni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesparka. Sattuu olemaan resting bitch face ja ohikulkeva nainen vetää hernepellon nenuun.

Oletko ap koskaan ajatellut, että ehkä koko maailma ei pyöri sinun ympärilläsi ja on ihan mahdollista, että ihmiset katsovat vastaankävelijöitä ilman että ajattelevat heistä yhtään mitään? Useimmilla ihmisillä on ihan riittävästi ajattelemista omissa asioissaan, niin ei tarvitse vaivata päätään hyväksymällä/paheksumalla muita.

Vierailija
4/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sille mitään, mutta mua vtuttaa se, että mun pitäisi olla joku laitettu ja supertyyylikäs primadonna, että saisin kulkea metrossa ilman halveksivasti suhtautuvia miesten katseita. Miksi en saa olla oma itseni, kun olen kuitenkin ihan asiallinen ja siisti sekä pukeudun neutraalisti ja hillitysti?

Vierailija
5/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Saa olla ruma. Ketju päättyköön tähän.

Vierailija
6/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesparka. Sattuu olemaan resting bitch face ja ohikulkeva nainen vetää hernepellon nenuun.

Oletko ap koskaan ajatellut, että ehkä koko maailma ei pyöri sinun ympärilläsi ja on ihan mahdollista, että ihmiset katsovat vastaankävelijöitä ilman että ajattelevat heistä yhtään mitään? Useimmilla ihmisillä on ihan riittävästi ajattelemista omissa asioissaan, niin ei tarvitse vaivata päätään hyväksymällä/paheksumalla muita.

Miksi hän sitten katsoi niitä kenkiäni pitkään ja nyrpeästi? Inhottaa itseäni olla tällainen, mutta toisaalta on mullakin oikeus olla olemassa.

Vierailija
7/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse. Saa olla ruma. Ketju päättyköön tähän.

Ihmiset sitten kuitenkin katsovat pitkään ja vakavin naamoin. Jotkut vanhemmat täditkin katsovat joskus pitkään ja pahasti. Itse mietin silloin kuumeisesti, että mikäköhän minussa on vikana vai näytänkö ulkomaalaiselta ja siksi vissiin jotenkin alempiarvoiselta, jota "saa" vapaasti tuijotella.

Vierailija
8/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi yhtään tietää mitä se mies ajatteli.

Olen itse ihan kohtuullisen tyylikkäästi pukeutuva nainen eikä minua yhtään kiinnosta mitä muut vaatteistani oikeasti ajattelevat. Jos huomaan jonkun katselevan, ajattelen heidän ihailevan tyyliäni. :) 

Vierailija
9/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt ihmettä. Olet luultavasti kuvitellut koko jutun. Metrossa on kaikenlaista porukkaa aina, paljon myös ihan oikeasti epäsiistejä, aineissa tai juovuksissa olevia tms. Eikä edes niitä kukaan katso. Saati jotain tavista jolla nyt ei ole erityisen tyylikäs ulkoasu sinä päivänä. 

Vierailija
10/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän sitten katsoi niitä kenkiäni pitkään ja nyrpeästi? Inhottaa itseäni olla tällainen, mutta toisaalta on mullakin oikeus olla olemassa.

Ehkä hän katseli, että: "kivat kengät, ostanpa tuollaiset itselle!" Ehkä hän lauleli mielessään jotain laulua ja otti rytmin sinun askelistasi (teen itse tätä paljon... eli tuijotan muiden kenkiä näkemättä niitä). Ehkä hän katseli, että: "tuossahan on juuri sellaiset kengät, jotka lupasin tyttärentyttärelleni joululahjaksi ja sitten unohdin kokonaan ostaa -- pitääpä ostaa ne ystävänpäiväksi, etten ole ihan p*ska vaari."

Vierailija
11/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti sen, kun menin junaan vielä kosteilla, samana aamuna pesemilläni hiuksilla ja istahdin vanhemman mummelin viereen. Se mummeni katsoi mua suorastaan murhaavasti ja mittaili katseellaan päästä varpaisiin. Tuolloin vielä itsetuntonikin oli parempi, sillä sentään seurustelin (eli olin kelvannut jollekin). Jotain koetin hänelle selittää ja pyysin anteeksi kosteita hiuksiani, mutta se halveksiva tuijottelu ei loppunut (eikä hän edes kommentoinut vastaukseksi mitään). Tuolloin olin kyllä muuten siististi pukeutunut ja siististi meikattukin, mutta hiukset tosiaan olivat vielä kosteat.

T. Ap

Vierailija
12/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Olen oikeasti ruma nainen enkä usein viitsi edes pukeutumiseeni panostaa. Painankin yli 100 kg eikä mitkään vaatteet näytä hyvältä kumminkaan, joten miksi ostaa kalliitta rättejä. Kukaan ei metrossa tai muuallakaan katso. Ei Helsingissä muutenkaan kauheasti ihmisiä katsella, kaikenväristä ja tyylistä ihmistä on kuin pipoa eikä niitä ole tapana kauheasti huomioida.

Vierailija
13/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän katseli, että: "kivat kengät, ostanpa tuollaiset itselle!" Ehkä hän lauleli mielessään jotain laulua ja otti rytmin sinun askelistasi (teen itse tätä paljon... eli tuijotan muiden kenkiä näkemättä niitä). Ehkä hän katseli, että: "tuossahan on juuri sellaiset kengät, jotka lupasin tyttärentyttärelleni joululahjaksi ja sitten unohdin kokonaan ostaa -- pitääpä ostaa ne ystävänpäiväksi, etten ole ihan p*ska vaari."

Pointti: et voi tietää, mitä toinen ajattelee, jos hän ei kerro. Todennäköistä on, että hän ei ajatellut sinua ollenkaan, koska pääosin ihmiset eivät vietä päiviään ajatellen ankarasti joitain tuiki tuntemattomia, vaikka kuinka haluaisit maailman pyörivän vain sinun ympärilläsi.

Vierailija
14/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on uhattu hakata, koska olin miesjoukosta niin vastenmielinen läski. Käytin silloin kokoa 44, eli ylipainoa kyllä oli, mutta mielestäni minullakin oli (ja on) oikeus kävellä kadulla. 

Vierailija
15/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ikuisesti sen, kun menin junaan vielä kosteilla, samana aamuna pesemilläni hiuksilla ja istahdin vanhemman mummelin viereen. Se mummeni katsoi mua suorastaan murhaavasti ja mittaili katseellaan päästä varpaisiin. Tuolloin vielä itsetuntonikin oli parempi, sillä sentään seurustelin (eli olin kelvannut jollekin). Jotain koetin hänelle selittää ja pyysin anteeksi kosteita hiuksiani, mutta se halveksiva tuijottelu ei loppunut (eikä hän edes kommentoinut vastaukseksi mitään). Tuolloin olin kyllä muuten siististi pukeutunut ja siististi meikattukin, mutta hiukset tosiaan olivat vielä kosteat.

T. Ap

Sehän ei tietenkään ole mahdollista, että mummeli-ikäisellä on esim. lääkitys, joka aiheuttaa sen, että ilme näyttää tympeältä. Ei, tietenkään -- totta kai mummelin elämäntehtävä on ollut tuijottaa juuri sinua murhaavasti. Mummuparka on varmaan ollut ihan ihmeissään, että miksi pyytelet anteeksi hiuksiasi.

Vierailija
16/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Ei häntä varmastikaan sinun kosteat hiukset kiinnostaneet yhtään. Mutta istuitko toisen viereen vaikka tilaa olisi ollut muuallakin? Siitä monet ei tykkää että siihen tunkee vaikka ei olisi pakko.

Vierailija
17/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluumminhan sitä katselee aina sellaista, mikä miellyttää omaa silmää kuin jotain sellaista, mikä ei itselle juurikaan kolahda. Jokaisella on oma makunsa eikä niitä miellyttäen tarvitse täällä kenenkään tallata. Olet sellainen kuin olet ja menet sen näköisenä kuin miltä näytät!

Vierailija
18/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. oleko varma, että et nyt yli tulkitse ja ymmärrä miehen katsetta väärin? - Hänhän saattoi tuijottaa lenkkareiatsi  hyvin monesta syystä pitkään. Vaikka vain siksi, että ne saivat hänen tyttärensä mieleen ai vaikka vallisevan säätilan. -Tuijotti nyrpeästi?. Aika monella on perusilme, josta saattaa tulla mielikuva nyrpeästä, kun suupiele eivät ole eriyisen koholla, mikä lieneekään ollu ulkinasi, jos mieleesi olisi jääny, että mies hymyili, Luulempa, ettei monikaan aamula metrossa ollessan päällimäisenä pohdi, että jaa millainenkohan ilme minun tulisi yrittää kasvoilleni saada, ettei siitä tehäsi liikaa johtopäätöksiä ja tulkintoja, kun kuitenkin joku vetää herneen nokkaan, jos tulee valiuksi vääränlainen ilme kasvoille. 

Eri 

Vierailija
19/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään, mutta mua vtuttaa se, että mun pitäisi olla joku laitettu ja supertyyylikäs primadonna, että saisin kulkea metrossa ilman halveksivasti suhtautuvia miesten katseita. Miksi en saa olla oma itseni, kun olen kuitenkin ihan asiallinen ja siisti sekä pukeudun neutraalisti ja hillitysti?

Ihan itse asetat nuo vaatimukset ja kuvittelet halveksinnan.

Vierailija
20/72 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias, jos et ole hoikka, tai on isot naiselliset vermeet! Kaikki äijät ovat mielestään oikeutettuja arvostelemaan ja tuomitsemaan samalla kun huutavat, että naiset haukkuvat heitä. En ole koskaan kuullut, että naiset haukkuisivat miesten ulkonäköä samalla tavalla kuin miehet naisten. Mistä näitä tyyppejä tulee? Katkeria, kaikkeen pettyneitä. Eikö kaunis nainen huolinut, eikä rumakaan?