Miten lisää kalaa ruokavalioon?
Se on vissiin terveellistä ja ympäristöystävällistä. Silakoita yritän laittaa kerran viikkossa ja kalapuikkoja on aina kiiretapauksiin pakastimessa. Katkaravut ja tonnikala ovat hyviä salaatissa. Mitä vielä keksisi? Jotain muuta kuin seitikeittoa.
Kommentit (51)
siika kuha saahaan kuha kirjoitti:
nyt on saatavana niitä järvikalajuttuja.oisko Apetit ja sitten jokin xxxx-särvin,nuoreni toi,pakastealtaasta,kotimainen
Sitten on tämmönen...oli hyvvää...vähän vaihtelua tavis kalasoppaan: https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/resepti/artikkeli-1.297584
https://yhteishyva.fi/reseptit/kalapyorykat/recipe-4100 näitäkin saa pakastealtaasta jos ei viiti itte tehdä,parempia kuin kalapuikot jotka on perkuujätettä
Mistä misokeittoaineksia saa?
Kylmäsavulohta leivän päälle. Käytännössä ainoa tapa jolla itse syön kalaa kotona. Työpaikalla sitten välillä ravintolassa paneroituja kalafileitä jne.
Leikkaa lohifile saksilla annospaloiksi ja kääräise ne yksittäin tuorekelmuun ja pakasta. Käyttöönotettaessa lämmitä mikrossa 20 sekuntia tai jotain niin, että kala sulaa vain sen verran, että siitä pystyy juuri ja juuri veistämään ohuita siivuja. Tämmöiset ohuet kalalastut paistuvat pannulla puoli jäisinäkin hetkessä.
Voi nuo annospalat pakastaa ritilällä leivinpaperin päälläkin ja sitten pussittaa tai panna rasiaan, jos ei halua tuorekelmua käyttää.
Järvikalaa kerran viikossa eri tavalla laitettuna ja vaikka samallakin, riittää. Tonnikalan ja katkaravut jättäisin heti pois.
Mitä jos naaapuri löytääkin sut agressioisssaan hakkaamassa ihan innoissa sitä sun itse onkimaaasi pientä särkeä tainnoksiiin ja jakaaa siitä kuvan someeen. Otttaa vähän takaisin kun on joutunut elämäään kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos naaapuri löytääkin sut agressioisssaan hakkaamassa ihan innoissa sitä sun itse onkimaaasi pientä särkeä tainnoksiiin ja jakaaa siitä kuvan someeen. Otttaa vähän takaisin kun on joutunut elämäään kuplassa.
Halolla temmmot menemään vailla tokkkua huutaen Vttu mä oon mä ooon eliökunnan aaateliaa.
Paljon hyviä vinkkejä. Lisään vielä omani: Helppo huoneenlämmössä työpäivän säilyvä eväsruoka tulee, kun nappaa salaattipussin ja tölkin särki/ahven tms laadukasta kalasäilykettä. Töissä lautaselle ja kohti ääntä. Kastikekin samassa.
Vierailija kirjoitti:
Kermainen uunilohi on helppo ruoka ja maistuu useimmille. Lohipasta, tonnikalapasta, erilaiset kastikkeet. Kalalasagne. Iltapalaksi/viikonloppuherkuksi ruisnappeja tai saaristolaisleipää savulohitahnalla.
Miksi se lohi pitää pilata kermalla?
no yleensä aineksia misokeittoihin ja muuhun, sekä kalaa, saa kaupasta .
reseptejä on tsiljoona , senku tekee joka kerta erilain jos haluaa, eikai nyt kukaan jaksais edes kovin tiheään samalla tavalla tehtyjä ruokia.
Paljonhan noissa on synteettistä estrogeenia ja psyykenlääkkeiden jäämiä. Eikö myös raskasmetalleja?