Kuinka paljon maksaisit ruokailuryhmästä?
Meidän ruokapöytä ja tuolit ovat tulleet tiensä päähän. Olemme miettineet uuden setin ostoa ja itselläni tekisi mieli ostaa artekin ruokailuryhmä. Hintaa tulisi n.3000e ja se hirvittää. Olettaisin kuitenkin tämän olevan lopun elämän sijoitus.
Mies taas mietti "merkitöntä" settiä, max 1000e.
Paljon itse olisit valmis maksamaan?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku myi just Torissa valkoisen ison ruokapöydän ja 8 tuolia yhteishintaan 125 euroa. Tuo on se käypä summa, minkä itsekin haluaisin maksaa. Artekin tuotteista en tykkää. Ulkonäkö niissä tökkii. Ehkä sen takia, että jo lastentarhasta alkaen niitä on joutunut katsomaan julkisissa tiloissa.
Artekin pöytiä ja tuoleja julkisissa tiloissa kun ne oikeasti kestää käyttöä ja aikaa.
Mutta kauneus on totta kai katsojan silmissä. Mun mielestä kotona olevat Artekin kalusteet eivät näytä samalta kuin jossain julkisessa tilassa. Yksinkertaisina sopivat tosi moneen paikkaan. Päiväkodista keittiön kautta fiinimpään desingkotiin.
Enpäs ole vielä tähän mennessä yhtään desingkotia nähnyt...
Jos asunnossa kissoja tai koiria, niin max 1000 euroa. Muuten max 5000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Teetätin pöydän amiksella ja hain lapsuudenkodin ullakolta vanhat tuolit. En löytänyt yhtään kivaa ruokailuryhmää suht järkevään hintaan, joten tein tällaisen ratkaisun, maksoi vajaa 300 euroa. Minulle tärkeintä oli, että pöytä on tukeva ja kunnon puuta. Vihaan kitkuvia pöytiä, ja koska meillä on keittiössä muuten melko vähän laskutilaa, pöytä toimii usein leipomispaikkana.
Minulla olisi kallis maku mutta alle 2000 nettopalkka, joten pitää tehdä tallaisia kompromisseja. Jos olisi rahaa, laittaisin helposti pari tonnia kauniiseen ja kestävään ruokailuryhmään.
Etpäs teetättänyt.
Sinä TEETIT pöydän amiksella.
Älkää per.kele sanoko tai kirjoittako ”teetättää” ellette ole lähettänyt jotain edustajaanne tilaamaan tuotetta puolestanne. Se on ilmiselvä iljetys.
Artek on kyllä harvinaisen ruma ja tulee mieleen lastentarhat.
Mutta säilyttänee arvonsa aika hyvin kyllä ja ovat kestävää laatua.
Öyk öyk, todellisuudessa sossun lapulla ;-)
Ikipäivänä en maksaisi tonneja ruokapöydästä ja tuoleista. Itte ostin käytettynä kotimaisen täyspuisen kaheksan hengen pöydän ja tuolit parillasataa. Hyväkuntoisen siis.
Se aallon l - jalka tulee jo korvista ulos.
Jos on varaa, niin osta mieleistä! Itsehän sä sitä tuijottelet, joten kannattaa olla mieluinen.
Meillä on ruokailuryhmä ja muutakin Artekia ja on mielestäni sopivaa lapsiperheen käyttöön. Ei olla erityisemmin suojattu sitä esim. askarrellessa tms. Ostettiin ruokailuryhmä uutena ja se on ollut kohta 10 vuotta käytössä ja edelleen hyväkuntoinen.
Tosin tuolien laatu selvästi huonompaa kuin esim. 30-45 vuotta sitten! Nää uudet kuluu paljon nopeammin.
Artekin ruokailusetti on kyllä hintansa väärti ja kestää lähes isältä pojalle. Itse ostin viime syksyllä laatukalusteen verkkokaupasta ja kyllä joulupöydässä kelpasi olla. Kannattaa kysyä niiltä tarjous, sain itse pois 10% kun aikani tinkasin: www.laatukaluste.com/tag/1/artek
Sen verran kun olisi varaa tietenkin. Olettaen että ryhmä on juuri sellainen mitä haluaisin.
Meillä ollut aina vanhoja, jostain saatuja ruokaryhmiä.
Jokunen vuosi sitten rakensimme talon ja vanhempani antoivat Artek 611 tuolit 6 kpl meille, eli noin 3500 € niiden hinta. Appivanhemmat antoivat vanhan tammipöydän kaveriksi, sen hinnasta ei ole tietoa. Mutta mieluisat ovat.
Osta Artek, meillä ollut pöytä ja tuolit jo 25 v. edelleen silmä lepää.
Ostimme uuden ruokailuryhmän vuosi sitten kun muutimme nyk taloon.
Umpitammiset pöydät maksaa yli 2500€ (mitat 9x350) mutta löysimme Ruotsista 1 kappaleen minkä pinta oli viimeistelemätön, 2 laatua. Me etsimme juuri tuollaista vähän krouvimpaa ja teimme pintakäsittelyn itse. Hinnaksi tuli rahteineen alle 900€!
Sirot vähän erikoisemman malliset ja väriset tuolit 12 kpl saimme puoleen hintaan n 40€/ kpl
Ihan täysi 10 meille.
Edellisen melkein 3 m umpipuupöydän ostimme Kasvihuoneilmiöstä 14 v sitten 600 eurolla. Se oli vain niin painava ja väärän värinen joten jätimme sen talomme ostajille
Teetätin pöydän amiksella ja hain lapsuudenkodin ullakolta vanhat tuolit. En löytänyt yhtään kivaa ruokailuryhmää suht järkevään hintaan, joten tein tällaisen ratkaisun, maksoi vajaa 300 euroa. Minulle tärkeintä oli, että pöytä on tukeva ja kunnon puuta. Vihaan kitkuvia pöytiä, ja koska meillä on keittiössä muuten melko vähän laskutilaa, pöytä toimii usein leipomispaikkana.
Minulla olisi kallis maku mutta alle 2000 nettopalkka, joten pitää tehdä tallaisia kompromisseja. Jos olisi rahaa, laittaisin helposti pari tonnia kauniiseen ja kestävään ruokailuryhmään.