Voiko ulosottosuosta ikinä nousta?
Kertokaa te tietävät? Miten?
Täällä kuitekin on asiantuntijoita
Kommentit (37)
En vaan jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka ottavat sitä velkaa ja sitten ihmetellään sormi suussa, että pitääkö se maksaa takaisinkin...
Jollet saa töitä, etkä mahdollisuutta hakeutua velkajärjestelyyn niin todellakin n. 15 vuotta on valitettavasti ulosottotietä kuljettavana. Se on pitkä tie, tiedän kokemuksesta.
Jotenkin sitä on vaan ajateltava että on kuitenkin rikkaampi kuin iso osa maailman väestöstä joilla ei välttämättä kattoakaan pään päällä. Eli on vain asetettava se rahan merkitys vähemmälle ja keskityttävä henkisiin arvoihin. Joo, tiedän että kuulostaa kliseeltä jne mutta muuta vaihtoehtoa ei ole.
Tietysti kannattaa aktiivisesti hakea töitä jne. Lohtua tuonee vähän edes se ettet ole ainoa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka ottavat sitä velkaa ja sitten ihmetellään sormi suussa, että pitääkö se maksaa takaisinkin...
Mä ihmettelen sormi suussa ihmisiä, jotka ihmettelee toisten asioita tietämättä taustoja. Ei kaikkien velat johdu siitä, että ne on vaan tyhmiä.
Otin pikavippejä ja lopulta ne meni ulosottoon. Taustalla oli silloin diagnosoimaton ADHD, joka teki minusta impulsiivisen. Joo, ihan itse ne velat otin enkä voinut maksaa ajallaan takaisin, mutta kyllä se diagnosointi ja lääkitys auttoi elämänhallintaan. Parin kuukauden kuluttua olen ulosotot maksanut ja teen parhaani, että en enää ikinä velkaannu.
Riippuu kuinka syvälle on itsensä sinne kaivanut. Kaipa ne lopulta joskus vanhenee ne lainat, jos niitä ei mitenkään maksettua saa. Maksaminen tietysti on ihan hyvä lähtökohta.
Itse olen ymmärtänyt että velat vanhenevat lopullisesti 15 vuodessa. Siis siitä kun velalle on haettu velkomistuomio. Sen varaan olen itse laskenut, vielä on vuosia jäljellä...
Ei muuten vanhene ja uo on koronkiskuri.
Vierailija kirjoitti:
https://oikeus.fi/oikeusapu/fi/index/talous_ja_velkaneuvonta/ylivelkaan…
Tossa faktaa.
Ei tunnu että voi,. Mulla n 45000 e. Vaikka eläisin 70 kymppiseksi, ei näillä tuloilla selviä. Olen eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen sormi suussa ihmisiä, jotka ihmettelee toisten asioita tietämättä taustoja. Ei kaikkien velat johdu siitä, että ne on vaan tyhmiä.
Otin pikavippejä ja lopulta ne meni ulosottoon. Taustalla oli silloin diagnosoimaton ADHD, joka teki minusta impulsiivisen. Joo, ihan itse ne velat otin enkä voinut maksaa ajallaan takaisin, mutta kyllä se diagnosointi ja lääkitys auttoi elämänhallintaan. Parin kuukauden kuluttua olen ulosotot maksanut ja teen parhaani, että en enää ikinä velkaannu.
Tää adhd tuntuu nykyään olevan kovin muotia, kun selitellään omaa tyhmyyttä...
Vierailija kirjoitti:
35 000 UOlla, kauankohan tota makselee? 12 vuotta sitten mennyt luottotiedot, mutta ilmeisesti jos vanhentumista alkaa odottamaan menee toiset 12 vuotta vielä.
Minulla oli reilut 40 000. Noin 9 vuotta meni. Nettopalkka vaihteli niiden aikana ollen loppuaikana noin 2400/kk eli lyhensin ulosottoa 800 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
15 vuodessa oikeuden päätöksestä vanhenee. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Olisko sulla jotain tukea väittämällesi, ettei vanhene. :)
Mulla oli 10000 velkoja. Sitten pääsin töihin ja vakinaistettiin. Maksoin 250 euroa kuussa joka oli sovittu noin. Menihän siinä muutama vuosi maksellessa. Maksoin kyllä joskus vähän ekstraa että pääsi nopeammin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää adhd tuntuu nykyään olevan kovin muotia, kun selitellään omaa tyhmyyttä...
Tämä. Haetaan lääkäriltä diagnoosi, kun on asiat ensin huolella sössitty. Kätevää.
Mä maksoin noin 20 000 kolmessa vuodessa pois noin 2000e/kk tuloilla. Aluksi osa-aikaisena ja sitten vakityössä. Pari vuotta nyt ollut luottotiedot taas kunnossa. Keskity nyt vaan työnhakuun! Ulosotto ei todellakaan ole mikään maailmanloppu, älä anna sen vallata ja masentaa mieltäsi!
Mulla vanhenee viimeiset merkinnät 2021 lopussa kun olen saanut vedettyä viimeiset pois ulosotolta ja maksanut 3500e velkaa 180e/kk työttömänä. Vituttaa kun jos olisi luottotiedot,saisi tuon summan velaksi puolella lyhennyksen summasta ja jäis kelan rahoista vähän itsellekin. Mutta joo,8000e oli alunperin ulosotossa eikä mitään mahdollisuutta maksaa. Kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa olla toivoa...
Korko? Paljonko maksat?
Sitten se on pelkkää helppoa lainamatematiikkaa.