Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan myyjät ja vartijat! En ole myymälävaras!

Vierailija
04.02.2020 |

Kaupan myyjät, hyllyttäjät ja vartijat,
älkää jaksako seurata minua.

Mitä kauemmin ja tarkemmin seuraatte, sitä kauemmin joudun yrittämään keskittyä valitakseni ostokseni.

Luuletteko, että hidas asiakas on varas?

Luulen, että moni nopea varastaa sillä välin kun seuraatte minua!

Joudun tutkimaan kaikki tuoteselosteet läpi, sillä en syö enkä käytä
-pähkinää
-paprikaa ja chiliä
-lisättyä gluteenia
-keinotekoisia makeutusaineita
-arominvahventeita
-shampoissa silikonia
Ja näitä on niin monissa tuotteissa, että joudun valitsemaan tuotteita.
Miksi se ilmeisesti vaikuttaa epäilyttävältä?

Rasittavaa, palaan takaisin kun saan ostaa rauhassa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen ei kiinnitä huomiota myyjiin tai vartijoihin, ellei ole heille asiaa. Ehkä se johtuu, kun ilmeisesti vilkuilet heitä koko ajan. Lakkaa vilkuilemasta. Tai ei taida auttaa enää, kun naamaasi on muistissa.

Mihin ei auta kun naama on muistissa?

Siis muistissa naama joka ei ole koskaan mitään varastanut.

Vierailija
22/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kaupanalalla työssä reilut 20v ajan joten on jonkunlaista silmää eri tavoin käyttäytyville asiakkaille. Kertaakaan en ole epäillyt enkä saanut kiinni varasta joka olis tuoteselosteita lukenut tarkkaan ja hyllyllä selaillen. Sen sijaan suurin osa varkaista on näitä hyvin sosiaalisia, nauravaisia, silmiin katsovia ja puheliaita lapsia tai aikuisia. Luottamusta herättäviä siis. Siitä jo tietää alkaa seuraamaan.  Joskus harvoin joku hiljainen on jäänyt kiinni, ensikertalainen yleensä. Tai sitten teiniporukka joka on hiljaa jollain hyllyllä, tietää että nyt lähtee tavaraa taskuun. Itse olen kyllä samaa kokenut kuin sinäkin, että kun luen tuoteselosteita, minua aletaan seuraamaan. Yleensä menen sitten myyjän luo ja kysyn että näetkö lukea sen tai tämän, vaikka itsekin näen. Vartijaltakin saatan kysyä että mistä löytyy mitäkin jos olen oudossa kaupassa. Punastella ei kannata, jos olet rehellisin aikein liikkeellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät ne kyttääjät lukemaan puolestasi niitä tuoteselosteita.

Vierailija
24/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa, jos mitään salattavaa ei ole?

On todella rasittavaa ja häiritsevää lukea tuoteselosteita kun myyjä tuijottavaa pitkään vieressä tai kävelee läheltä ohi kaksikymmentä kertaa ja pyörii ympärilläni ja jää järjestelemään siistiä hyllyä vieressäni.

En pysty keskittymään valitsemaan tuotetta kun tuijotetaan ja seurataan.

Joskus olen siksi joutunut lähtemään mitään ostamatta pois.

Punastellen, että kehtaanko edes lähteä ostamatta, nyt ne ainakin kuvittelee!!

Voin tietysti nauraa, että siitäs saivat kuvitelmilleen lisää kun en ostakaan mitään!

Jospa ensi kerralla kun pyörivät siinä kysyisit onko tässä pähkinää tai mitä nyt sitten et voikaan ottaa. Sanot että on tuo lähinäkö vähän huono. Varmasti neuvoo sitten.

Jos olet itse fiksu ja ystävällinen ja silti jatkaa kyttäämistä niin pyydät vain lisää apua.

Kyllä ne ajan kanssa oppii, tai ainakin saat palvelua!

Myyjät ei varmasti tiedä vastausta.

Hyvä strategia kyllä!

Vierailija
25/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen ei kiinnitä huomiota myyjiin tai vartijoihin, ellei ole heille asiaa. Ehkä se johtuu, kun ilmeisesti vilkuilet heitä koko ajan. Lakkaa vilkuilemasta. Tai ei taida auttaa enää, kun naamaasi on muistissa.

Olen ihan nomraali perheenäiti. En voinut olla kerran kiinnittämättä huomiota, kun yksi vartia alkoi seuraamaan minua läpi koko valtavan XXL-liikkeen. Pysähdyin ensin kaupan ulkopuolelle katsomaan aletuotteita, josta otin mukaani kauppaan sisälle lasten uimahousut ostaakseni ne pojalleni. Myymälässä oli pakkokiertosysteemi eli koko kauppa oli vaellettava läpi ennen kuin pääsi kassoille. Vartija seurasi herkeämättä minua ulko-ovelta kassoille asti. Matkalla huomasin kivan näköisen takin ja kokeilin sitä ylleni. Teki mieli alkaa tahallaan kokeilemaan kaikkia mahdollisia vaatteita, kun otti päähän noin silmiinpistävä seuraaminen ja harmitti samalla, kun typerys tuhlaa työaikaansa, eikä ole bongailemassa oikeita varkaita.

Vierailija
26/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeasti aika rasittavaa, jos vartija kuljeskelee selkeästi sinun perässäsi.

Mua luullaan jonkun verran mustalaíseksi ja yksi hieltä haiseva skinhead-vartija seuraa mua aina kun menen kauppaan jota hän vartioi - ts. menin, en mene enää.

Se paškan haju kyllä häiritsi enemmän kuin seurailu.

T: ei AP

Mikä siinä onkaan, että jokainen suomalainen vaalea punanaamainen possunenä pitää automaattisesti jokaista hiukan tummapiirteisempää mustalaíseksi tai arabiksi?

Vierailija
27/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija ei saa puuttua asiakkaan ostoksiin,kunnes kassalinjan päässä.Maksettuasi muut ostokset.Vartijan tulee käyttäytyä asiallisesti ja huomaamattomasti.Jokamiehen oikeudella saat ilmoittaa mahdollisesta myymälävarkaudesta.Vartiat ohjaavat tarkistettavan huomiota heröttämättä,siihen varattuun tilaan.

Vierailija
28/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ne vartijat ja myyjät eivät voi noita seikkoja tietää.

Miksi tuoteselosteet lukeva olisi potentiaalinen varas verrattuna niihin muihin asiakkaisiin?

En löydä mitään logiikkaa sille, että varas viettäisi aikaa muuten vaan lukien tuoteselosteita.

Luultavasti hän vilkuilee niitä vartijoita, koska huomaa heidän seuraavan. Se on se avain sana.

Vierailija
29/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun sen joka epäilyttävästi pälyilee ja vilkuilee koko ajan missä on myyjät tai vartija.

Vierailija
30/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole mitään väärää tekemässä ja sinua kyylätään, mene tuote kädessä pyytämään kyylää lukemaan tuoteseloste sinulle ääneen. Sanot vaan että olet moniallerginen ja sinulla on vähän heikko lähinäkö (vaikkei olisikaan). Kun luetutat niillä kaikki ostoksesi, niin eiköhän pian lopu kyyläys, kun eivät jaksa olla noin ystävällisiä lainkuuliaiselle ostajalle.

Kikka numero kaksi, katso turvalliset tuotteet netistä valmistajien sivuilta (löytyy ihan Googlella, haet ihan vaan mitä tuotetta etsit, ei tarvitse brändin nimeä tietää), silloin saat lukea tuoteselosteet rauhassa, sitten myymälässä voit näyttää niille yksityiskohtaisen ostoslistan ja kysyä onko niillä näitä tuotteita.

31/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kauemmin ja tarkemmin seuraatte, sitä kauemmin joudun yrittämään keskittyä valitakseni ostokseni.

-pähkinää

-paprikaa ja chiliä

-lisättyä gluteenia

-arominvahventeita

-shampoissa silikonia

mahdatko kulkea erityisen isossa hameessa ? 

Vierailija
32/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut kaupanalalla työssä reilut 20v ajan joten on jonkunlaista silmää eri tavoin käyttäytyville asiakkaille. Kertaakaan en ole epäillyt enkä saanut kiinni varasta joka olis tuoteselosteita lukenut tarkkaan ja hyllyllä selaillen. Sen sijaan suurin osa varkaista on näitä hyvin sosiaalisia, nauravaisia, silmiin katsovia ja puheliaita lapsia tai aikuisia. Luottamusta herättäviä siis. Siitä jo tietää alkaa seuraamaan.  Joskus harvoin joku hiljainen on jäänyt kiinni, ensikertalainen yleensä. Tai sitten teiniporukka joka on hiljaa jollain hyllyllä, tietää että nyt lähtee tavaraa taskuun. Itse olen kyllä samaa kokenut kuin sinäkin, että kun luen tuoteselosteita, minua aletaan seuraamaan. Yleensä menen sitten myyjän luo ja kysyn että näetkö lukea sen tai tämän, vaikka itsekin näen. Vartijaltakin saatan kysyä että mistä löytyy mitäkin jos olen oudossa kaupassa. Punastella ei kannata, jos olet rehellisin aikein liikkeellä. 

Näin juuri se taitaa olla.

Näpistelijät nauraa toisella hyllyllä kun kaikki fokus on hitaissa ja tarkoissa.

Onko muilla myyjillä kokemusta?

Tai selitystä siihen miksi me tuoteselosteiden lukemista tarvitsevat joudutaan tarkkailuun?

Vierailija
33/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-pähkinää

-paprikaa ja chiliä

-lisättyä gluteenia

-arominvahventeita

-shampoissa silikonia

mahdatko kulkea erityisen isossa hameessa ? 

Lyhyt vastaus: en

Vierailija
34/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun sen joka epäilyttävästi pälyilee ja vilkuilee koko ajan missä on myyjät tai vartija.

En ole kertonut vilkuilevani minnekään.

Miten käyttäydytään ei-epäilyttävästi, kuin robotti joka nostaa yksi kaksi kolme ostokset kärryyn?

Vierailija
35/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ne vartijat ja myyjät eivät voi noita seikkoja tietää.

Miksi tuoteselosteet lukeva olisi potentiaalinen varas verrattuna niihin muihin asiakkaisiin?

En löydä mitään logiikkaa sille, että varas viettäisi aikaa muuten vaan lukien tuoteselosteita.

Luultavasti hän vilkuilee niitä vartijoita, koska huomaa heidän seuraavan. Se on se avain sana.

Erikoista logiikkaa, sillä rehellinen ihminen kyllä vilkaisee jos vartija seuraa häntä.

Vilkaisee uudestaankin ja ihmettelee jos seuraaminen jatkuu. (Eikö vaan?)

Vierailija
36/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeasti aika rasittavaa, jos vartija kuljeskelee selkeästi sinun perässäsi.

Mua luullaan jonkun verran mustalaíseksi ja yksi hieltä haiseva skinhead-vartija seuraa mua aina kun menen kauppaan jota hän vartioi - ts. menin, en mene enää.

Se paškan haju kyllä häiritsi enemmän kuin seurailu.

T: ei AP

Mikä siinä onkaan, että jokainen suomalainen vaalea punanaamainen possunenä pitää automaattisesti jokaista hiukan tummapiirteisempää mustalaíseksi tai arabiksi?

En tiedä, mutta minua luulee siis itse mustalaisetkín usein mustalaiseksí.:D

Vierailija
37/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sosiaalisten tilanteiden kammo ja saatan käyttäytyä aika oudosti jos on huono päivä. Se vielä pahentaa oireita jos vartija tai myyjä tulee jotain sanomaan eli punastelen, en uskalla katsoa silmiin, haluan äkkiä vaan luikahtaa tilanteesta pois. En ole koskaan varastanut enkä aiokaan. Minunkin vaan täytyy joskus päästä kauppaan vaikka olenkin tämmöinen.

Vierailija
38/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa asiakas on potentiaalinen myymälävaras.  Vartijat tekevät vain työtään, eikä sen kannata antaa häiritä.

Hyvä, että tekevät, koska me muut asiakkaat maksamme tuotteiden hinnoissa myös varastetut tavarat.

Vierailija
39/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexillä, HM:llä joku myyjistä kipittää aina takahuoneeseen kameraa kyttäämään, huomattu on. Mutta sorry, en ole koskaan varastanut mitään, olen rehellinen asiakas. Nuolastette tyhjää jatkossakin.

Vierailija
40/56 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijan koulutus kirjoitti:

Vartija ei saa puuttua asiakkaan ostoksiin,kunnes kassalinjan päässä.Maksettuasi muut ostokset.Vartijan tulee käyttäytyä asiallisesti ja huomaamattomasti.Jokamiehen oikeudella saat ilmoittaa mahdollisesta myymälävarkaudesta.Vartiat ohjaavat tarkistettavan huomiota heröttämättä,siihen varattuun tilaan.

Eipä ole tällä ääliöllä vartijan koulutusta, tai ainakaan ei ole oppi mennyt päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan