Kaupan myyjät ja vartijat! En ole myymälävaras!
Kaupan myyjät, hyllyttäjät ja vartijat,
älkää jaksako seurata minua.
Mitä kauemmin ja tarkemmin seuraatte, sitä kauemmin joudun yrittämään keskittyä valitakseni ostokseni.
Luuletteko, että hidas asiakas on varas?
Luulen, että moni nopea varastaa sillä välin kun seuraatte minua!
Joudun tutkimaan kaikki tuoteselosteet läpi, sillä en syö enkä käytä
-pähkinää
-paprikaa ja chiliä
-lisättyä gluteenia
-keinotekoisia makeutusaineita
-arominvahventeita
-shampoissa silikonia
Ja näitä on niin monissa tuotteissa, että joudun valitsemaan tuotteita.
Miksi se ilmeisesti vaikuttaa epäilyttävältä?
Rasittavaa, palaan takaisin kun saan ostaa rauhassa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, jos mitään salattavaa ei ole?
Se on oikeasti aika rasittavaa, jos vartija kuljeskelee selkeästi sinun perässäsi.
Mua luullaan jonkun verran mustalaíseksi ja yksi hieltä haiseva skinhead-vartija seuraa mua aina kun menen kauppaan jota hän vartioi - ts. menin, en mene enää.
Se paškan haju kyllä häiritsi enemmän kuin seurailu.T: ei AP
Mikä siinä onkaan, että jokainen suomalainen vaalea punanaamainen possunenä pitää automaattisesti jokaista hiukan tummapiirteisempää mustalaíseksi tai arabiksi?
En tiedä, mutta minua luulee siis itse mustalaisetkín usein mustalaiseksí.:D
Tummapiirteisyys on suomalaisille outo juttu, vaikkakaan en ymmärrä millä perusteella. Itse näytän myös hivenen ulkomaalaiselta, joten kiinnitän usein muiden huomion, varsinkin kaupoissa olen oikea vartijamagneetti! Kerran olin maksamassa ostoksiani kassalla, kun kauempana vastapäätä seisonut vartija alkoi lähestyä kassaa ja piti katseensa tiukasti alaviistossa kohti jalkojani. Kun oli tullut tarpeeksi lähelle ja huomasi etten ollut pukeutunut minkään sortin hameeseen, lähti hissukseen peruuttaen takaisin vartiointipaikalleen :D Todella koomista, mutta pidän kuitenkin hyvänä asiana, että heitä on ja seuraavat ihmisten toimintaa!
t. eri vartijoiden tarkkailema
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sosiaalisten tilanteiden kammo ja saatan käyttäytyä aika oudosti jos on huono päivä. Se vielä pahentaa oireita jos vartija tai myyjä tulee jotain sanomaan eli punastelen, en uskalla katsoa silmiin, haluan äkkiä vaan luikahtaa tilanteesta pois. En ole koskaan varastanut enkä aiokaan. Minunkin vaan täytyy joskus päästä kauppaan vaikka olenkin tämmöinen.
Siedätä itseäsi vain hieman niin että tavallinen kaupassakäynti ei tunnu enää ongelmalta. Jos vartija mulkoilee niin kerää ostokset taskuihisi. Mitään väärää tuossa ei tapahdu niin kauan kun otat ne kassalla esiin ja maksat. Mikään laki ei pakota keräämästä ostoksia juuri koriin tai kärryyn. Kiusa se on pienikin kiusa sille mulkkaajalle.
Vartijan koulutus kirjoitti:
Vartija ei saa puuttua asiakkaan ostoksiin,kunnes kassalinjan päässä.Maksettuasi muut ostokset.Vartijan tulee käyttäytyä asiallisesti ja huomaamattomasti.Jokamiehen oikeudella saat ilmoittaa mahdollisesta myymälävarkaudesta.Vartiat ohjaavat tarkistettavan huomiota heröttämättä,siihen varattuun tilaan.
Tässä oli kyse siitä, että ei varasta, mutta vartijat seuraavat jos lukee tuoteselosteita.
Paniikkihäiriössä ostokset ei oikeasti onnistu kun vartija seuraa. Tässä vähän ajateltavaa.
Olen myös hidas valitsemaan kaupassa. Vartija ei ole lähtenyt perään, mutta joskus olen huomannut olleeni kuitenkin tarkkailun kohteena. Esim. myyjä huutaa kassalta, mihin ei ole suoraa näköyhteyttä, että kokeile toista vaakaa.
Apteekissa vartija saattaa seuratakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös hidas valitsemaan kaupassa. Vartija ei ole lähtenyt perään, mutta joskus olen huomannut olleeni kuitenkin tarkkailun kohteena. Esim. myyjä huutaa kassalta, mihin ei ole suoraa näköyhteyttä, että kokeile toista vaakaa.
Apteekissa vartija saattaa seuratakin.
Jos se vaaka on rikki niin ehkä myyjä on vain avulias?
Etiikkaani ei sovi varastaminen
Uskon Jumalaan, tämä liittyy etiikkaani ja siihen että näpistelijäksi luuleminen on loukkaavaa.
En meikkaa, käytän ekologisia ja vanhoja vaatteita hieman hippityyliin.
Luulisi että ilmastonmuutosaikoina vanhat vaatteet on vain toivottava asia!
Olettaako joku tyylini takia ettei minulla ole varaa ostaa?!
En ole ikinä kiinnittänyt huomiota vartijan tai myyjän käytökseen. Jos joku on katsonut pitkään tai tullut järjestelemään hyllyä niin sitten on. Tarkkailetteko te kaikkea mitä kaupassa tapahtuu? Mä mietin omia ostoksiani enkä todellakaan pohdi mitä joku siellä minusta ajattelee.
Vinkki sinulle ap. Koska et ole varas, älä kiinnitä noihin toljottajiin mitään huomiota. Jos kyttäävät anna kytätä, älä välitä. Tätä kyttäämistä tapahtuu muillekin kuin sinulle, se on noilla vartijoilla verissä, että lähtökohtaisesti kaikki on varkaita ; )
Minuakin vartija seurasi tietyssä ruokakaupassa aina hyllyjen väliin. Oli varmaan sen märkä uni että olisin varastanut jotain ja hän olisi saanut käyttää väkivaltaa ja lyödä pampulla heh. Samaan aikaan käyttötililläni oli 150 000 euroa, joten ei ollut tarvetta varastaa, mutta ehkä näytin siltä että oli kyseinen tarve heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen ei kiinnitä huomiota myyjiin tai vartijoihin, ellei ole heille asiaa. Ehkä se johtuu, kun ilmeisesti vilkuilet heitä koko ajan. Lakkaa vilkuilemasta. Tai ei taida auttaa enää, kun naamaasi on muistissa.
Olen ihan nomraali perheenäiti. En voinut olla kerran kiinnittämättä huomiota, kun yksi vartia alkoi seuraamaan minua läpi koko valtavan XXL-liikkeen.
Miksi Irina Vartia seurasi sua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sosiaalisten tilanteiden kammo ja saatan käyttäytyä aika oudosti jos on huono päivä. Se vielä pahentaa oireita jos vartija tai myyjä tulee jotain sanomaan eli punastelen, en uskalla katsoa silmiin, haluan äkkiä vaan luikahtaa tilanteesta pois. En ole koskaan varastanut enkä aiokaan. Minunkin vaan täytyy joskus päästä kauppaan vaikka olenkin tämmöinen.
Mitä myyjä ja vartija tulevat sinulle sanomaan?
Hei, voinko auttaa? Etsitkö jotain? Yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, voinko auttaa? Etsitkö jotain? Yms.
Etsin kundii/kimmaa tiukkavartaloista, joka itseään trimmaa ja ei älyllä loista!
Valitettavasti, vaikka asiakkaat usein niin luulevat, myyjät ja vartijat eivät osaa lukea ajatuksia.
- Asiakaspalvelija
Minulla on rosacea ja kaupoissa tuijotetaan.
Ajatteletteko, että olen köyhä alkkis tms. (?) Joskus ostan vieläpä yhden oluen.
Rosaceani on lievä-kohtalainen.
Mutta naama punoittaa aamusta iltaan.
Minua seurataan usein Tokmannilla asioidessani. Varsinkin, jos olen tullut kävellen kauppaan ja kannan reppua (kun tavallinen kauppakassi olisi epäkäytännöllinen kantoväline). Tätä on tapahtunut useammassa myymälässä, eri kaupungeissa. Kassalla ei tosin ole koskaan pyydetty avaamaan reppua. Ehkä siksi että reppu näyttää tyhjältä ja ostoskori on täynnä tavaraa, joten varastaminen olisi epätodennäköistä?