Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten outo automaku

Vierailija
03.02.2020 |

Miten Nissan Qashqai voi olla Suomen myydyin auto, mikä siinä kiehtoo? Esim. Golf, Astra, tai Corolla irtoaa pienemmällä rahalla, ja on tilavampi parempi ajaa sekä luotettavampi.
Osaako joku selittää Qashqaivouhotuksen?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qashqai on prismaperheen luottoratsu! 🤣

Vierailija
22/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Qashqai ei ole japanilaista laatua nähnytkään, se on rellu, joka näyttää Nissanilta. Ja rellulle hyvä hinta-laatusuhde autosta kuin autosta on, jos se maksaa alle 500€.

Ihan niinkuin ne japskit eivät valvoisi laatua. Ja todella laadukas se qashqai onkin verrattuna muihin saman hintanluokan kilpailijoihin.

Näkee sen noissa hylkäystilastoissakin jos vertaa renault capturiin ettei se ole sama auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Qashqai on prismaperheen luottoratsu! 🤣

Aivan, koska hintalaatusuhde on kohdillaan. Ei nää prismaperheet mitään tyhmiä ole.

Vierailija
24/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on rahan sanelemana 16 vuotta vanha automaku, siihen ei vielä qasvaimet kuulu

Vierailija
25/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automalleja en niin ihmettele mutta väriksi valitaan hiirenharmaa ettei vaan erotu joukosta 😂

Näyttää puhtaammalta kuin valkoinen tai musta ja tyylikkäämmältä kuin sininen, punainen tai vaikka keltainen. Tässä maassa kun on paska sää ja keli 9 kk vuodesta. Eli kaikki lika ei erotu niin helposti harmaalta pinnalta eikä tartte olla koko ajan pesemässä.

Sama, mulla on viides hopean harmaa auto ja ihan paras väri. Aiemmin ollut mm punainen, sininen ja vihreä ja todella paljon epäsiitimmiltä näyttivät enimmän osan ajasta.

Vierailija
26/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ajo-ominaisuuksien perusteella eivät monet autojaan osta. Katumaastureissa usein heikot ajo-ominaisuudet suhteessa saman autoluokan sedan- tai farkkumalleihin. Joku VW Golf on ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin moni 2x kalliimpi auto. Samoin johonkin Golfiin saa erittäin kattavan varustetason melko edullisesti.

Katumaastureissa toki usein neliveto ja hyvät tilat.

Vierailija
27/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mulla on aina ollut coupe korisia henk. Autoja.

Vierailija
28/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ostaa ulkonäön perusteella. Qashqaissa oli ainakin joskus kaamea melutasokin sisällä, en tiedä onko kehittynyt tuossa suhteessa yhtään.

Vierailija
29/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7c96052-3824-4be6-b3d9-642d93aa…

Qashqai häntäpäässä katsastustilastossa.

Tuohan ei kerro minkälaisista hylkäyksistä on kyse. Eihän sillä prosentilla ole väliä jos ne korjaukset ovat vaan jotain halpoja peruskulumisesta johtuneita. Itse en päässyt läpi koska jarrupalat piti uusia.

Ja eihän se qashqai nyt niin häntäpäässä ollut.

Siinä oli 5 ryhmää, qashqai toiseksi huonoimmassa, joka nimetty "Paljon vikoja: Hylkäysprosentti 10,1-15"

Esim. Toyota Corolla, Auris, Avensis ja RAV ryhmässä "parhaimmisto".

Vierailija
30/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tiestö kyllä suosii jonkinsorttista kitumaasturia.

Ei voi kuin ihmetellä näitä perheitä, joilla on Audin farmari, jossa on 18" vanteilla littanalättänärenkaat ja autossa maavaraa 5cm.

Vierailija
31/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa autoista on ihan liian pieniä ja ahtaita pitkälle ihmiselle. Olen luullut suomalaisten olevan suht. pitkiä, mutta ilmeisesti ei sitten olekaan ihan näin. Yhtä tuskaa etsiä autoa jolla voisimme ajaa miehen kanssa kummatkin kun jo jatkettava penkki on harvinainen herkku (tavallinen istuin ei tue miehen jalkoja mitenkään), päitä sitten että penkit saisi edes tarpeeksi taakse.

Esim. Honda HRV ja CRV olivat ihan no-no, miestä suorastaan sattui ajaminen. 

Vierailija
32/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaiset tarpeet ja mieltymykset autojen suhteen. Itse tarvitsen nelivedon, että pärjään lumisilla metsäteillä ja tarvitsen tilaa koiralleni. Sen lisäksi auton pitää olla korkea, koska minulla on huono selkä. Sen sijaan minua ei niinkään kiinnosta kiihtyvyys tai se kuinka monta lasta autoon saisi tungettua tai millaisia mielenkiintoisia lisävarusteita autoon saa. Mieheni mielestä minun autoni on traktori, mutta en välitä, ajakoon omallaan, minä ajan omallani. 

Vierailija
33/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai katumaasturia/cross overia voi verrata sedaniin tai farkkuun? Nissan Kumquatia pitää verrata muihin saman korimallin kulkineisiin. Käytännössä lienee tilavampi kuin nuo mainitut vaihtoehdot.

Itse kaipasin lisää tilaa ja vaihdoin 5-sarjan Bemarista Volvo XC90:een. Volvo on käytännössä ulkomitoiltaan samankokoinen, mutta korkeus tuo hurjasti lisätilaa.

Vierailija
34/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa taas täysin erilainen automaku kuin Suomessa. Sedaneita myydään edelleen paljon, farkkuja ei myydä juuri lainkaan, isoja maastureita ja avolavoja myydään paljon. Japanilaisia autoja myydään Amerikassa myös aika paljon. Siellä on myös paljon sellaisia automerkkejä ja -malleja, joita ei Suomessa lainkaan myynnissä: Nissanin luxusmerkki Infinity, Hyundain luxusmerkkin Genesis, Hondan luxusmerkki Acura jne. Lexuksia myydään myös paljon ja mallivalikoima paljon Suomea laajempi. Usein noissa luxusmerkeissä isot moottorit, jotka kuluttavat melko paljon ja siksi eivät varmaan Suomessa tai Euroopassa kovin haluttuja kun polttoaine kallista. Jossain Kaliforniassa on Tesloja erittäin paljon.

Vierailija
35/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa autoista on ihan liian pieniä ja ahtaita pitkälle ihmiselle. Olen luullut suomalaisten olevan suht. pitkiä, mutta ilmeisesti ei sitten olekaan ihan näin. Yhtä tuskaa etsiä autoa jolla voisimme ajaa miehen kanssa kummatkin kun jo jatkettava penkki on harvinainen herkku (tavallinen istuin ei tue miehen jalkoja mitenkään), päitä sitten että penkit saisi edes tarpeeksi taakse.

Esim. Honda HRV ja CRV olivat ihan no-no, miestä suorastaan sattui ajaminen. 

Kuinka pitkiä te oikein olette? Meillä poika 198 cm ei ole valittanut Hondastamme lainkaan.

Vierailija
36/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japsien laatu nyt on parempi kuin eurojen ja hinta ei ainakaan enempää, ja Qashqai on korkeampi kuin farkut. Siinäpä ne syyt taitavat olla.

Vierailija
37/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Qashqai+2 vain ja ainoastaan niiden kahden lisäpaikan vuoksi (paljon lapsia). Ei olla oltu tyytyväisiä, todella paljon vikoja ja rahaa uponnut huoltoihin.

Vierailija
38/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7c96052-3824-4be6-b3d9-642d93aa…

Qashqai häntäpäässä katsastustilastossa.

Tuohan ei kerro minkälaisista hylkäyksistä on kyse. Eihän sillä prosentilla ole väliä jos ne korjaukset ovat vaan jotain halpoja peruskulumisesta johtuneita. Itse en päässyt läpi koska jarrupalat piti uusia.

Ja eihän se qashqai nyt niin häntäpäässä ollut.

Siinä oli 5 ryhmää, qashqai toiseksi huonoimmassa, joka nimetty "Paljon vikoja: Hylkäysprosentti 10,1-15"

Esim. Toyota Corolla, Auris, Avensis ja RAV ryhmässä "parhaimmisto".

"Toiseksi huonoimassa". Noita ryhmiä oli kuitenkin vain neljä. Sen sopivasti jätit mainitsematta. Eli ei se kyllä mitenkään ollut häntäpäässä. Ja noilla qashqailla oli vielä sitten aikaa runsaat kilsat, toisin kuin monilla muilla listan autoilla.

Nyt kyllä qashqaita mustamaalataan oikein kunnolla trollien toimesta.

Vierailija
39/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen halua ostaa pieniä ja karusti "varusteltuja" premiumautoja. Totta kai jos on rahaa, niin ostaa sitten sen ison saksalaisen kaikilla herkuilla ja kunnon moottorilla. Mutta se on eri asia vaikka keulalla sama logo onkin.

Vierailija
40/80 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Qashqai+2 vain ja ainoastaan niiden kahden lisäpaikan vuoksi (paljon lapsia). Ei olla oltu tyytyväisiä, todella paljon vikoja ja rahaa uponnut huoltoihin.

Oma qashqai on toiminut todella hyvin. Pelkästään jotain pieniä tavallisesta kulumisesta johtuvia vikoja on ollut. Viimeksi meni 530e noihin ja siihen kuului vuosihuolto. Ja toi sitten oli rahallisesti suurin korjaus tähän mennessä. 9v vanha auto.

Aika paljon haiskahtaa sun viesti. Et vahingossakaan paljasta mitään yksityiskohtia josta voisi päätellä jotain.