Suomalaisten outo automaku
Miten Nissan Qashqai voi olla Suomen myydyin auto, mikä siinä kiehtoo? Esim. Golf, Astra, tai Corolla irtoaa pienemmällä rahalla, ja on tilavampi parempi ajaa sekä luotettavampi.
Osaako joku selittää Qashqaivouhotuksen?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Koska todennäköisesti omaan käyttööni tuo Qashqai olisi mainitsemistasi ainoa, jolla korotettuna pystyisi suht mukavasti vetämään kuormaa ja ajamaan meille päin tyypillisesti ei-niin-hyvin hoidetuilla teillä.
Corolla ei miellytä omaa silmää. Toyotalta olen ajellut niillä pienillä malleilla ja niissä ainakaan ajoasentoa ei saa mun mittasuhteilla varustetulle ihmiselle mukaviksi. Astrasta huonot kokemukset, joko oli maanantaikappale tai sitten aivan sysipaska kapine muuten. Golfia voisin harkita, volkkareita on kuitenkin ollut muitakin, mutta todennäköisesti kuitenkin ottaisin tuon Qashqain.
T. Range Rover
Oletko ajanut Qashqaita? Minulla oli sellainen autoliikkeestä sijaisautona muutaman kuukauden, ja oli kyllä aivan kammottava ajettava. Oli esittelyauto useimmilla ellei kaikilla mahdollisilla varusteilla ja ”isolla” koneella, ja vieläkin takapenkkiläiset nauraen muistelevat kuinka auto ulvoi kun painoi kaasua. Erittäin raskas ajettava kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Automalleja en niin ihmettele mutta väriksi valitaan hiirenharmaa ettei vaan erotu joukosta 😂
Koska mikä ilo on maksaa väristä? Yleensä valkoinen, musta, harmaa (ja toisinaan punainen) on ilmaisia ja metallivärit ym maksaa erikseen.
Tärkeintä on näyttää muille, että on tehnyt hyvän hankinnan. Kai tuo esimerkkiauto on semmoinen kompromissi, jonka odotetaan saavan naapureilta keskimäärin suuren arvostuksen.
Jos autojen ulkonäköä katsotaan, niin kuka hlvetti kävelee autokauppaan ja ostaa uuden Nissan Juken. Kammottava ilmestys, joita näkee liikenteessä ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa autoista on ihan liian pieniä ja ahtaita pitkälle ihmiselle. Olen luullut suomalaisten olevan suht. pitkiä, mutta ilmeisesti ei sitten olekaan ihan näin. Yhtä tuskaa etsiä autoa jolla voisimme ajaa miehen kanssa kummatkin kun jo jatkettava penkki on harvinainen herkku (tavallinen istuin ei tue miehen jalkoja mitenkään), päitä sitten että penkit saisi edes tarpeeksi taakse.
Esim. Honda HRV ja CRV olivat ihan no-no, miestä suorastaan sattui ajaminen.
Kuinka pitkiä te oikein olette? Meillä poika 198 cm ei ole valittanut Hondastamme lainkaan.
Mun mies on 232cm
Kannattaa suosiolla ostaa auto jossa avattava kattoluukku tai siirtyä kokonaan avoautoihin.
En tiedä muiden mausta, mutta meillä auto on kulkuväline.
Ajamme 18 vvanhalla Audi quattrolla, oltava olosuhteiden pakosta neliveto.
Arvo n 2000 e ja päästötön auto, toimii viinalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa autoista on ihan liian pieniä ja ahtaita pitkälle ihmiselle. Olen luullut suomalaisten olevan suht. pitkiä, mutta ilmeisesti ei sitten olekaan ihan näin. Yhtä tuskaa etsiä autoa jolla voisimme ajaa miehen kanssa kummatkin kun jo jatkettava penkki on harvinainen herkku (tavallinen istuin ei tue miehen jalkoja mitenkään), päitä sitten että penkit saisi edes tarpeeksi taakse.
Esim. Honda HRV ja CRV olivat ihan no-no, miestä suorastaan sattui ajaminen.
Kuinka pitkiä te oikein olette? Meillä poika 198 cm ei ole valittanut Hondastamme lainkaan.
Olen pitkäjalkainen 194cm ja aika moni katumaasturi on karmea ajettava. Kiat ehkä surkeimmat mutta ei ole CR-V:ssäkään kehumista.
Ostin Volvo V90:n rei’itetyillä nahkapenkeillä jotka säätyvät joka suuntaan. Eka auto jolla pystyn ajamaan sen 8-10 tuntia ilman pidempiä pysähtymisiä. Joku vanhempi Volvo ja pari kallista Mersua on olleet myös hyviä mutta tämä on ehdoton ykkönen.
Mitä tuo Astra tekee aloittajan listassa? Luotettava, salli mun nauraa.
Assburger kirjoitti:
Suomen tiestö kyllä suosii jonkinsorttista kitumaasturia.
Ei voi kuin ihmetellä näitä perheitä, joilla on Audin farmari, jossa on 18" vanteilla littanalättänärenkaat ja autossa maavaraa 5cm.
Ymmärrät sen,kun lähdet tuonne maantielle ajamaan Audilla. Ajettavuus on se joka meillä ratkaisee, ei maavara. itse asun maalla, ja Audi toimii näillä huonoilla hiekkateilläkin täydellisesti. Ei haittaa auraamattomat tiet, Eteenpäin menee ja ei jää kiinni mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos autojen ulkonäköä katsotaan, niin kuka hlvetti kävelee autokauppaan ja ostaa uuden Nissan Juken. Kammottava ilmestys, joita näkee liikenteessä ja paljon.
Sehän on niin upeasti muotoiltu. Tässäkin artikkelissä sitä kehutaan.
https://www.independent.co.uk/life-style/motoring/car-review-nissan-juk…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska todennäköisesti omaan käyttööni tuo Qashqai olisi mainitsemistasi ainoa, jolla korotettuna pystyisi suht mukavasti vetämään kuormaa ja ajamaan meille päin tyypillisesti ei-niin-hyvin hoidetuilla teillä.
Corolla ei miellytä omaa silmää. Toyotalta olen ajellut niillä pienillä malleilla ja niissä ainakaan ajoasentoa ei saa mun mittasuhteilla varustetulle ihmiselle mukaviksi. Astrasta huonot kokemukset, joko oli maanantaikappale tai sitten aivan sysipaska kapine muuten. Golfia voisin harkita, volkkareita on kuitenkin ollut muitakin, mutta todennäköisesti kuitenkin ottaisin tuon Qashqain.
T. Range Rover
Oletko ajanut Qashqaita? Minulla oli sellainen autoliikkeestä sijaisautona muutaman kuukauden, ja oli kyllä aivan kammottava ajettava. Oli esittelyauto useimmilla ellei kaikilla mahdollisilla varusteilla ja ”isolla” koneella, ja vieläkin takapenkkiläiset nauraen muistelevat kuinka auto ulvoi kun painoi kaasua. Erittäin raskas ajettava kaikin tavoin.
Ihan sama kaikilla autoilla nykyisin jollei jotai 50+ tonnia halua laittaa. Pienipäästöinen pikku moottori pitää olla koska eco ja ilmastomuutos.
Trollit haukkuu qashqaita 😂😂 Mun äidillä on sellainen ja ihan tyytyväinen on ollut siihen. Ja ennen kun on ollut eurooppalaisia autoja ja ford focus niin sillä on ollut paljon moitittavaa.
Suomen tiet on niin paskassa kunnossa että täällä ei kohta pärjää ilman kunnon maavaraa ja nelivetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Range Rover
En ole ajanut, lähinnä olettamuksena, että saattaisi peittää. En kyllä epäile yhtään kirjoittamaasi noiden ominaisuuksien suhteen. Qashqai ei ole "mun autoni", eli reaalimaailmassa en pidä sitä vaihtoehtona, lähinnä arvioin auton suosiota omaan käyttööni peilaten verrattuna aloittajan muihin ehdotuksiin. Mulla on ollut vanhan liiton CR-V ja onhan sekin ihan syyhky vetoautoksi ilman alennusvaihteita, kuitenkin ymmärtääkseni tuohon Qashqai ehkä parhaiten vertautuisi.
oispa se Uus Jimny halvempi, siinä auto missä ei järjen häivää mutta hakisin sen heti omaksi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Range Rover
Vwllä on T-Roc, jonka saa nelivetoisenakin!
Volkswagenin mallistossa Qashqaita vastaa Tiguan.
Minkä lähteen mukaan Nissan Qashqai olisi muka myydyin auto? Ei ole ollut myydyin auto viimeisen 8kk aikana. Vaan kaikista myydyin auto on Toyota Corolla, sitten toisena Skoda Octavia. Nissan Qashqai on ollut pääasiassa kolmanneksi tai neljänneksi eniten myyty auto, poikkeuksena vain Elokuu 2019 jolloin Qashqai oli toiseksi eniten myydyin. Nämä autoalan tiedotuskeskuksen tilastoista tarkistettuna.
Mun mies on 232cm