Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppoja ja tukevia ruokia Lapin laskettelureissun iltaruoiksi saunan jälkeen?

Vierailija
03.02.2020 |

Kun on oltu päivä mäessä tai ladulla. Eli energiaa saa olla. Ja mielellään helposti uunissa valmistuvia joista myös lapset tykkää. Eikä raaka-aineidenkaan tarvitsisi aivan tolkuttomasti maksaa ja pitäisi saada kylämarketista.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon jauhelilihapihvi, lohkopotut, lisukkeet.

Pekonimakaronilaatikko

Vierailija
42/44 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista etukäteen, että mökissä on kunnollinen liesi. Meille sattui kerran niin, että varattiin mukaan karjalanpaistilihat ja ainekset kinkkukasvispiirakkaan. Mukana oli pata ja piirakkavuoka. Siinä mökissä oli miniuuni ja keittolevy.

Mökki oli iso, mutta keittiö oli minikeittiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa on nyt sesonkiaika näille ruuille: Chili corona carne. Koronankäristys ja muussi. Coronasalaatti ja krutonkeja. Koronalaatikkoa. Köyhät koronat hillolla ja koronavaahdolla. Koronarieska. Koronamarinoitu lohi. Koronakiusaus. Uunikorona.

Vierailija
44/44 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitäh?! Miksi se ruoka eroasi yhtään siitä mitä kotona teette?

Mitä sinä teet kotona ruoaksi?Vbb

Meillä oli eilen kauriin sisäfile pippurikastikkeella, höysteenä myskikurpitsakuutioita ja ruusukaalia, jälkkäriksi nougatvaahto.

Tänään meillä syödään ylikypsiä ankankoipia appelsiinikastikkeella, broccoliinia ja tomaatti-mozzarella-salaattia, jälkkäriksi avocado-lime-mousse.

Huomenna on kalapäivä ja tarjolla on teriyakimarinoitu lohi, inkivääriglaseeratut bataattipuolikkaat, joiden päällä on granaattiomenan siemeniä, saksanpähkinöitä ja piparjuurimajoneesia sekä sinappimarinoituja kikherneitä. Jne.

En todellakaan ala hiihtolomalla mökkiolosuhteissa laittamaan illallisia, joita kotona olemme tottuneet syömään.

Kuka nuo ruuat laittaa ja milla ajalla? 

Onko teilla oikeasti myos itse tehty jalkiruoka joka paiva? 

Me panostetaan myos ruuanlaittoon mutta tuo yllaoleva lista alkaa jo haiskahtaa tarpeettomalta hifistelylta - tai sitten olette vaan todella, TODELLA intohimoisia ruuanlaittajia. 

Meilla on kanssa kalapaiva vahintaan kerran viikossa, talla viikolla se on tanaan. Teen kermaista lohikeittoa ja perunarieskoja. Jalkiruuaksi on varmaan pari palaa tummaa suklaata. :) 

Varsinkin viikolla pyritaan tekemaan ruokia, jotka valmistuvat suht nopeasti ja vahalla vaivalla. Viikonloppuna on sitten aikaa kikkailla pidemmilla valmistusajoilla ja marinadeilla - eilen tein nelja tuntia hautunutta osso buccoa, kun taas mies puolestaan mieluummin vaikka grillaa sahramimarinoitua lammasta. 

Minä ne laitan ja minulla on aikaa ja olen intohimoinen ruoanlaittaja.

Ja ei, huomenna ei ole jälkiruokaa, ellei espressoa lasketa siksi. Muutaman kerran viikossa on, arkisin yleensä jotain kevyttä, kuten tuo avocadomousse.

Oletko kokopaivatoissa? 

Hattua nostan, jos olet. Itse tein eilen toitten paalle lohikeittoa ja perunarieskoja ja sita varten oli mies jo kuorinut perunatkin valmiiksi ja muusikin oli sunnuntain ylijaamaa - silti mulla meni siina samalla rauhallisesti viinia siemaillessa ja miehen kanssa hopotellessa varmaan lahemmaksi kaksi tuntia saada tuokin yksinkertainen ruokalaji poytaan.