Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun sulla on lapsia, niin oletko töistä usein poissa? Kuka teillä hoitaa kipeät lapset jotka jäävät kotiin?

Vierailija
05.02.2020 |

Mummi? Anoppi vai sinä tai miehesi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo hoitaa, koska on työtön.joskus sitten mummi.

T.mies

Vierailija
22/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, meidän lapsi saa tarhasta aina jonkun flunssan tai vatsataudin. Välillä ei mene kuin viikko seuraavaan.

Miten ne voi sieltä tulla, jos sairaita lapsia aina hoidetaan kotona, niin kuin täällä kerrotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan järjestämä kotihoitopalvelu sairaalle lapselle. Tai etätyömahdollisuus. :)

Miten kukaan hoitaja suostuu hoitamaan sairasta lasta, kun isolla todennakoisyydella itsekin sairastuu? Ei ole rahaa joka korvaisi viikon noron tai jatkuvan nuhan...

Minua taas ihmetyttää, kuinka kukaan haluaa jättää sairaan lapsen ventovieraan ihmisen hoidettavaksi. Mutta toki, lapsia on erilaisia.

Niin, ja onhan se toisaalta itsekin kiva jäädä kotiin muutamaksi päiväksi työnantajan piikkiin.

Vierailija
24/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotellen oltiin miehen kanssa, onneksi perusterveet lapset, nyt jo lukiolaisia. Molemmat pystytään tekemään töitä etänä, pystyttiin jo silloin kun lapset oli pieniä.

Vierailija
25/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu, meidän lapsi saa tarhasta aina jonkun flunssan tai vatsataudin. Välillä ei mene kuin viikko seuraavaan.

Miten ne voi sieltä tulla, jos sairaita lapsia aina hoidetaan kotona, niin kuin täällä kerrotaan.

Taudit tarttuu jo itämisaikana. Eli oireeton voi tartuttaa.

Vierailija
26/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö teidän parantaa vastustuskykyä?

Vierailija
27/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan hoitaja suostuu hoitamaan sairasta lasta, kun isolla todennakoisyydella itsekin sairastuu? Ei ole rahaa joka korvaisi viikon noron tai jatkuvan nuhan...

No onhan muutenkin ihmisiä hoitoalalla ja tapaavat työssään päivittäin sairaita ihmisiä. Kyllä siinä vastustuskyky useimmilla kehittyy niin että ei joka tauti iske. Ja osa on muutenkin sellaisia, esim. itse olen flunssan sairastanut viimeksin noin 30 vuotta sitten ja noroa/vatsatautia en koskaan. Ei vaan tule nuo taudit vaikka olisi omassa perheessäkin muilla.

Vierailija
28/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se oireetonkin on sen jostain saanut?

Vierailija
29/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIstä kaikkialta voi koronaviruksen saada? Tai influenssan aikuinen ihminen? Tai tavallisen RS-viruksen? Ei taida tarha olla ainut virusten lähtöpaikka. Vastustuskyky suojaa taudeilta, ja lapset saavat vastustuskykyä kun ensin sairastavat noita pöpöjä.

Vierailija
30/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, ok. Sairaiden lasten vienti tarhaan on siis ok. Pitääpä jatkossa toimia näin.

Vierailija
31/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sairauden takia poissaoloja tulee 0-2 päivää vuodessa, silloin kun aloitti tarhassa ehkä 2 pv enemmän. Hyvä tuuri, että saatiin vähän sairasteleva lapsi, muttei erityisen yllättävää kun me vanhemmat olemme olleet samanlaisia. Useimmiten minä olen ollut kotona lapsen kanssa, mutta välillä mieskin on ollut. Erot johtuvat töidemme luonteista, se jää jonka on helpompi juuri sillä hetkellä jäädä. Isovanhemmat joko työelämässä tai satojen kilometrien päässä joten eivät voi tässä auttaa.

Vierailija
32/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan muutenkin ihmisiä hoitoalalla ja tapaavat työssään päivittäin sairaita ihmisiä. Kyllä siinä vastustuskyky useimmilla kehittyy niin että ei joka tauti iske. Ja osa on muutenkin sellaisia, esim. itse olen flunssan sairastanut viimeksin noin 30 vuotta sitten ja noroa/vatsatautia en koskaan. Ei vaan tule nuo taudit vaikka olisi omassa perheessäkin muilla.

Melko sama täällä. Influenssa oli (ehkä) kerran 30 v sitten, ja vaikka noroa oli useamman kerran lapsen tarhassa niin se tarttui meihin vaan kerran. Silloinkin lapsi oksensi 2 h, minä kerran ja mies ei saanut mitään oireita. Kouluiässä kävin usein moikkaamassa sairastuneita kavereita kun kävin kertomassa läksyjä yms enkä itse sairastunut koskaan vaikka kavereilla olisi ollut mitä kuumetta tai oksennustautia.

Vierailija
33/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon on vähän helpompi joustaa töiden puolelta mitä minun ja aika usein myös luovuttajana toiminut kaveri ottaa muksun hoitoon jos on kipeänä, kaverin on helpoin etäopiskeluidensa vuoksi.

n25

Vierailija
34/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, ok. Sairaiden lasten vienti tarhaan on siis ok. Pitääpä jatkossa toimia näin.

Sanoinko niin? En. Vaan että teidän vastustuskyky on heikko, jos muka kaikki pöpöt aiheuttaa taudin.

Edelleen ne taudit tarttuu jo itämisaikana, eli ennen kuin lapsella on näkyviä oireita. Ymmärrätkö, vai haenko rautalankaa avuksi?

Vierailija
35/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Esim joltain toiselta oireettomalta?! Serkultaan synttäreillä, kaupan ostoskärryistä, kirjastonkirjasta, toiselta oireettomalta tarhakaverilta...

Vierailija
36/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eroa yleensä mies, kun teki kotona töitä. Nykyään se kumman viikolla lapsi sattuu sairastamaan.

Vierailija
37/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viimeisen vuoden aikana lapsen takia pois töistä muistaakseni kaksi kokonaista päivää. Lisäksi olen n. 3-5 kertaa lähtenyt kesken päivän pois.

Lapsi on ekaluokkalainen, minä hoidan tai äitini hoitaa. Miestä ei ole.

Vierailija
38/38 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin mies jää kotiin koska oma työni vaatii aina sijaisen järjestämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi