Tulen hulluksi. Kun mies ei hoida osuuttaan.
Oli sovittu että hoitaa lasten pankkiasiat. No niin, hirvittävän säätämisen jälkeen sai ne käynnit hoidettua. Tänään selvisi, että ei ole hoitanut sittenkään asiaa loppuun asti. Ja nyt sen saa aloittaa alusta.
Aamu alkoi sillä että oli viemässä lapsen väärään terminaaliin. Koska ei ollut tarkistanut eikä ollut kuullutkaan Länsiterminaalista.
Tulen hulluksi. Tää on tätä koko ajan. Ei osaa hoitaa pieniä osia, ei osaa ennakoida, ei osaa hoitaa kokonaisia selkeitä osuuksia kuten nämä.
Tunnen olevan Sulo Vilenin ja Pekka Puupään risteytyksen kanssa naimisissa. EN JAKSA tätä enää. Tuntuu kuin täällä olisi toisen aikuisen sijaan jatkuvasti harmaita hiuksia aiheuttava kolmas lapsi.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Puupää valitsee Puupää-miehen.
Hihi ;)
Eiku just se hullu justiina, joka hakkaa kaulimella ja alistaa ja haukkuu ja väheksyy.. itse on virheetön ja jos virheen tekeekin, niin puupään vikahan se on tavalla tai toisella. Tai vaihtoehtoisesti lakaistaan maton alle hissunkissun. Justiina tekee puupäästä entistä enemmän puupään. Eiköhän tuossa ole taas vakka-kansi -pariskunta kyseessä.
Sitä toisinaan kokee ihmetystä, että mitä itsessä on vikana kun saa tai joutuu elämään vuodesta toiseen sinkkuna... Ihan tyydytävää ja hyvää elämää toki - Joskus on käyny mielessä, että johtuuko ikisinkkuuteni (ikäänkuin se olisi, jokin vamma tai sairaus) siitä, että en koe tai tunne tarvitsevani rinnalleni naista (täsmennyksenä en myöskään miestä), jonka tehtävänä olisi ohjelmoida minut ja näytää suuntaa ja ohjata kulkuani ja tekemisiäni..
En liioin kaipaa itselleni ketään perässä vedettävää, jolla ei ole lainkaan (tai olisi vain hyvin vähän) omia mielipieiä tai kiinnostuksen kohteita.
Tietysti olisi erinomaisen kiva, jos meillä olisi, myös yhteisiäkin kiinnostuksen kohteita ja mahdollsiuus jakaa piniä ja isompiakin asioita yhdessä. Siksi kaipaankin ja unelmoin ennen kaikkea rinnallakulkijaa, jonka kanssa edetä samaan suuntaan.
Mulla on tosi hajamielinen mies, vois säätää ihan hyvin jotain tollasta. Mut osaa kyllä paljon asioita hoitaakin, ei sen puoleen. Välillä vaan ihmetyttää se älytön säätäminen, fiksu ihminen kyseessä. Mutta enpä ole tajunnut, että voisin asiasta alkaa marttyroida. Kas kun en ole huomannut olevani täydellinen itsekään. Minäkin teen virheitä, meidän virheet ovat erilaisia. Lisäksi molemmilla on kuormittava arki, ei ihme jos näkyy kummallakin myös toiminnanohjauksessa, vaikkakin eri tavoin. Mielummin teen yhteistyötä ja tuen siinä mikä on toiselle haasteellisempaa kuin itselle. Kun kuitenkin tiedän, että toinen ei yritä vastuustaan luistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin niin voisin sitten ilman stressiä sössijän toilailuista hoitaa lasten asiat rauhassa omalla tavallani. Miehen tapa hoitaa on yhtä hyvä kuin naisenkin, mutta jos asia ei tule hoidetuksi ja/tai sen huonosta hoitamisesta aiheutuu vielä lisähaittaa ja -vaivaa muille, ei miehestä ole vastuuhommiin.
Miehen tapa ei ole yhtä hyvä, jos se ei johda siihen, että asia on hoidettu.
Laiva lähtee Länsiterminaalista, mutta mies vie lapsen Katajanokan terminaaliin. Miten miehen tapa voisi olla yhtä hyvä, kun lapsi ei sillä tavalla pääse laivaan?
No noinhan juuri kirjoitin tuossa mitä lainasit. Jos mies ei saa asiaa hoidetuksi, hänen tapansa ei toimi eikä hänelle voi vastuuta antaa.
Vierailija kirjoitti:
Se mies voisi oppia hoitamaan asioita jos se nainen ei olisi koko ajan kiirehtimässä korjaamaan miehen virheitä. Kun katselee sieltä väärästä satamasta kun laiva porhaltaa menerelle ilman lasta ja joutuu selittämään pettyneelle lapselle että mitenkän tässä näin kävi, mies oppii ensi kerralla tarkastamaan kahteenkin kertaan että mistä se laiva lähti. Mutta jos taas mies oppii siihen että se nainen kuitenkin korjaa virheet jos niitä sattuu niin ei siitä mitään opi.
Mä alapeukutin tätä vahingossa. Kelpo ohjehan tämä kuitenkin on - ainakin niille naisille, joiden lähipiiri ei sitten heti syyllistä naista, kun mies mokaa. Olen nähnyt esimerkiksi tilanteen, jossa viikonloppuisä tuo lapsen päiväkotiin ilman mitään ulkovaatteita, mutta päiväkodin henkilökunta valittaa tästä lapsen äidille. Miettikää. Menet hakemaan lasta maanantai-iltapäivänä, kauhea ikävä. Lapsi on pihalla joissain löytötavaralaatikon ulkovaatteissa. Ja sinut haukutaan tämän takia.
Samaistun. Meillä mies esim tuo kaupasta ihan mitä sattuu kun ”no se oli siinä hyllyllä missä yleensä on ne toiset...” et sitten LUKENUT mitä siinä lukee? Ihan uskomatonta, kahmii vaan tavaraa yhtään katsomatta mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mies voisi oppia hoitamaan asioita jos se nainen ei olisi koko ajan kiirehtimässä korjaamaan miehen virheitä. Kun katselee sieltä väärästä satamasta kun laiva porhaltaa menerelle ilman lasta ja joutuu selittämään pettyneelle lapselle että mitenkän tässä näin kävi, mies oppii ensi kerralla tarkastamaan kahteenkin kertaan että mistä se laiva lähti. Mutta jos taas mies oppii siihen että se nainen kuitenkin korjaa virheet jos niitä sattuu niin ei siitä mitään opi.
Mä alapeukutin tätä vahingossa. Kelpo ohjehan tämä kuitenkin on - ainakin niille naisille, joiden lähipiiri ei sitten heti syyllistä naista, kun mies mokaa. Olen nähnyt esimerkiksi tilanteen, jossa viikonloppuisä tuo lapsen päiväkotiin ilman mitään ulkovaatteita, mutta päiväkodin henkilökunta valittaa tästä lapsen äidille. Miettikää. Menet hakemaan lasta maanantai-iltapäivänä, kauhea ikävä. Lapsi on pihalla joissain löytötavaralaatikon ulkovaatteissa. Ja sinut haukutaan tämän takia.
Ehkäpä ne haukkuu isänkin, mutta eihän äiti ole sitä kuulemassa, mutta toki äiti tästäkin saa syytä uhriutua. Päikyn tädit ym eivät voi tietää kenen vastuulla mikäkin on. Itse sanoisin asiasta molemmille vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Samaistun. Meillä mies esim tuo kaupasta ihan mitä sattuu kun ”no se oli siinä hyllyllä missä yleensä on ne toiset...” et sitten LUKENUT mitä siinä lukee? Ihan uskomatonta, kahmii vaan tavaraa yhtään katsomatta mitä ostaa.
Pitää olla aika yksinkertainen (joku aivovamma?), että aikuinen ihminen toimii noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää saada vain se oma suu auki ja vastata topakasti että asia ei kuulu minulle koska emme ole miehen kanssa yhdessä ja asiasta pitää huomauttaa suoraan miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa on kuitenkaan haukuttu :D Älä viitsi nyt..
Todennäköisemmin niitä työntekijöitä ei kiinnosta mikään exänyxä-pelleilyt ja ne haluaa vaan, et homma toimii ja oikeet vaatteet tulee. Ehkä sanovat isälle jotain mikä pitäis sanoo äitille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin niin voisin sitten ilman stressiä sössijän toilailuista hoitaa lasten asiat rauhassa omalla tavallani. Miehen tapa hoitaa on yhtä hyvä kuin naisenkin, mutta jos asia ei tule hoidetuksi ja/tai sen huonosta hoitamisesta aiheutuu vielä lisähaittaa ja -vaivaa muille, ei miehestä ole vastuuhommiin.
Miehen tapa ei ole yhtä hyvä, jos se ei johda siihen, että asia on hoidettu.
Laiva lähtee Länsiterminaalista, mutta mies vie lapsen Katajanokan terminaaliin. Miten miehen tapa voisi olla yhtä hyvä, kun lapsi ei sillä tavalla pääse laivaan?
No onko se joku katastrofi? Anna miehen itse kärsiä seurauksista (eli vaikka pettymystään kiukkuavasta lapsesta), älä mene väliin nalkuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan samanlaista. Mutta meillä tehdään niin, että minä hoidan kaikki asiat, joissa pitää vähänkin ajatella tai muistaa tai selvittää. Mies hoitaa vastineeksi asioita, joissa ei tarvi ajatella yhtään eli imuroimiset ja roskien viennit ym.
Itse olette miehenne valinneet.
Zinc
Huomasitko sinkkiläinen, että en valittanut yhtään. Kerroin vain meidän asiantilan. Eikä minua haittaa että tämä on tällaista, sopii minulle päinvastoin oikein hyvin, koska en tykkää kotitöistä.
Lausutaanko se buckét vai miten?
Zinccis
Meillä minä joudun valitettavasti toimimaan projektipäällikkönä perheen suhteen, mutta mies tekee osuutensa kun se on selvästi sovittu. Käymme aika ajoin läpi edessä olevat pakolliset hankinnat ja tapaamiset, joista noukimme itsellemme mieleisimmät ja jaamme epämieluiset tasan. Hoidamme ne sitten itsenäisesti parhaaksi katsomallamme tavalla. Jos minä sitten olen käyttänyt auton "väärän" firman vahauksessa tai mies ostanut mielestäni ruman turvaistuimen, ei toisella ole enää asiaan nokan koputtamista kun se on kuitenkin hoidettu.
Jos puoliso on niin vähä-älyinen tai piittaamaton, ettei osaa itse ostaa sopivia kurahousuja tai vie lapsen jatkuvasti väärään jättöpaikkaan, pyytäisin ensin käymään lääkärissä ja tarvittaessa eroaisin.
Tuo vauva- ja pikkulapsiperheiden miesten regressoituminen on älytöntä. Tuttavapariskunta erosi, koska mies oli 31-vuotias pikkuvauva. Suhteen loppumetreillä ei osannut edes laittaa lakanaa patjan päälle eikä pestä itseään. Ihan suhteen lopussa yritti opetella käyttämään pyykkikonetta, mutta ei onnistunut kuin suututtamaan naisen lopullisesti.
Älytöntä on kyllä sekin, että tapailtuaan eron jälkeen muita tää sama nainen on ruvennut puhumaan, miten ne hänen Tinderistä löytämänsä vuoroviikkoisät ovat "ihan hyviä miehiä, jotka kyllä osaavat hoitaa kotiaan riittävästi, kun ei ole akka enää huutamassa vieressä".
Eli vaikka nainen ottaisi eron regressoituneesta aviomiehestä, hän saattaa päätyä tapailemaan ihan vastaavia tapauksia. Ja puolustelemaan heitä ja puhumaan ikävästi heidän ex-vaimoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää saada vain se oma suu auki ja vastata topakasti että asia ei kuulu minulle koska emme ole miehen kanssa yhdessä ja asiasta pitää huomauttaa suoraan miehelle.
Kyllä lasten asiat kuuluu molemmille vanhemmille. Jos saa lapsen aikaan yhteistyöllä, pitää olla valmis myös yhteistyöhön siitä eteenpäin lapsen asioissa. Nykyihmiset on niin itsekeskeisiä. Sanoisin molemmille itse. Toki jos isää näkee harvakseltaan, niin ei ole mitään järkeä pantata asiaa isälle, jonneki kahden viikon päähän, jos äiti tulee samana päivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aika yksinkertainen (joku aivovamma?), että aikuinen ihminen toimii noin.
En osaa sanoa. Mies sanoo vaan että vahingossa otti.. miten voi vahingossa ottaa vaikka herkkusieniä jos on hakemassa simpukoita? Siis kun paketissa lukee simpukat, niin silloin siinä on simpukoita?? Miten on mahdollista ottaa jotain muuta jos osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Älä siis sano, että:
Vie länsiterminaaliin, vaan jätä miehen vastuulle.
Ehkäpä, ehkäpä kun joutuu itse selvittämään koko asian, niin varmaan tietää mihin on sitten viemässä.
Mutta tämä siis koskee jo lippujen tilauksista lähtien.
Kun hoitaa koko homman ja saa vastuuta, niin silloin on joutunut jo _pakostikin_ asiaan tutustumaan.
Jos taas itse tilailet liput ja vaan huikkaat, että vie sinne tai tonne, niin voi olla ettei se enää ajattele omilla aivoillaan.
Aivan oma vikasi siis!
Zinccis
Ap mies voi olla ADHD-tapaus, jolloin se ei todellakaan merkitse sitä, että homma hoituisi putkeen, kun mies on sen alusta asti tehnyt. Ja tuollainen hösäys voi ihan hyvin olla merkki siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vika on luultavasti siinä, että sinä käskit, mitä sieltä pitää tuoda. Käskytetyt taantuvat.
Mutta kyllä te pärjäätte niilläkin, mitä mies toi. Mitä nyt sitten ovatkaan. Olutta varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on luultavasti siinä, että sinä käskit, mitä sieltä pitää tuoda. Käskytetyt taantuvat.
Mutta kyllä te pärjäätte niilläkin, mitä mies toi. Mitä nyt sitten ovatkaan. Olutta varmaan.
Kyllä minusta tuollaisella ihmisellä on jotain ongelmia pääkopassa. Ei ole normaalia.
Aloitus oli valitusta, kyllä.
Mutta minun kommenttini ei ollut.