TERVEYSTALO: Terveystalon sähköiseen verkkoajanvaraukseen on kohdistunut tietojenkalastelua
Tällainen ilmoitus tuli. On loistava homma.
Tuo sotu, kun joutuu vääriin käsiin niin sillä saa paljon hallaa aikaan.
Kommentit (55)
"Terveystalon sähköiseen verkkoajanvaraukseen on kohdistunut tietojenkalastelua. Tämän seurauksena yksittäisten henkilöiden henkilötunnus on todennäköisesti saatu selvitettyä..."
Tuollainen vain ilmoitetaan ja siinähän olet tietosi kanssa. Eihän siinä enää itse pysty mitenkään ehkäisemään sosiaaliturvatunnuksen väärinkäyttöä.
Maksertaan kalliisti yksityisestä hoitosta ja tulos on tämä.
"Rakennamme parhaillaan vahvaan tunnistautumiseen perustuvaa ajanvarausjärjestelmää, jonka käyttöönottoa olemme tapahtuneen johdosta nopeuttaneet. Välittömänä toimenpiteenä olemme nostaneet verkkoajanvarauksemme teknistä valvontaa ja parantaneet valmiuksiamme vaikeuttaa rikollista toimintaa. Näin pyrimme estämään mahdollisuuden koneelliseen tietojen kalasteluun, kunnes vahvaan tunnistautumiseen perustuva ajanvaraus on käytössä."
Miten ihmeessä tuo vahva tunnistautumineen ei ole jo käytössä tuon kaltaisissa yrityksissä??
Oma luottokielto päälle ja vähän äkkiä jos asia koskettaaa
Jep. Tietosuojasi on ilmoitusluontoinen asia. Mikä on rekisterinpitäjän vastuu? Joukkokanteen paikka?
Ai että, kun onkin mukavaa, kun koneet hoitaa kaiken... Hirveästi ongelmia on aiheuttanut mm. kirjerobotit... Enää ei sihteerit laita ajanvarauskirjeitä kuoreen ja postita, vaan klikkaavat hiirellä ja se kirje menee jonkun robotin lähetettäväksi...
Mulle tuli sama viesti. Pitäisikö tähän reagoida nyt jotenkin? Mikä on tuo luottokielto?
Terveystalo tietojenkalastelun kohteena – ”Yksittäisten henkilöiden henkilötunnus on todennäköisesti saatu selvitettyä”
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/terveystalo-tietojenkalastelun-kohte…
Terveystalon verkkoajanvarauksesta kalasteltu henkilötietoja – järjestelmän haavoittuvuus oli tiedossa jo etukäteen
https://yle.fi/uutiset/3-11189706
Eikö nämä joudu tästä mihinkään vastuuseen!
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli sama viesti. Pitäisikö tähän reagoida nyt jotenkin? Mikä on tuo luottokielto?
Suojaa henkilöllisyytesi tehokkaasti väärinkäytöksiä vastaan ja rajoita itse aiheutettua velkaantumista.
http://www.asiakastieto.fi
Vierailija kirjoitti:
Se lähinnä hankaloittaa luoton ottamista nimiisi mutta ei kuitenkaan estä kokonaan väärinkäytöksiä.
Ja mitäs sitten kun haluat itse tehdä jonkun luottosopimuksen ja sinulla on tuo päällä?
Hehhh aika moni joutuu ottaaan vissiin luottokiellon. Eipä sitte ostella enää laskulle😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lähinnä hankaloittaa luoton ottamista nimiisi mutta ei kuitenkaan estä kokonaan väärinkäytöksiä.
Ja mitäs sitten kun haluat itse tehdä jonkun luottosopimuksen ja sinulla on tuo päällä?
No vttu tappele sitten oikeusteitse kun joku ostaa nimiisi, ottaa lainaa ym. 😂 Ihan voi nauttia vapaasti identiteettivarkauden uhrina olosta, ei mua haittaa.
Minulle tuli tuo sama. Onko tuo siis kaikille Terveystalon asiakkaille lähetetty joukkoviesti vai onko se lähetetty vain niille, joiden tiedot ovat päätyneet ulkopuolisille?
Mullekin tuli viesti. Olen varannut aikoja sähköisesti.
No miksi teidän lampaiden täytyy kaikki tehdä sähköisesti? Eiköhän tuoltakin voi ajan varata jollain muullakin tavalla
Vierailija kirjoitti:
No miksi teidän lampaiden täytyy kaikki tehdä sähköisesti? Eiköhän tuoltakin voi ajan varata jollain muullakin tavalla
Väkisin piti tähänkin ketjuun keksiä jokin solvaus. 👎
Jep mullekin tuli viesti. Gmail oli heittänyt sen tarjousten puolelle! En olisi älynnyt hakea sitä ilman tätä ketjua. Kiva. Itsellä kaikki vpn:t ja F-Securet käytössä. Miksei Terveystalolla ole?
Eikö sos.tunnukksella pysty tekemään laskua/velkaa yms?