Kaupan myyjät ja vartijat! En ole myymälävaras!
Kaupan myyjät, hyllyttäjät ja vartijat,
älkää jaksako seurata minua.
Mitä kauemmin ja tarkemmin seuraatte, sitä kauemmin joudun yrittämään keskittyä valitakseni ostokseni.
Luuletteko, että hidas asiakas on varas?
Luulen, että moni nopea varastaa sillä välin kun seuraatte minua!
Joudun tutkimaan kaikki tuoteselosteet läpi, sillä en syö enkä käytä
-pähkinää
-paprikaa ja chiliä
-lisättyä gluteenia
-keinotekoisia makeutusaineita
-arominvahventeita
-shampoissa silikonia
Ja näitä on niin monissa tuotteissa, että joudun valitsemaan tuotteita.
Miksi se ilmeisesti vaikuttaa epäilyttävältä?
Rasittavaa, palaan takaisin kun saan ostaa rauhassa.
Kommentit (56)
Älä nyt kaikkien tuotteiden selosteita käy läpi, ei ihme että kestää ja aiheuttaa epäilystä!
Minäkään en ole myymälävaras. Lopettakaa siis se kyttääminen ja keskittykää niihin jotka sanovat olevansa varkaita. Säästyy kaikkien aikaa ja tunnelma pysyy hyvänä kun ei tule sellainen vainoharhainen olo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, jos mitään salattavaa ei ole?
On todella rasittavaa ja häiritsevää lukea tuoteselosteita kun myyjä tuijottavaa pitkään vieressä tai kävelee läheltä ohi kaksikymmentä kertaa ja pyörii ympärilläni ja jää järjestelemään siistiä hyllyä vieressäni.
En pysty keskittymään valitsemaan tuotetta kun tuijotetaan ja seurataan.
Joskus olen siksi joutunut lähtemään mitään ostamatta pois.
Punastellen, että kehtaanko edes lähteä ostamatta, nyt ne ainakin kuvittelee!!
Voin tietysti nauraa, että siitäs saivat kuvitelmilleen lisää kun en ostakaan mitään!
Katsos kun ne vartijat ja myyjät eivät voi noita seikkoja tietää.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kaikkien tuotteiden selosteita käy läpi, ei ihme että kestää ja aiheuttaa epäilystä!
Luen tuoteselosteet mieluummin kaupassa kuin vasta kotona, jolloin vahingossa tuhlaisin rahat tuotteeseen jota en voi käyttää.
Luen kaikki, koska haluan käyttää kaikkia mitä ostan.
Milloin myymälävarkaat ovat alkaneet lukemaan varastamiensa tuotteiden selosteet läpi??
Normaali ihminen ei kiinnitä huomiota myyjiin tai vartijoihin, ellei ole heille asiaa. Ehkä se johtuu, kun ilmeisesti vilkuilet heitä koko ajan. Lakkaa vilkuilemasta. Tai ei taida auttaa enää, kun naamaasi on muistissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen tuoteselosteet mieluummin kaupassa kuin vasta kotona, jolloin vahingossa tuhlaisin rahat tuotteeseen jota en voi käyttää.
Luen kaikki, koska haluan käyttää kaikkia mitä ostan.Milloin myymälävarkaat ovat alkaneet lukemaan varastamiensa tuotteiden selosteet läpi??
luulis, että tietää mitkä tuotteet sopii eikä tarvitsisi joka kerta katsoa uudelleen selosteita.
Ensi kerralla kävele vartijan luokse ja kerro tuo sille. Älä jää hiljaa pihisemän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuoteselosteet lukeva olisi potentiaalinen varas verrattuna niihin muihin asiakkaisiin?
En löydä mitään logiikkaa sille, että varas viettäisi aikaa muuten vaan lukien tuoteselosteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella rasittavaa ja häiritsevää lukea tuoteselosteita kun myyjä tuijottavaa pitkään vieressä tai kävelee läheltä ohi kaksikymmentä kertaa ja pyörii ympärilläni ja jää järjestelemään siistiä hyllyä vieressäni.
Punastellen, että kehtaanko edes lähteä ostamatta, nyt ne ainakin kuvittelee!!Voin tietysti nauraa, että siitäs saivat kuvitelmilleen lisää kun en ostakaan mitään!
Jospa ensi kerralla kun pyörivät siinä kysyisit onko tässä pähkinää tai mitä nyt sitten et voikaan ottaa. Sanot että on tuo lähinäkö vähän huono. Varmasti neuvoo sitten.
Jos olet itse fiksu ja ystävällinen ja silti jatkaa kyttäämistä niin pyydät vain lisää apua.
Kyllä ne ajan kanssa oppii, tai ainakin saat palvelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punastellen, että kehtaanko edes lähteä ostamatta, nyt ne ainakin kuvittelee!!Voin tietysti nauraa, että siitäs saivat kuvitelmilleen lisää kun en ostakaan mitään!
No onko se ihmekään, että katsotaan perään, jos useamman kerran olet punastellen luiminut pois mitään ostamatta :D
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla kävele vartijan luokse ja kerro tuo sille. Älä jää hiljaa pihisemän.
Olen ajatellut ilmoittavani vartijoille ja myyjille, että kuulkaas, luen mitä nämä tuotteet sisältää että tiedän haluanko ostaa niitä vai noita toisia, kun minulla on allergioita ja en käytä sitä ja sitä ainetta.
Olen päätynyt siihen, etten halua puhua yksityisasioitani,
allergioitani ja elintapojani kaupassa tuntemattomille työntekijöille ja muiden asiakkaiden kuullen.
Tuntuu muutenkin todella omituiselta kertoa, että hei en ole varas, uskotko, hyvää päivänjatkoa.
Kaiken lisäksi kun en ole tehnyt yhtään mitään erikoista enkä väärää.
En ole käyttäytynyt huonosti.
Jos sä vaan kuvittelet. Mäkin luen aina kaikki tuoteselosteet ( no wc-paperin en lue) , eikä mua kukaan kyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut ilmoittavani vartijoille ja myyjille, että kuulkaas, luen mitä nämä tuotteet sisältää että tiedän haluanko ostaa niitä vai noita toisia, kun minulla on allergioita ja en käytä sitä ja sitä ainetta.
Olen päätynyt siihen, etten halua puhua yksityisasioitani,
allergioitani ja elintapojani kaupassa tuntemattomille työntekijöille ja muiden asiakkaiden kuullen.
Tuntuu muutenkin todella omituiselta kertoa, että hei en ole varas, uskotko, hyvää päivänjatkoa.Kaiken lisäksi kun en ole tehnyt yhtään mitään erikoista enkä väärää.
En ole käyttäytynyt huonosti.
No sitten muuta ajatteluasi. Se on niiden työtä. Niin kauan kun sinua ei pysäytetä kassan jälkeen maksamattomia tuotteita taskuissasi niin mikä on ongelma?
Meillä luetaan tuoteselosteet,uusista tuotteista.En ole huomannut kyyläysta.Paitsi yhden kerran::tulin Pajalaan kauppaan ,suoraan uimahallista.Ajatuksissani kuljin ja ostoksen tein.Kassalinjalla yht äkkiä juuri kohdallani avautui uusi kassa.Laitoin tuotteet hihnalle,kassa poika hymisi voipaketti!!!!Maksoin ostokseni,poistumis ovien luona seisoi kaksi myymälän henkilöä,silloin oivalsin,että kyttäsivätkin minua.Mutta aivan syyttää.....kiitos lihatiskin "kyylälle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko se ihmekään, että katsotaan perään, jos useamman kerran olet punastellen luiminut pois mitään ostamatta :D
Juuri siksi, että myyjät ja vartijat käyttäytyvät niin, että heidän puolestaan hävettää, muttei asiaa voi itse huomaamattomasti ja hyvillä tavoilla ratkaista. Suuttumus myös tulee, kun ei saanut tehdä ostoksiaan rauhassa loppuun.
Jos jotain huomauttaisin heidän käytöksestään, niin minut muistettaisiin varmasti ihmisenä joka kertoi ettei ole varas. En halua tulla muistetuksi sellaisesta!
Eli myyjät ja vartijat miettikää uudestaan ketä seuraatte ja miksi ja mitä järkeä siinä on!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuoteselosteet lukeva olisi potentiaalinen varas verrattuna niihin muihin asiakkaisiin?
En löydä mitään logiikkaa sille, että varas viettäisi aikaa muuten vaan lukien tuoteselosteita.
Mukamas lukee tuoteselosteita odottaen hyvää hetkeä tunkea se tuote vaikka kassiin.
Kääntäisin asian niin päin, että vartijan pitäisi kysyä mitä teet jos seuraa samaa henkilöä pidempään, eikä asiakkaan kertoa ettei ole varas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukamas lukee tuoteselosteita odottaen hyvää hetkeä tunkea se tuote vaikka kassiin.
Juuri tuollaisten tyyppien takia se ostosten teko ei onnistu ja joutuu lähtemään ostamatta, kun ei tuota enää kestä eikä ajatus pysy kasassa.