Kerätään tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIÄ TRENDISANOJA/SANONTOJA
Nämä nyt tulee ainakin mieleen: milleniaali tunteiden sanoittaminen rajapinta tulokulma
Kommentit (1313)
Tältä osin. Siltä osin.
En vaan ymmärrä näitten tarkoitusta.
Mutta-että -lässytys. Useimmiten kävisi "mutta" tai "että", mutta ei metsäläisten "mutta että".
Tiekartta( politiikan puheissa)
"Ei oo todellista"(ennen sanottiin vaan :ei oo totta)
Vierailija kirjoitti:
Sanonta "Oon pyörinyt siellä". Pyörinyt?? Kieritkö mäkeä alas vai? Mulla ei kyllä oo tapana pyöriä ympyrää missään.
Kieli elää ja kielellä voi myös leikkiä. Saa olla melko tosikko jos ottaa kaiken aina sanatarkasti. Veikkaan kyllä että luettuasi tuon ekan lauseeni näit silmissäsi kehosta irronneen itsenäisen kieliraukan jolla leikitään tai vaihtoehtoisesti jonkun leikkimässä omalla kielellään :D
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ei ole mikään uusi sanonta, mutta näköjään sitä on nyt muotia jankuttaa. Kommentoijan pisteet laskee nollaan välittömästi kun näen tämän.
Miten meni noin niinkun omasta mielestä.
Jätän tämän vaan tähän.
Tahtotila.
"Kerätään tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIÄ TRENDISANOJA/SANONTOJA"
ÄLÄ HUUDA.
Kaikki sanat jotka on "suomennettu" englanninkielestä. Triggeröityminen on ehkä typerin, mutta luultavasti löytyy typerämpiäkin jos jaksaa hakea.
Ylivoimaisesti eniten inhoan tällä hetkellä sanaa 'jep'. Jotenkin ymmärrän, että teinit sitä käyttää, mutta kun lähes kaikki aikuisetkin 🙄.
Jesss. Kuunnelkaa joskus. Melkein kaikki kahvilatyöntekijät ainakin harrastavat tätä.
-"Täällä vai mukaan?"
-"Mukaan"
-"Jesss"
-"Tuleeko kahviin maitoa?"
-"Kyllä kiitos"
-"Jessss!"
-"Maksatko lähimaksulla?"
-"Maksan"
-"Jessss!"
Samat kuin tuossa ylempänä eli jesss, jep ja älä.
Avata. Enää ei kerrota, kuvailla, selitetä tai perustella vaan avataan.
Osin ja liittyen. Melkein aina turhia täyteilmaisuja, joilla yritetään saada puheesta tai tekstistä vakuuttavampaa tai asiallisempaa mutta vaikutus on aivan toinen.
Ratkaisu-loppuiset yhdyssanat. Eräässä sisustusryhmässä tätä käytetään paljon. Kysytään neuvoja vaikka matto-, valaisin- tai kaappiratkaisuksi. Ratkaisu-osan voisi ihan hyvin jättää pois.
Hyvää päivää. Jos käyttää sitä muuhun kuin tervehtimiseen.
Mielentäminen ja osaamisen myyminen.
Kyl ja ikin
miks vitussa ei voi sanoa KYLLÄ ja IKINÄ
Sanonta "Oon pyörinyt siellä". Pyörinyt?? Kieritkö mäkeä alas vai? Mulla ei kyllä oo tapana pyöriä ympyrää missään.