Suomalaisten outo automaku
Miten Nissan Qashqai voi olla Suomen myydyin auto, mikä siinä kiehtoo? Esim. Golf, Astra, tai Corolla irtoaa pienemmällä rahalla, ja on tilavampi parempi ajaa sekä luotettavampi.
Osaako joku selittää Qashqaivouhotuksen?
Kommentit (80)
En osaa selittää, riisipussi mikä riisipussi.
Itselläni alla Mersun E-luokan farkku, sen EQE:n markkinoille tuloa odotellessa.
Koska todennäköisesti omaan käyttööni tuo Qashqai olisi mainitsemistasi ainoa, jolla korotettuna pystyisi suht mukavasti vetämään kuormaa ja ajamaan meille päin tyypillisesti ei-niin-hyvin hoidetuilla teillä.
Corolla ei miellytä omaa silmää. Toyotalta olen ajellut niillä pienillä malleilla ja niissä ainakaan ajoasentoa ei saa mun mittasuhteilla varustetulle ihmiselle mukaviksi. Astrasta huonot kokemukset, joko oli maanantaikappale tai sitten aivan sysipaska kapine muuten. Golfia voisin harkita, volkkareita on kuitenkin ollut muitakin, mutta todennäköisesti kuitenkin ottaisin tuon Qashqain.
T. Range Rover
Suomalaisten outo automaku on suoraan verrannollinen Suomen palkkatasoon ja autoveroon.
Moni mielellään valitsisi uudemmän ja turvallisemman auton, ja vielä omaa silmään miellyttävän, jos siihen olisi varaa (rahaa voi olla, mutta se on eri juttu, kannataako sitä rahaa käyttää autoon).
Vierailija kirjoitti:
Koska todennäköisesti omaan käyttööni tuo Qashqai olisi mainitsemistasi ainoa, jolla korotettuna pystyisi suht mukavasti vetämään kuormaa ja ajamaan meille päin tyypillisesti ei-niin-hyvin hoidetuilla teillä.
Corolla ei miellytä omaa silmää. Toyotalta olen ajellut niillä pienillä malleilla ja niissä ainakaan ajoasentoa ei saa mun mittasuhteilla varustetulle ihmiselle mukaviksi. Astrasta huonot kokemukset, joko oli maanantaikappale tai sitten aivan sysipaska kapine muuten. Golfia voisin harkita, volkkareita on kuitenkin ollut muitakin, mutta todennäköisesti kuitenkin ottaisin tuon Qashqain.
T. Range Rover
Vwllä on T-Roc, jonka saa nelivetoisenakin!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7c96052-3824-4be6-b3d9-642d93aa…
Qashqai häntäpäässä katsastustilastossa.
Vierailija kirjoitti:
Varustetaso vs. hinta.
Kuten ap sanoi, hänen kolme mainitsemaa autoa ovat halvempia, ja silti paremmilla ominaisuuksilla.
Crossoverit, eli citymaasturit on nyt suosiossa. Nissan taitaa olla edullisimmasta päästä.
En ottaisi mitään mainituista, mutta onhan tuo Qashqai maasturimaisempi ja esim. ajoasento vaikuttaisi olevan pystympi ja näyttää tilavammalta kuin muut mainitut. Kokeilematta en kyllä tiedä onko näin, mutta jo nuo seikat selittäisivät miksi mm. perheelliset valitsevat mieluummin crossoverin kuin perussedanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Range Rover
Vwllä on T-Roc, jonka saa nelivetoisenakin!
Vw:lla on kiinnostavia myös Amarok, mulle riittää käytännössä kaksipaikkainen isolla kuljetustilalla ja veto kyvyllä (taitaisi saada rekisteröityä pakettiautoksi). Mutta tuo T-Roc on ihan potentiaalinen myös jos jossain vaiheessa autokaupoille tulee tarvetta :)
Qashqaissa oli parempi hinta laatu suhde kuin honda crv:ssä. Sen takia ostin qashqain, kun crv oli 8 tonnia kalliimpi mutta vain hitusen laadukkaamman tuntuinen. Rav4 kun halusin koeajaa niin olivat niin ylimielisiä että ilmoittivat vaan että ei onnistu, sori se on meillä nyt myyjällä käytössä. Mitsu asx (?) taas tuntui niin vanhanaikaiselta.
Ihan hyvin on tuo qashqai pelittänyt 8v ja vielä on kolmannes hinnasta jälleenmyyntihinnassa jäljellä. Enemmänkin jos itse möisin itse.
Ihan huippuostos.
Automalleja en niin ihmettele mutta väriksi valitaan hiirenharmaa ettei vaan erotu joukosta 😂
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7c96052-3824-4be6-b3d9-642d93aa…
Qashqai häntäpäässä katsastustilastossa.
Tuohan ei kerro minkälaisista hylkäyksistä on kyse. Eihän sillä prosentilla ole väliä jos ne korjaukset ovat vaan jotain halpoja peruskulumisesta johtuneita. Itse en päässyt läpi koska jarrupalat piti uusia.
Ja eihän se qashqai nyt niin häntäpäässä ollut.
Saako Nissanilta lippiksen?Toyotalta sai,se riitti ex naapurin pysymän 30v uskollisena merkille (uusi auton noin 5v välein).
Itse asiassa Qashqai ei ole japanilaista laatua nähnytkään, se on rellu, joka näyttää Nissanilta. Ja rellulle hyvä hinta-laatusuhde autosta kuin autosta on, jos se maksaa alle 500€.
Vierailija kirjoitti:
Saako Nissanilta lippiksen?Toyotalta sai,se riitti ex naapurin pysymän 30v uskollisena merkille (uusi auton noin 5v välein).
Ei, mutta ämpäreitä. Ämpäreitähän ne Nissanit ovat!
Pelkästään jo corolla ja astrat alkavat olla jo kohta hyvin ahtaalla ja pelkästään avensiksen ja mondeon valmistus loppui ja passatti myöskään enään myy toivottuun malliin. Pelkästään uusi golf jo digitaalisena lähinnä enemmän nuorille aikuisille?
Myös täällä ostajien korkea keski-ikä suosii korkeampaa autoa käyttäessä.
Vierailija kirjoitti:
Automalleja en niin ihmettele mutta väriksi valitaan hiirenharmaa ettei vaan erotu joukosta 😂
Näyttää puhtaammalta kuin valkoinen tai musta ja tyylikkäämmältä kuin sininen, punainen tai vaikka keltainen. Tässä maassa kun on paska sää ja keli 9 kk vuodesta. Eli kaikki lika ei erotu niin helposti harmaalta pinnalta eikä tartte olla koko ajan pesemässä.
Varustetaso vs. hinta.